zbrush da texture icin yardım

zbrush da texture icin yardım

wardancer

beyler ufak goblin orc karisimi birsey yapiyorum, fakat texture uygulamaya geçtiğim zaman projection dan pick up dediğim zaman kaplanan alan aşağıdaki gibi oluyor.
ayrıca frame halinde bakınca sanki bazı bölgeler daha farklı gözüküor, acaba bu texture un tam oturmaması ondanmı kaynaklanıyor??
ve ayrıca bu modeli sphere3d ile yaptım, ve bunu daha fazla bölemezmiyim , divide işlemi yapamiyorum daha fazla, bunun sınırı varsa kaldırabilirmiyim..
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/l8iAKo3f0.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/I4wE7iH97.jpg[/img]

2006-07-28 18:46:32

Cvp

brassi

uvmap sıkıntısına benziyor.

2006-05-18 02:14:41

Cvp

Obiwan Kenobi

zbrushta boyama ile ilgili bir sürü video/htm tutorial var http://206.145.80.239/zbc/index.php adresinden takip edebilirsin çünkü anlatmayla olmayacak bi şey zbrushta boyama.

2006-05-18 14:38:18

Cvp

helersu

bu zbrush la ilgili bi sorum var zbrush da yaptığımız 3b bir nesneyi model olarak max´e yada başka bir (lw, xsi, maya) export edebiliyormuyuz. Eğer böyle bi şey varsa mükemmle olur. Zbrushla organik modelleme yapmak mükemmel kolay ve zevkli.

http://206.145.80.237/zbrush/media/ZBrushTo3dsMax_web.zip böyle bir doküman buldum. ama displacment ile ilgili.

2006-06-08 11:32:00

Cvp

Obiwan Kenobi

evet edebiliyorsunuz export obj formatında. Zbrush ta modellemek güzel evet digital heykeltraş gibi hisediyor kendini insan fakat detaylar yüksek poligon sayılarında güzel gözüktüğü için displacement olarak export edip low poly model çalışma prensiplerini öğrenmenizi öneririm. Çünkü o kadar büyük poligonlu organik modelleri en azından morphla animasyona sokmak zorlaşıyor. Metod olarak, kullandığınız 3d programda modeli yapıp, sonra zbrusha atıp orda boyamak ve displacement map oluşturup detayları orda görmek daha doğru. Tabi bu öneri animatörler için.

2006-06-08 15:20:18

Cvp

Pulsar

Ayrıca birkaç şey ekleyeyim. Z-brushta eklenen pek çok detay, ma a geçtikten sonra displacement ile elde edemeyeceğiniz seviyede. Bu nedenle bump map kanalını es geçmeyiniz ve de ayrıca diffuse map içerisine de o girinti çıkıntı detaylarının yer almasını sağlarsanız (disp mapi renklendirerek diffuse map için kullanabilirsiniz) olmayan pek çok detayı var gibi gösterebilirsiniz.

Ayrıca ve ayrıca z-brush kendisi uv ye açtığı zaman sizin o kaplamayı z-brush dışından (p.shop vs) müdahele olanağınız kalkıyor çünkü çok karışık bir şekilde gerçekleştiriyor uv ye açma işlemini, hangi poligon uv nin neresinde beli değil. Bu nedenle maxta öncelikle uv koordinatlarına açıp sonra ister z-brushta ister photosopta istediğiniz gibi boyayın. Özellikle şimdi max8 de pelt mapping diye bir halt var, hiçbir poligonu üst üste binmeden rahatlıkla açtırabilirsiniz kısa sürelerde.


(z-brush a obje sokmak için, maxta modeli alın, file>export>*.obj olarak çıkarın, z-brush ı açın tools>import>*.obj )

2006-07-09 14:19:11

Cvp

MahatMA

http://www.tr3d.com/index.php?id=grafik>>zbrush


zbrush dan max a import için hazırlanmış eski bir ders..
kolay gelsin.

2006-07-28 18:46:32