occlusion pass

occlusion pass

BARISH

arkadaşlar bu konu hakkında pek bilgim yok.Forumda da araştırdım sonuca ulaşamdım.renderle alakalı bişey olduğunu biliyorum.yardım almak istedim.Occlusion pass tam olarak nedir.Nerelerde ve nasıl kullanılır. kolaylık sağlayan yönleri var mıdır?

2006-04-05 06:42:27

Cvp

jeffreyy

[url]http://www.everflow.com/support/tutorials/AO/Everflow_AmbientOcclusion1.html[/url]

[url]http://www.ozgurustundag.com/gallery/3D/html/Tutorials/Ambient%20Occlusion/AOTutorial_Page5.htm[/url]

2006-04-01 23:07:25

Cvp

Snaap

Ambient Occlusion u , dirt i yani cisimlerin diplerindeki karartıyı GI yada FG olmadan oluşturmak için kullanabilirsin. Buna Faking Global Illumination deniyor. Yani Sahte GI.Ayrıca düzgün bir senkronizasyon ile kısmen matte/shadow malzeme yerine de kullanılabilir. Aşağıdaki örnekte GI ve FG yok. Sahnede ışık ta yok.Bütün malzemeler Mental Ray malzemesi. Surface Map üzerinden Ambient Occlusion material i kullanıldı. Bright areas bölümüne bitmap ler atandı. Matte Shadow olarak arkaplan ile kompozitleme amacıyla kullanmak için sadece zemine A.O malzemesini atarsın ve Bright areas kısmına da Opacity malzemesini atarsın. Opacity in input rengini beyaz yaparsın. Zemindeki karartı harici her yer transparan olur. Tabi sahnede reflektif malzeme kullanırsan işler biraz karışır. Bunu açıklamak ta başlı başına uzunca bir ders konusu...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/341vSQ3A0.jpg[/img]

2006-04-02 01:27:27

Cvp

BARISH

teşekkür ederim

2006-04-02 03:03:00

Cvp

BARISH

bir iki deneme yapmaya çalıştım.acclusion renderi aldım.2. renderi scanline ile aldım.illaki scanline mı kullanmalıyım?.oluşturduğum odada tavan neden simsiyah çıkıyo onuda anlayamadım.wievport ayarlarıylamı ilgili acaba.bişeyi mi yanlış yaptım.?


occlusion
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/3wWwPZt41.jpg[/img]

scanline
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/JC13GQ6p9.jpg[/img]

sonuç
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/EibSJLOua.jpg[/img]

2006-04-02 22:49:38

Cvp

Snaap

Scanline kullanmak zorunda değilsin. Amaç birleştirme işlemi için
diffuse color map i almak. Tavan ışık olmadığı için siyah çıkıyordur.

2006-04-02 23:31:49

Cvp

BARISH

bu işlem sadece mental raydamı oluyo.vray da vray dirtmap ile buna benzer bi sonuç aldım.aynı mantıklamı çalışıyo?

2006-04-02 23:57:08

Cvp

ardamardar

occlusionu compositingde dogru kullaninca super sonuc veriyor. multiply ya da color burn de blend etmek gerekli. o zaman baska bir islem yapmadan golgeleri gorebiliyorsun.

2006-04-05 06:42:27

Cvp

jeffreyy

[S54]

2006-04-04 17:54:09