REALTIME Vray Video lar (anında vray render süper!) - sayfa: 2

Halil ilker SEZEN

sezenanimation

Şimdi bakın aramızda LEGOLAS kardeşim gibi real arkadaşlarda var.....herkeş ne güsel ne güsel demiş.....hehehehe.....emre abi bulmak mesel değil....bulunurdada kim alacak o işlemciyi...:D

Amcam 8 işlemcili makinaya vermiş coşkuyu vermiş renderi nemiş ifinim realtimeeeeeeee ahahahaha ewet hakkaten çok real....:D

Göstermeyin kardeşim böle şeyleri bisimde nefsimiz var canımız çekiyor :P

2008-04-01 09:10:40

Cvp

çağatay köroğlu

Halil hoca 8 islemci demiyor 8 cekirdekli sistem diyor yani 4 yada 2 olsada olur ayrica biraz optimizeyle bende 5 saniyelik test renderi alabiliyorum imkansiz degil bu arkdaslar surekli update olmasini ve biraz daha kaliteli cikmasini saglamislar ki o kadarda yapsinlar :)

emre hocam link icin sagol guzel anakart ama araba parasidir bu meret

2008-04-01 10:32:12

Cvp

enterasan

deneme sürümü çıkmamış geliştirme aşamasında sanırım 1.6 .

2008-04-01 23:00:19

Cvp

Legolas

doğru sitede 8 çekirdek diyo =) kendi sitesinde ama yine şu anda alınacak bir sistem değil standar kullanıcılar için biraz daha ileri seviye ler için olabilir hı şu olabilir 2 quad core dediğin gibi 5 sn de alıyorsa core 2 duo 10sn de alsın =) bu yine iyi =) bir gelişme ama şu andaki görüntü için makine yenilenmez =)

2008-04-02 01:00:50

Cvp

çağatay köroğlu

2 quad 5 sn de alirsan core 2 lar 20 sn de alir [:F] ayrica bu isle ugrasanlarin cogunda q6600 standart hale gelmeye basladi almayani dovuyorlar [:)?]

2008-04-02 14:18:52

Cvp

emreşan

size gelene kadar hızlanır bu gerçek zamanlı render hikayesi. ki gerçek zamanlı saniyede 25 kare demek. burada bir gerçek zamanlı değil, hızlı render olabilir veya interaktif olabilir ancak.

2008-04-02 14:36:15

realtime

johonwayni

realtime degil real ubdate
Tabi max içi büyük yenilik

bu c4d de 2 yıldır var...

Adıda: İnteractive render

Videoyu izleyin
File: interactive.rar
DownloadLink: http://rapidshare.com/files/104481536/interactive.rar

Kulandıgım sistemde quadcore q6600 var

2008-04-03 09:48:49

Cvp

DAĞCI

Arkadaşlar benim bir düşüncem var net render hakkında ama sizin fikirlerinizi bu konuda alabilirsem daha sağlıklı olur sanırım.
Düşüncem 6, ya da 7 bilgisayar net render için, yalnız monitör yok, kasa yok, mouse, klavye yok, bir tane ana bilgisayar var, diğer 6 bilgisayarın board ları geniş bir kutucuk gibi düşünün bunun içerisinde olacak) Bu bilgisayarların işlemci hariç diğer tüm parçaları minumum seviyede olacak. (renderde ana işlem ondan geçtiği için) diğer bilgisayarların hepsine remote administratör yüklenecek , böylece ben ana bilgisayardan hepsine girebileceğim... Atıyorum diskleri 80 lik, 1 gb düşük frekans ram leri olacak. power lar minumum. Sadece işlemciler iyi olacak.

2008-04-03 10:53:08

Cvp

DAĞCI

Bana mantıklı ve ucuz geliyor, hem de pratik, 7 bilgisayar, 1 monitör, 1 klavye ve 1 mause, remote yi daha önce kullandım. Yan bilgisayarlardan gelen sorulara yerimden kalkmadan müdahale ediyordum. Hem yerden , hem paradan tasarruf ne dersiniz. Tabi bu iş için 45 nm teknolojisinin biraz daha ilerlemesini ve işlemci fiyatlarının bundan etkilenmesini bekliyorum. FİKRİNİZİ İLETİRSENİZ SEVİNİRİM.

