brazil rendering deneyimlerimizi burda paylaşalım.

brazil rendering deneyimlerimizi burda paylaşalım.

chrome_nickel

brazil ile yaptığımız renderları ve bunları yaparken yaşadığımız deneyimleri burada paylaşalım. giriş resmi olarak benim eski çalışmamı koyuyorum :).
bu çalışma sırasında, brazil´in önemli bir özelliğinin diğer renderer´lara oranla kıymetini gördüm. max´i köklü bir şekilde desteklemesi. mesela bir çok renderer´da volume light, atmosfer efektleri ve bir kaç özellik desteklenmezken, brazil´de bu efektleri sounsuz çalıştırabiliyorsunuz :) bu uçan otomobilin arkasından gelen alevi, max´in kendi bünyesindeki standart fire effect ile yaptım. dört adet üst üste kombine ve farklı ayarlara sahip fire effect´i kompoze ederek ( kesinlikle en doğru alev demiyorum ) sahneye en uygun olduğunu düşündüğüm alevi yakalamaya çalıştım. burdan da brazil´in kuru fotorealizm yerine, daha çok fx´e dayalı gerçeğin üstüne gerçek üstü katabilme yeteneğini görmüş oluyoruz bence... hadi bakalım. sizin render´ları görelim :)

2006-08-22 00:31:39

brazıla baslamak ıcın nerler yapamalıyım

interior arc.

ben barzıl kullanmayı bılmıyorum ve yardım ıstıyorum baslangıc ıcın nelr yapmalaıyım.

2006-08-01 14:23:59

Cvp

troy481@

merhaba egemen
şu linkten
http://www.tr3d.com/paylasim/U076IQf2F.zip
dosyayı indirip derslere başlayabilirsin.
brazilin demo versionunu splutterfish.com da bulabilirsin
kolay gelsin.

2006-08-01 18:55:02

render deneme

troy481@

photon map la aldığım son render.mekan ölçülü yapılmıştır.
luma server:direct ve indirectillumation aktif.GI:min 0 max 0
view rate 30 sec rate 10
photons in esimate:3500. diffuse depht:10 photon energy:3,0
max search radius:130 bounce:1
1 adet direct light
12 adet brazil rectangle area (instance):2000000 photon
power1,0. render süresi: 0h 7m 18s
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/JZEH42pT3.jpg[/img]

2006-08-06 09:21:20

Cvp

chrome_nickel

bravo ferit ustam.

ışıkların #photons ayarının altında bulunan power değerlerini biraz artırırsan daha aydınlık bir oda elde edebilirsin. sanki dışarıya göre biraz sönük kalıyor oda

2006-08-07 20:05:03

deneme iç mekan

troy481@

bu dosya türüne izin verilmemektedir,nedense pek anlayamadım

2006-08-18 10:56:37

Re:deneme iç mekan

chrome_nickel

[quote=522]bu dosya türüne izin verilmemektedir,nedense pek anlayamadım[/quote] drekon ustamız sitenin alt yapısını kurcukluyo biraz galiba. düzelir kısa zamanda

2006-08-18 17:25:10

deneme iç mekan

troy481@

nette gördüğüm sahne, aynen ölçülü modelledim ayarları gönderiyorum. resmi kabul etmiyor şimdilik.1adet directlight.
3 adet rectangle area(pencere kapı ve tavan).
max samples:1000.esimate intrvl:20.max error:4
hotspot:0,0 falloff:90.decay inverse square.start dist:0,0
scale:104,8.indirect:level tint aktif:1,3.photon 1300000.power:2,15.
render:direct indirectilumation,global illumation:min0 max0
view rate 25 sec rate 10.bounce 1.photon tracer:diffuse depth:12.splitting specular kutusu boş.photon energy:mult.1,72.photons in esimate:3000 max search radius:450.render süresi 0h 15m 23s.

2006-08-19 18:42:33

iç mekan

troy481@

kadir resmi wip e gönderdim atelyede kabul etmiyor oradan bakıp yorum yaparsan çok memnun olurum.ayarları bir önceki mesajımda yazdım iyi çalışmalar

2006-08-20 23:32:07

bounces 2

troy481@

acaba doğru yoldamıyım arkadaşlar?daha ayrıntılı ve daha flu olmayan render almak için,photon sayısını (ışık sekmesinden)
yükseltirken,render menüsünden photons in esimateyi de yükseltip,search radiusu ufaltıyorum.search radiusu 450 den 15 e kadar düşürdüm.ve bounce 2 yapınca çok daha hızlı render aldığını farkettim.gerçi en ufak çözünürlükte render alıyorum ama ayrıntıları daha net görüyorum.kadir önceki derslerinde de bu konuya değinmiştin.(search radiusu azaltıp,bounces değerini 2 veya daha üstü final gattering in daha hızlı olduğundan bahsediyordun).şimdi lekeler kayboldu ama photon mappingle alınan render katlanarak uzadı.

2006-08-21 19:33:51