Mudbox 2009 Trial Yayınlandı. - sayfa: 2

Cvp

kazmamurat

amaç model yapmak ya da yontmak olunca ikisi de aynı işi fazla fazla görür, çok uçuk kaçık polygon sayılarına ulaşmak beraberinde "iyi iş çıkartma" hadisesini getirmiyor. kıyaslamadan ziyade kullanım rahatlığı konusu önemli, mesela yontma programlarını hiç kullanmamış birisinin mudbox a alışması 1 saati geçmez, zira zaten diğer 3d programlardan iyi kötü aşina olduğumuz bir arayüz ve viewport kullanma metodu var. ama ben gibi zbrush a alışmışsanız memnun olmayacağınız bazı şeyler olabilir, ancak bunlar da dediğim gibi büyük oranda alışkanlıklarımdan kaynaklanıyor. ancak en önemli şey; mudbox ın bu versiyonunda şimdilik ekran kartı-driver uyuşmazlığına bağlı sorunlar var gibi görünüyor, saınırım 3-4 ay içinde 1-2 yamayla bu sorunu da halledeceklerdir.

cem, mudbox normal mapper gayet güzel, disp. map konusunda eskiden sıkıntılar vardı ancak anladığım kadarıyla adamlar onun üstesinden zaten gelmişlerdi.

mudbox daha ziyade "pc kullanıcısının rahat anlaması ve öğrenmesi, pc 3d programlarına uyum" sloganlarıyla yoluna devam etmeye çalışıyor, biraz da böyle yaklaşmak lazım.

iki program da birbirlerine belli konularda ilham veriyorlar, hal böyle olunca da işin kaymağını yiyenler biz kullanıcılar oluyoruz. :)

2008-10-15 11:15:38

Cvp

fatihakin

Mrblar

kazmamurat : Sliderlar arası geçiş miktarlarını değiştirmek için baya bir kurcaladım ama sonuç elde edemedim. Açıkcası kısa yolları kullandığımdan model üzerinde istediğim fırça büyüklüğünü görmem yeterli oluyor. Değerlere hiç bakmıyorum.Öyle alışmışım.Ama zbrushda değerler tam sayı olunca son mesajında olduğu gibi insan alışkanlıklarını arıyor. :)

hanifisari : Menülerden Windows>preferences>Files kısmına geldiğinizde göreceksinizki alt poligon limiti ile üst poligon limitivermiş ve ayarlanabilir durumda. Eğer hiç bir değişiklik yapmadan milyonlarca poligonu obj yapıp mudbox a import ederseniz doğru bir test olmamış oluyor.Bence aynı modeli iki programda subdivide ederek test edin. Edindiğim izlenimler mudbox2009>zb3.1 diyor:)

NiyOo aynı sorun bendede bir iki defa oldu.Subdivide artarken kapanmayan program subdivide düşüşünde kapanıyor.İlginç bir vakaa.:) Ayrıca tek sorun buda değil gözüme çarpan başka sorunlarda var.Bir kaç yamadan sonra kendini toparlar diye ümit ediyorum.

Block Mind ; Takip ettiğim kadarıyla displacement maplerle baya ilgiliydin.o konuda tecrübeli biri olduğunu düşündüğümden beklentilerin tam olarak nelerdir bilemiyorum.Ama mudbox ta yapacaklarımızın mudbox da kalacağınıda pek sanmıyorum. :)

2008-10-16 00:24:39

Re:Cvp

ensary

[quote=1121] Yazan: kazmamurat

geforce 5950 ultra´da geberik, driver güncellemesi tam olduğu halde. yanılmıyorsam mudbox da zbrush gibi opengl çalışıyor, böyle ekran kartı hatası olması çok absürt. performansı arttırmak için ne ettilerse artık. zira zb3 benim evdeki süper hurda tnt riva 64 ümde dahi kütür kütür çalışıyor. hahahh.

[/quote]

İzninle yanlış bilgiyi düzelteyim.

Zbrush OpenGL tabanlı değil. Yani kötü bir ekran kartınız bile olsa iyi RAM ve işlemci ile programı rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Zbrush RAM´e yüklendiği için RAM şişene kadar program süper bir performans sergileyecektir. RAM yetmemeye başlayınca program stabil çalışmayabilir. Bu da örneğin 2GB RAM´de 2-3 milyon poligon´u aşıp bir süre çalıştığınızda karşılaşabileceğiniz bir durum.

