seçim ve silmek üzerine

seçim ve silmek üzerine

volvoxim

Ben orta düzey bir max kullanıcısıyım. çalışmalarımı da kendi açtığım sitemde yayınladım (www.volvoxim.com) saolsun site sahibi arkadaşlarda bir süre benim sayfayı genel linklerde ilk sırada tanıttılar bunun için kendilerine teşekkür ederim. şimdi zbrush üzerine çalışmalarıma yeni başladım. malum Zbrush ile max kullanımı arasında dağlar kadar fark var. sorunumun başlangıcı şu
sahneye birden fazla nesne çizdim. bu nesneler arasında seçim nasıl yapabilirim ki max te bu çok basitti mouseyi üzerine götürüp tıklamam yeterliydi. zbrushta nasıl seçicem. üzerinde çalıştığım nesnenin editinden çıktıktan sonra geri nasıl dönücem o neseneye. son olarakta seçtikten sonra nasıl silicem malum max te delete tuşuna basmam yeterliydi. silme ve seçim olayları nasıl gerçekleşiyor uğraştım bulamadım şimdiden saolun :D

2007-07-23 18:11:53

Cvp

Block Mind

Bunların hiçbirini yapamazsın dostum. Bir kerede bir nesne ile yontma yaparsın, ikinciyi çizdin mi bir önceki 2.5 boyutlu hale gelir (döndürülemeyen fakat derinliğe sahip bir hale...)

Eğer renderı zbrushtan alacaksan önce herşeyi hazırlayıp (modellemeyi bitirip) sonra tek tek sırayla yerleştirmen gerekiyor. ZB3 te bu sistem değişmiş olabilir daha tam adapte olamadım, kesin bişey diyemiyorum kolay gele.

2007-07-24 00:18:21

Cvp

trablon

ya cem bişi diecem şimdi z3 de bi modeli editliyorus sonra diğer bi modeli export ediyorus diğeri 2.5 d oluyor fakat kontrol panelinden diğerine geçebiliyorus

2007-07-24 14:44:12

Cvp

emrah gRD

selam volvoxim

zb3´de tool menüsündeki subtool alanından append de ve nesneni seç aynı photoshoptaki layer mantığı gibi subtool alanında seçtiğin nesne ile çalışabilirsin.

2007-07-25 10:19:28

Cvp

emrah gRD

hah unutmadan subttoolda tek bir nesne kalana kadar eklediğin nesneleri silebilirsin. Delete düğmesi mevcut.

2007-07-25 15:12:26

Cvp

volvoxim

yani anladığım kadarıla ZB ta bir nesnele üç boyutlu çalıştıktan sonra kaydetip daha sonra çalışmamızı açtığımız zaman o çalışma 3D olmaktan çıkıp 2D oluyor ve Yarım bıraktığım bir çalışmayı daha sonra açıp devam edemiyorum. üç boutlu olarak bana çok garip ve saçma geldi. emrahın dediğini bir deniycem inşallah doğrudur. yoksa düşünsenize bir çalışmayı yarım bıraktım sonra devam edemiyorum. ben öle programı çöpe atarım bea varmı öle şey.(Ama süper bir program çöpe atmayada kıyamam vardır bir çaresi) neyse yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkürler..

2007-07-25 22:05:41

Cvp

ksap

Biraz alışması ve anlaması zor geliyor. Macro ekleyince geri dönebiliyorsun ama bazi kayıplar olabiliyor bazen. M tuşuna basarak. Bende yeni öğreniyorum tam sevemedim bir türlü :)

2007-07-27 02:57:15

Cvp

potemkin

Zbrus da modelinizi ztl olarak saklayıp daha sonraki bir zamanda load tool diyerek modele ulaşabilirsiniz kayıpsız olarak

2007-07-27 15:35:40

C_vp

emrah gRD

potemkin + 1

zbrushta yaptığınız 3d modeli tekrar düzenlemek için, kayıt etme ve tekrar çağırma işlemleri tool paletinden olur. Kayıt işlemi için dokument kısmı bu olayda kullanılmaz.

Modelinizi tool paletinde save as ile .ztl olarak kaydedersiniz.
çağırıkende aynı yerden load tool ile çağırırsınız.

Ancak önerim ilk olarak document olarak kaydedin daha sonra .ztl kaydedin tekrar çağırırkende ilk documenti çağırın sonrasında o dokümanın içinden load tool diyerek modelinizi çağırın. Böylelikle yaptığınız material, ışık gibi ayarlarada tekrar ulaşabilirsiniz.

2007-07-27 17:40:40

Cvp

Reactric

benimde çok merak ettiğim bi konuydu doğrusu cevap bulması çok iyi oldu :)

2007-07-29 20:49:10