Çizgi film - sayfa: 7
CANLANDIRMACILAR Grubu
Merhaba arkadaşlar,
Klasik animasyoncular ile üç boyutlu çalışan animasyoncuları bir araya getirmeye, fikir alış-verişinde bulunmaya, animasyon ve Türk Canlandırma Sineması hakkında online arşiv oluşturmaya gayret eden CANLANDIRMACILAR Grubu, katılımınıza açık. Üye olmak isteyenlerin,
tumboyutcanlandirmacilar@yahoogroups.com
adresine, subject´e subscribe yazarak e-mail göndermeleri, yeterli.
Zaman zaman Yahoo´nun sürprizleri ile karşılaşıyoruz. Üye olmak konusunda zorluk çıkması durumunda, gerekli davet mektupları gönderilecek.
Grubun adresi:
http://groups.yahoo.com/group/tumboyutcanlandirmacilar/
Re:Çizgi film
Bildiğim kadarı ile şu andaki pek çok japon firması çizgi filmleri Lightwave programı ile yapıyo , önce üç boyutlu tasarlayıp Lightwave in super cel shader özelliğini kullanarak çizgi filme çeviriyolar. Eskisi gibi ışıklı masa kullananlar da vardır eminim:)
Re:Çizgi film
Kill Bill içersindeki çizgi sahneyi yapan firmanın bir yazısında geçiyordu:
artık mekanlar için 3D kullanılıyor ama insan karakterleri için hala el çizimi kullanıyoruz ve kullanmaya devam edeceğiz
gibi birşeydi. yazıyı tekrar bulursam Türkçeye çeviririm.
Çizgi filmin öleceğini sanmak...
[quote=259]artık mekanlar için 3D kullanılıyor ama insan karakterleri için hala el çizimi kullanıyoruz ve kullanmaya devam edeceğiz[/quote]
Evet, el ile çizimin öleceğini mi sanıyorsunuz... Asla!
3D karakterleri yapmak için en iyi yol olduğu gibi, 3D animasyonu baştan sona planlamanın en iyi yolu da, önce onu çizmekten geçiyor. 3D yapılan karakterleri 2D´ye çevirmek mümkün tabiî. Bu da ayrı bir hava veriyor.
Drekon, bu bahsettiğin makaleyi bulursan, haber ver. Çeviride yardımcı olurum. Hatta bu makaleyi bizim CANLANDIRMACILAR Grubu´nda da paylaşabilirsek, sevinirim.
Re:Çizgi film
[url]http://www.cgnetworks.com/story_custom.php?story_id=1824[/url]
şöyle bir link var ama gördüğüm bu değildi sanki
Although no 3D computer graphics was used in the production
diyor.
Kill Bill animenin yapımcısından klasik animasyonun önemi
Çok güzel bir link. Orada üç sayfa var. Konu ile ilgili cümleler şunlar:
...Although no 3D computer graphics was used in the production (which was mostly hand drawn), digital technology was used extensively in post (i.e. After Effects for compositing) to layer and put together the whirlwind of scenes for the film.
...
The visual style of the anime sequences referenced the old Japanese animation styles (particularly Kazuto Nakozawas) from the 80s as Tarantino apparantly respects the animation style of the generation.
...
It wouldve been easier if we had used 3D, but we wanted to go with 2D in order to maintain the established animation style and image. Also by using 2D, we were able to add more speed. A renowned animator aIso handled this shot amazingly from key animation to filming to adding special effects...
Bunlar da klasik çizim tekniklerinin önemi hakkında çok şey anlatıyor. Belki aradığın bunlardır, ilerideki sayfaları görememiş olabilirsin. Acaba başka bir makale mi var?
Re:Çizgi film
sayfayı tam hatırlamadığım için arama yaptım. tek bulabildiğim bu. belkide ben o zaman farklı anlamışımdır [G7]
Re:Çizgi film
Hmmm... Bu makalenin üzerinde duralım o zaman...
Re:Çizgi film
tom ve jery gibi klasiklerin yapımında en çok saygı duyulacak buluş şu anki hemen her grafik programının kullandığı layer özelliğinin kullanılmasıdır. asetatların birinde arka plan birinde ana kararekter.... diye bir çok katman bir araya geliyor ve üst üste konunca film oluşuyor.
ayrıca bu filmler yapılırken hayvanların hareketlerini gerşeğe uygun yapmak için walt disney stüdyolarında bir de hayvan çiftliği vardı.
Re:Çizgi film
ya ben bu moho denen programı buldum ve kurdum guzel bı program ama baya karısık geldı bana ya bununla ılgılı tutorıals veren yokmu