ZBrush UV map sorunu

ZBrush UV map sorunu

CG-Designer

Arkadaşlar ZBrush´da başlayıp bitirdiğim modelin UV mapini max´da değiştirme şansım var mı?

Şu an için AUV Tiles halinde olan UV map´i max´da yeniden yapmak ve bu yeni UVmapli halini tekrar ZBrush´a alarak normal map ve displacement map vs. hazırlamak istiyorum.

İlk olarak modelin highpoly halini max´a atıp UV map´i istediğim gibi düzenleyip tekrar zbrush´a atarak sorunu çözmeyi denedim ama modeli highpoly olarak max´a import edemiyorum. Bunu denediğimde max anında çöküyo.

Sanırım modelin low poly halini max´a atıp UV map´i düzenledikten sonra Zbrush´da bişeyler yaparak tüm SDiv levelleri bulunan esas modelde, orjinal AUV map´i yerine lowpoly için yaptığım UV map´i kullandırtmak mümkün ama nasıl?

Biraz karışık bi konu ama anlatabildim sanırım...

2006-08-31 18:57:08

Cvp

Pulsar

Şimdi onun kendi uv koordinatlarına açmasına bırakırsan işin zor kesinlikle photoshop ile vs. denetleyemezsin. Z bsurshta başlayıp bitireceksin. Projection masterı kullanarak işi epeyi hafifletebilirsin.

Ama photoshopta vs. yapacağım diyorsan,

Z-brushta modelliyorsan tavsiyem; modeli low halde max içine at uv sine aç sonra z brush a import et.

Maxta kabasını çıkarıyorsan direk maxta uv ye aç hallet. Öyle at z brusha. Ben bu sonuncusunu yapıyorum.

2006-08-18 12:33:23

Cvp

CG-Designer

Ya evet bi daha sıfırdan başlarken mutlaka max´da başlicam ama bunu zbrush´da başlamış bulundum. Şimdi bu bitmiş modelin UV´sini değiştirecek bir yöntem lazım...

Low poly olarak max´a attım ve UV işini halledip ZBrush´a geri aldım diyelim, peki onca detay noolacak? yeniden mi modellenecek?

2006-08-18 20:45:10

Cvp

Pulsar

Evet benim de başıma geldi ama polyannacılık oynamak gerekiyor biraz bu deneme yanılma işinde. Bak bir daha olmayacak böyle bir sorun.

Bu arada şöyle bir olay var maxta uv ye açarken uv koordinatlarında çakışma olmamasına dikkat et. Aynı uv koordinatını kullanan birden fazla poligon varsa, z brushta birini boyadığında diğeri de aynı şekilde değişecektir.

Pelt mapping i kullanmayı öğren max8 de bilmiyorsan, başka türlü yapılabileceğini sanmıyorum böyle bir şeyin.

2006-08-18 21:31:11

benzer sorun

eulogy

arkadaşlar aynı sorun bende var
durumu şöle açıklığım

zbrushda modellemeyi bitirdiğimde
zmapper la normal tangent map yapıyorum
sonra bunu max de uyguluyorum sorun olmuo direk çalışıo
yannız problemim şurda başlıo
maxde üstüne yüz için texture attığımda normal map de sorun olmuo ama bitmap olarak attıım color slot undaki texture sapıtıo
kordinatlardan dolayı olan bişi sanırım ama bunu nasıl düzelticeğimi anlıyamadım bi türlü

2006-08-31 18:56:36

Cvp

eulogy

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/29G7tYBkD.jpg[/img]

2006-08-31 18:57:08