ihraç edilen modele atanan dokudaki bozulma

ihraç edilen modele atanan dokudaki bozulma

NiyOo

max te low poly halini modelleyip,zbrush a attığım modellerde üzerine doku atadığımda bozulmalar oluyor.

Yani projection master a tıkladığımda modeli boyamaya başladığımda herşey normal ama projection master ı tıklayıp tekrar model üzerinde oynama yapmak istediğimde modelin üzerindeki boyamalar bozuluyor,tıpkı max te karmaşık bir modelin üzerine attığınız dokuyu düzenlemeden doğru gözükmediği gibi gözüküyor zbrushta da öyle gözüküyor.

Bunun sebebi nedir,izlediğim bazı video derslerde böyle birşey yoktu,ama zbrush ta modelin tamamını mı yapmak lazım,yardımcı olursanız sevinirm,herkese iyi çalışmalar.

2006-04-09 21:21:07

Cvp

Problem

Bunun sebebi kesin olmamakla birlikte max deki modelleme tekliği olabilir, max de çakiştirilerek oluşturulan yüzeylerde bu oluyor, örülerek yapılan modellerde olmayabilir . Ben de karşılaştım aklıma bu geldi.

2006-04-01 16:48:15

Cvp

kazmamurat

uvw koordinatlarında elden geldiğince az ek yeri olması lazım sanırım, dediğin bozulmalar genelde ek yerlerinde oluyor galiba. z brush ta uvw ek yerlerinde boşluk doldurma veya boyanmış texture u ek yerlerinde dışa doğru 3-5 pixel uzat gibi bi işlev olabilir, pek bilmiyorum açıkçası.

2006-04-03 10:54:15

Cvp

Pulsar

Z brushta kaplama boyutunun ayarlandığı yerde fix seam tuşu var eğer srun ek yerlerindeyse o tuş halleder.

2006-04-07 19:44:54

Cvp

NiyOo

modeli zbrush a atmadan önce unw map i yapmak gerekiyor,böyle yapınca düzgün oldu,şimdilik başka sorun yok,sağolun.

2006-04-09 21:21:07