2008-04-03 10:56:40

Cvp

emreşan

bu yazılımlar "uzak masaüstü" dedikleri teknolojiler ile ancak o makinenin kontrolünü almanızı ve bunu yaparkende kendi monitörünüze o makinenin görüntüsünün aktarılmasını sağlar. RenderFarm için yazılımlar mevcut. Yapılan şey sizin bilgisayarlarınızın işlemcilerini network üzerinden kullanmaktan ibaret değil. Sizin yaptığınız sistemde, benim kullandığım ve monitörümün bağlı olduğu sistemi diğerleri enterese etmez. Onların ne yaptıkları veya ne yapacaklarına ben yazılımı kullandığım sırada karar veremem. Öncelikle şunu bir netleştirmek gerekiyor. Yazılımsal olarak başka bir makinenin işlemcisini "tüm kişisel işlemleriniz için" tahsis etmek gibi bir teknoloji henüz yok. Ancak yazılım ihtiyacı olduğu durumda "client" ya da "node" olarak isimlendirdiği render makinelerine gönderdiği ve orada çalışan yazılılmlara hesap yaptırır. O yapılan hesabın sonucu aynı yolla tekrar "manager" veya "server" a döner. Ben şunu hesaplat demediğim sürece node lar devreye girmez. Girmesi de ancak benim yazılımımın o makinede işlemci ile irtibat kurarak bir elçi gibi bana sonu iletmesi ile gerçekleşir. Çok gelişmiş yazılımlar ve bu bilgisayarları kontrol eden üniteler ile bu bir nebze yukarı taşınmış ve bu aradaki elçinin iletim süresi gibi fazlalıklar ortadan kaldırılmaya çalışılmaktadır. Gerisi için söyleyebileceğim şey her yazılım için aynı.

Örnekse:

3dsmax hangi renderer olursa olsun eğer bucked render yapıyor ise diğer makinelerde birer boş max açar. siz bu max ı açıp birşey yapamazsınız sadece altta ismini görürsünüz çünkü networkte dolaşan max dosyası veya bu dosya hakkındaki bilgileri analiz edip raster hale yani anlayacağımız dilde render edilmiş pikseller haline getirmek için max ı kullnır. Durum anladığınız üzre yine aynı. ben xp makine yükleyeyeim o orda ööyle takılsın ben onu render için kullnıcam gibi basit bir çıkarım yok ortada.