Mudbox ise evet, OpenGL tabanlı ve ekran kartıyla coşan bir program.

[quote=1121] Yazan: hanifisari
Ben iki program hakkındada pek bir beceriye sahip değilim ama basit bir test yapim dedim.

Test te zbrush bust modelinin poligon sayısını arttırarak sahnedeki akışkanlığı denedim, aynı modele herhangi bir kırpma yapmadan obj formatında mudbox2009 içerisine aktardım ;

Sonuç= (zbrush3.1>mudbox2009) [/quote]

Zbrush´tan obj formatında HiPoly model çıkarıp bunu Mudbox´ta açarak programları karşılaştırmak sağlıklı bir test olmaz. Özetle, sağlıklı bir karşılaştırma için, testinizi her iki programda da düşük poligonlu modeli açıp eşit miktarda subdiv ederek yapmalısınız.

Ayrıca Mudbox 2009´ta çok sayıda bug var. O yüzden açıkçası şu anda iki programı takılma ve çökmeler açısından karşılaştırmak pek doğru olmaz diye düşünüyorum. Stabil bir sürüm çıkınca -ki o zamana kadar Zbrush 3.5 çıkabilir- karşılaştırmak daha doğru olacaktır.


[quote=1121] Yazan: NiyOo
ben de dün 30 milyon polygon da çalıştım ilk başlarda sorunsuzda hafif takılmalar oluyordu,daha sonra bi level aşağı inmek için page down tuşuna bastım,kapandı program...
[/quote]

Niyazi, zaten 30 milyon falan, eğer kafa veya normal karakter yapıyorsan çok gereksiz bir poligon seviyesi. Kafa modellerinde 2-3 milyon poligon gözenekler için yetiyor örneğin. Ne bileyim deri detayı yakın çekime girecek bir dinozor falan yapacaksan o seviyelere çıkman gerekebilir, ama çoğu modelinde 7-8 milyon civarı poligon yetecektir bence. O yüzden ben kendi adıma o seviyeleri şimdilik fantezi olarak görüyorum ve takılmasına falan takılmıyorum =)


[quote=1121] Yazan: Block Mind
Zbrush´ın zmapper´ı gibi bir güzelliği olmadıkça mudbox´ta yaptıklarınız mudbox´ta kalır diye düşünüyorum. Displacement exporter açısından pek güçlü gelmedi bana keza, belki kendi beceriksizliğimdir, onu da kabul ederim hani.
[/quote]

"Mudbox´ta yaptıklarınız mudbox´ta kalır" , Mudbox´ı prodüksiyonda kullanan onlarca firma ve yüzlerce profesyonel kullanıcı varken iddialı bir laf olmuş.
Mudbox´ın displacement ve normal map export´u Zbrushtan aşağı değil. Yani prodüksiyonlarda insanlar rahatlıkla onu da kullanmakta. İlk denemede olmadı diye güç karşılaştırması yapmamak lazım bence..
Ayrıca "Zmapper gibi bir güzellik" deyip karşılaştırmayı displacement açısından yapmışsınız da; Zmapper, aslen Normal Map ve Cavity Map çıkaran bir araç. Okuyanlar açısından yanlış bilgi olmaması için belirtmekte yarar var. Displacement kabiliyeti sınırlıdır hatta Mudbox seviyesine yaklaşamaz. Zbrush´ın displacement map özelliklerindeki üstünlüğü ise Multi Displacement 3´ten kaynaklanıyor.
Ve evet ben de kolay kullanım ve opsiyonların çokluğu açısından Zbrush MD3´ü tercih ederim.




Zbrush´ın daha fazla olmak üzere, her iki programında birbirine nazaran üstün yönleri ve farklı avantajları var. Her ikisinin kötü yönleri de var.
Ben her iki programı da severek kullanıp, her ikisinin de yeni sürümleri çıktıkça mutlu olanlardanım ve soracaklara tavsiyem de o yöndedir =)

2008-10-18 20:38:47

Cvp

NiyOo

doğru demişssin hocam,verdiğin bilgiler için teşekkürler.
bende ikisine hakim olmaya çalışıyorum,özellikle mudbox da temel detayları yapıyorum,daha rahat oluyor.

