zbrush´ta boyama yaparken sorun çıkıyor

zbrush´ta boyama yaparken sorun çıkıyor

osmantorer

meraba arkadaşlar. benim sorunum modellediğim objeyi boyarken karelenme olması. zbrush a yeni başladım sayılır. deneme amaçlı bi çalışma yaptım. mesala modeli tamamen boyadığımda aynı fayans döşenmiş gibi duruyo.araları beyaz kalıyo. bana yardım ederseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler

2008-05-04 16:35:02

Cvp

emrah gRD

boyama yaparken seçtiğin alfa da bir problem olabilir.
ya da stroke´da , onları kontrol et.

bir resim atarsan olay daha kolay anlaşılabilinir.

2007-06-03 19:23:17

Cvp

selimCGArt

Zbrush ile boyama yaparken önce yeni bir texture oluştur. Texture sekmesinden new komutu vermeden önce çözünürlüğünü de belirle. örneğin 1024x1024 gibi. Daha sonra tool paletindeki texture sekmesine gelip "EnableUV" butonuna tıkla ve yine aynı sekmeden UV texture çeşidini de tayin et (örneğin GUVTiles). Artık boyamaya hazır bir kaplaman var. Şimdi "Projection Master" özelliğini kullanıp boyama yapmaya başlayabilirsin. Bu şekil çalışırsan bahsettiğin sorunun çıkacağını sanmıyorum.

2007-12-31 01:25:44

Cvp

sarxan

Selam,Emrah arkadasin soyledigi problemde ola biler,...

eger problem bu degilse, o zaman sende seamslerde problem var,..
boyle ki,sen UVW etdikten sonra mesela kollari,ayaklari bedenden ayri,veya kulaklari bastan ayri olarak uvw ettikde, bazen bu birlesen yerleri Zbrushta paintlerken seam problemi cikiyor,yani sendeki gibi ag yerler kaliyor,bunu aradan goturmek icin Zbrushta Tool>Texture>ve burda "FSborder" ve "Fix seam" var burda sen Fsborder=0 yaptiktan sonra Fixseam bas,umarim sorun kalkacaktir...

kolay gelsin...

2008-01-01 22:09:06

Cvp

lzgnzngn

bir şık daha sunmak isterim oda obj bir kopyasını al sonra poligruplara ayır ve her poli grubu ayrı ayrı boya ve düşük poligonda boyama

2008-05-04 16:35:02