Mental Ray gibi dışarıdan yüklenen (daha önce öyleydi) ve kendi executable (exe) leri olan yazılımlar ise sadece mentalray "mi" dönüştürücüsü ile gönderilmniş (serverdan) veriyi alıp kendi algoritması ile işleyip geri gönderir. kimi versiyonlarda bunun için max açıyordu ama hatırladığım kadarı ile bunu yapmak için max a ihtiyaçları yok. Yalnız mental Ray in durumu vray, finalrender, brasil, maxwell, fryrender lardan farklı çünkü çoklu platform destekli render motorları öncelikle ayrı olarak çalıştırılabilen, belirledii formatlarda 3d sahneleri alıp kendi içinde render eden yazılımlar olarak çalışırlardı. RenderMAN ve MentalRay bunun ilk örnekleridir. Artık render plugini değil, render programı mantığı "renderfarm" lar çoğaldıkça daha iyi oturmaya başladı. Maxwell render programıdır mesela. Kendi "mxstudio" yazılımı ile max dosyasını (mxm formatında export edilmiş) açarsınız ve ışık gölge v.s. ile ilgili ayarlamaları burada yaparsınız ve max programını veya herhangi bir modelleme animasyon yazılım paketini tekrar açmadan buradan render eder ve gerektiğinde render ayarlarını değiştirir tekrar render edersiniz. Bu tür programlar 3D paketlerinden gelen verileri kendi içlerinde açarlar (mentalRay için "mi" ve maxwell için "mxm") ve objeleri, kamera açısını, ışıkların şiddetini ve bazen bu objelerin ve ışıkların yerlerini dğeiştirmeye gidecek kadar müdahele edebilirsiniz. Gerçi MR böyle değil sadece renderer aynı RenderMan gibi ama maxwell bu konuda biraz daha gelişkin. O gerçi "unbiased" render motoru olduğu için (tarafsız) fziksel hesaplamalara aynen dalıyor ve sonuç hepsinden gerçekçi ama hepsinden defalarca yavaş sonuç elde ediyorsunuz. RenderFarm kurulum aşamasında çalıştığınız makine dışındaki tüm makinelere max değil mxstudio kurduğunuzda (aslında maxwell kurduğunuzda zaten bunları kuruyor makineye ve istersenix 3d paketi için aracı yazılımcığı yani "plugin" i de yazılımınıza dahil ediyor ki çalışmak için ona ihtiyacı yok) network üzerinden ana makinedeki mxstüdio sizin node larınızın ip lerini ve ip masklarını tarayarak aktif olup (müsait) olmadıklarını kontrol ediyor ve gerekirse bunları render a dahil ediyor. Bu arada o makinenin RAM miktarı aynen çalıştığınız makinedeki kadar olması gerekli çünkü aynı sahneyi en az 4gb ram ile açabildiğiniz makinedeki dosya diğer mxstüdio(maxwell render programı) ların yüklü olduğu makinlere network üzerinden aktarılıp (bunun yapılmasıda bir süre bu arada) otomatik olarak seçilen özelliğe göre her pass için (maxwell ve benzeri unbiased render motorları quality pass ile yavaş yavaş detaylandırma yapar) orada da aynı işlemlerden geçiriliyor ve bunu yaparken ram miktarı aynı olmak zorunda ki o da tüm sahneyi kucaana alabilsin ve gerektiğinde aradan bir pass de kendi çıakrabilsin. Aynı sistem bir yere kadar diğer render motorları için de geçerli. bucked render yöntemi ile (ek kare render için tüm makinelerin ortk çalışması ve ekran üzerindeki render penceresinde bölünen karelerin her biri için başka makine tain edilmesi) çalışan diğer render motorları (vray, mentalRay, finalRender, Brasil) aynı sahneyi diğe rmakineler ile paylaşır. Bu arad asahnenizde dokular, pluginler ekstra araçlar kullandı iseniz onlarında bu dilden anlayabilmesi için aynı pluginlerin yüklü olması gerekli. ZAten dokular kaç gb ise onları ya networkte ortak bir alanı göstererek kullanıyorsunuz veya hepsi diğer makinelere "relative path" olarak gösterilmekl üzere tek tek aktarılıyor. Bu noktada da optimizasyon yaparak bu aktarım süresini ortadan kaldırmak mümkün ama kendisi 80 mb olan max dosyası için yapabilecek bir şey yok, networkünüz 10/mbit ise yaklaşık 1.5-2 dakika sırf max dosyasının aktarılıp render a başlamasını bekliyorsunuz. O nedenle bu tür uygulamalar için ya fiber optik ağ protokolü yada geleneksel ağ iletim protokolü destekli sistemlerin en hızlısı gigabit ethernet ağı kuruluyor. Teoride saniyede 100 mbyte aktarım hızı olduğunu iddia etselerde 30-40 mb/saniye hızı görmek mümkün. 8 bilgisayarı gigabit ethernet HUB yolu ile birbirine bağlamanın maliyeti 100 dolar. Ben evimde kullanıyorum gayet memnunum. nüyük işyeri ve daha çok bilgisayarın aynı anda bağlanması gereken durumlarda bu hub ın kapasitesi 8 değil 24 ve üstüne çıkoypr ki bu hub lar biraz tuzluydu en son hatırladığım kadarı ile. Yani ağ hesaplatması (network render) yapacağınız zaman özellikle büyük dosyalarda çalışırken ağınızın hızlı olması gerekliliğini böylelikle aklımızdan çıkarmamamız gerektiğini anlamış bulunuyoruz. Diğer noktalarda ise node ların (client da denir) ekran kartlarının ve harddisklerinin çok hızlı ve kapasiteli olması şart değil. O noktada harddik sadece işletim sistemi, render yazılımı ve kullandığınz proje dosyasını hafızaya aktarmaktan, gerekirse kaydedilen çıktıları depolamaktan başka iş yapmıyor. Ekran kartı ise obje ve sahne için interaktif bir alan sağlamak zorunda olmadığı için hemen hemen hiç kullanılmıyor. Geneli ile tüm yük hafıza ve işlemci arasında gidip geliyor. Ağ hızı yeterli ise bu süreç çok etkin bir şekilde size yanıt verebiliyor. Evinizde birbirine bağladığınız 3 bilgisayar için bu belki biraz fazla disiplinli gelebilir ama her zaman büyük bir projenin ve büyük bir donanım parkının içerisinde bulabilirsiniz kendinizi. bu anlamda network render ın nasıl çalıştığını bilmenizde fayda var diye düşünüyorum. Ayrıca "render management" "job management" gibi terimleri google üzerinden aratarak bu makinelerdeki yazılımların nasıl birbiri ile entegre olarak sistematik şekilde verilen işleri paylaştığını görebilirsiniz. aynı internet cafe lerde bilgisayaların bir yönetici tarafından tayin edilen kurallar çerçevesinde size hizmet vermesini sağlayan yazılımlar gibi render farm yönetimi içinde farklı bir kaç yazılım var. Bu noktada işinizin büyüklüğüne ve gerekli donanım miktarına göre sizde yazılımsal çözümü araştırıp sistemi onun üzerine şekillendirmelisiniz diye düşünüyorum.

2008-04-03 11:28:58