Birde 2009 daki texture painting güzel olmuş,keşke zbrush a koysalar ki muhtemelen bi dahaki sürümde olacakmış.

2008-10-21 14:37:32

Cvp

erdo31

açılışta hata veriyor. Hata oluştu özür dileriz diyo, programıda kapatamıyon:) ama güzel bir programa benziyor.

2008-10-23 16:50:10

Re:Re:Cvp

Block Mind

[quote=1130] Yazan: ensary
[quote=1121] Yazan: Block Mind
Zbrush´ın zmapper´ı gibi bir güzelliği olmadıkça mudbox´ta yaptıklarınız mudbox´ta kalır diye düşünüyorum. Displacement exporter açısından pek güçlü gelmedi bana keza, belki kendi beceriksizliğimdir, onu da kabul ederim hani.
[/quote]

"Mudbox´ta yaptıklarınız mudbox´ta kalır" , Mudbox´ı prodüksiyonda kullanan onlarca firma ve yüzlerce profesyonel kullanıcı varken iddialı bir laf olmuş.
Mudbox´ın displacement ve normal map export´u Zbrushtan aşağı değil. Yani prodüksiyonlarda insanlar rahatlıkla onu da kullanmakta. İlk denemede olmadı diye güç karşılaştırması yapmamak lazım bence..
Ayrıca "Zmapper gibi bir güzellik" deyip karşılaştırmayı displacement açısından yapmışsınız da; Zmapper, aslen Normal Map ve Cavity Map çıkaran bir araç. Okuyanlar açısından yanlış bilgi olmaması için belirtmekte yarar var. Displacement kabiliyeti sınırlıdır hatta Mudbox seviyesine yaklaşamaz. Zbrush´ın displacement map özelliklerindeki üstünlüğü ise Multi Displacement 3´ten kaynaklanıyor.
Ve evet ben de kolay kullanım ve opsiyonların çokluğu açısından Zbrush MD3´ü tercih ederim.[/quote]

İnce detayları normal map haritası olarak çıkarıp kaba detayları yumuşatılmış floating point displacement ile aktarmak mikro poligon sayısında inanılmaz düşüşlere sebep olduğu gibi renderda hem kolaylık hem de detay karmaşasını indirgeyen bir yöntem. Zmapperdan bahseder bahsetmez displacement´a geçiş yapmamın sebebi buydu. Ama haklısın herkes benim kullandığım gibi kullanacak diye bir şey yok elindeki programı.

Son olarak cümle iddialı olmuş, hak veriyorum.

2008-10-24 16:52:18

Cvp

dead_man

sabahdan displacement map almaya çalışıyorum sinir kirizleri geçirdim galiba programda bug felan var.

2008-10-24 21:27:19

Cvp

ozboluk23

Felaket:D Bakınca Gözlerim Kamaştı Ellerine sağlık Hemen Deneme Sürünümünü Kullanıyorum

2008-11-03 23:10:43

Cvp

Barose

Max e akraba düşerken zbrush tan yabancı olmasını yadırgadım. [S16]

2008-12-24 03:13:35

Cvp

abasadede

Maya dan şaşmam -- çekirdeği hoolwood için özel yapıldı, şimdi
biraz bozulsada 3 max - 5 mudbox eder...

ama softimage başka, tamamı full multi hiç eksiği olmayan bi
yazılım diyebilirim, kullanamadığım tek yazılım sadece 3 saat incele-
dim, araçları çok farklı ama onunla zaman kaybedemem.
_____________________________________________________

mudbox´u incelemek için kurdum, uzun zamandır halledemediğim bir sorun vardı, bir janjanlı kutu veya oyuncak boyama kaplama texture
işleri. Maya´da bu kaplama işleri çok zordu, mudbox imdadıma yetişti
boyalama - kirletme - lekeleme - kan damlaları - vs... bunlar için en iyisi MUDBOX. Mayacılar mutlaka kursun... 2/12/2009

2009-01-19 00:47:03