Sokakta el kamerası çekimi tracking olayı - sayfa: 2

Cvp

ksap

Evet en azından ccd´li bir kamera olunca çok fark oluyor, hatta HD ile heralde kaymak gibi olur. Önceden söylemeyi unuttum; özellikle handycamlarda genelde birazda olsa mutlaka fisheye oluyor. tracking´e geçmeden önce aftereffectte mutlaka lensini düzeltmek gerekiyor. Geçmişte bu konuda çok sıkıntı yaşamıştım. Lens düzeltme konusunda yardım istersen ayrıntılı bir şekilde yazabilirim.. Kolay gelsin..

2008-12-22 23:12:33

Cvp

3dmania

Fish eye sorununu after da sanırım photoshop taki lens distortion efekti gibi bir efekt ile çözmek lazım sanırım , bu konudaki bilgilerin benim için altın niteliğini taşıdığını söylemeliyim müsait olduğun zaman buradan yazarsan çok memnun olurum tabii ki :)
Gnomon un sitesindeki tutorial lere de baktım matchmoving ile ilgili dediğin gibi çok kaliteli videolar var ancak hepsi ücret karşılığı veriliyor.Free tutorial lerde çok az ve bu konu ile ilgili bile değil ayrıca inanılmaz bir maya ağırlığı var sitede ...
Youtube da buldum bazı videolar onlara bakmaya çalışıorum yalnız düşük çözünürlüklü işte bu da

2008-12-22 23:28:35

Cvp

ksap

Afterda açtığımız görüntüye ilk başta düz olduğunu bildiğimiz duvar, kolon vs.. gibi yerlerden Kalın çizgiler çekiyoruz. Fisheye varsa zaten duvarlar bu çizgilere göre yamuk olduğunu göreceksin. Daha sonra optics Compensation effectini ekliyorsun(fusion veya benzeri programlarda ismi farklı olabilir). Ve duvarın veya halının senin çizdiğin çizgilere eşit yani düz oluncaya kadar effectle oynuyorsun. Böylece fisheye´dan kurtulmuş oluyoruz. Daha sonra tracking bitince gerçekcilik katması için kenarlardan kayıbı göz önüne alarak effecti tersden geri verebilirsin. Zaten o kısımları sen iyi biliyorsundur. Çok basit bir ayrıntı ama tracking çok etkiliyor, tracking verilerinin önceye göre yemyeşil oluyor[:O].

2008-12-23 02:39:26

Cvp

3dmania

Saol murat bu da önemli bir ayrıntı ...
Youtube da boujou ile ilgili videolar ararken çok dehşet verici videolar da vardı.Mesela çocuğun biri bir kafa modellemiş 3d de sonra mocap (motion capture) dosyalarını kullanarak (sanırım) bunu karaktere aktarmış ve çok detaylı facial animation elde etmiş.Boujou da mocap dosyası olışturabilirmiyiz ya da motion capture özelliği varmıdır biliyormusun.Çünkü sonuçta 3d ortam için hareket verisi yakalayabiliyor.
Şundan da soruyorum aslında bu soruyu , matchmover programının tutorial kalsöründe böyle bir ders vardı.Programı kuramadığım için inceleyemedi.Bu derste beyzbol sopasıyla vuruş hareketi yapan bir adamın üzerine yerleştirilmiş noktalar vardı.Herhalde motion capture yapıyor diye düşündüm.
Bu konuyu da senle paylaşmak istedim :) ...

2008-12-23 14:55:57

Cvp

3dmania

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/24Ji20i03.jpg[/img]

Murat deneme yukardaki linkte sokakta denemesini yaptığım çekim ile ilgili boujou denemem var.
0. kare ve 71. kare de ki test objemin video ya uyumu görülüyor.Oluşan predictions (noktalar) az sayıda oluşmuş da olsa gayet iyi biçimde baştan sona bulunduğu pixele yapışmış durumda ancak test objem video daki roatsyonlara göre uyumlu dönüşler yapsa da z ekseninde ileriye doğru kayıyor.
Kare 0 da tam kanalizayonun kapağında iken kare 71 de belirgin bir biçimde z ekseninde kapaktan oldukça uzaklaşıyor.
Bu noktalar doğru biçimde takip etmesine rağmen neden test objesi yanılıyor anlayamadım ...

2008-12-23 15:27:25

Cvp

ksap

max´a göre z ekseni doğru ayarladınmı? Eğer ayarladıysan büyük ihtimalle Kutunun 3dsmax´daki konumu yanlıştır. Oda ölçüler ve mesafe bilgisi olmadığı için oluyor. kutuyu x:0 y:0 noktasına oyerleştirince match düzgün oluyormu?

Mocap ile ilgili hiç deneyimim yok. Movimento diye autodeskin programı var onu inceleyebilirsin ( matchmover´ı yapan şirket yapıyor)

2008-12-23 15:58:16

Cvp

3dmania

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/o88H2p2m3.jpg[/img]

Evet kesinlikle eksen uyuşmazlığı ile ilgili bir sorun var ama çözemedim.
Bu yukardaki resimde boujou ve max e ait screenshoot lar var ofis içinde daha basit bir deneme yaptım.
Her ikisinde de görüldüğü gibi sonuç aynı
kare 0 da obje planladığım noktada
kare 200 de objeler neredeyse masadan düşeceklermiş gibi ilerliyorlar.
Yani hata boujou´da da var
dolayısı ile aynı sonuç max de de oluşuyor.
Yukardaki caddedeki kutu sahnesi de boujou ekranına ait , yani boujou da doğru oluyor max de olmuyor değil...
Bu düzeltmeyi önce boujou da yapmam lazım
scene event tan bişeyler mi yapmak lazım acaba ?

Ayrıca masa üzerinde yeteri kadar nokta oluşturamadım sensivity miktarını sona çektim ama kırmızı lekeli kısımlar üzerinde nerdeyse hiç nokta oluşmadı.

Moviemento programını inceleyeceğim inşallah.Eğer denemeler yapmaya başlarsam buradan görüşürüz :) ...

2008-12-23 18:44:17

Cvp

3dmania

Murat hocam olayı ben şimdi anladım sabahtan beri deneye deneye jetonu düşürdüm.
Meğer boujou da process leri bitirdikten sonra 3d space görünümde x veya y ekseni gibi bi ekseni scene event tan belirlemek lazımmış.Yoksa camera grid in altında kalıo ya o zaman onu bu haliyle max için export ettiğimizde bu sefer uyuşmuyor.
Max sahnesinin grid i ile boujou 3d space ini eşleştirmek lazımmış bu da ancak scene event ile oluyor anladığım
Neyse Allah a şükür biraz çözdüm bakalım bi de sokak olayı ile ilgili denemelerimde nasıl sonuçlar çıkacak ...

2008-12-23 22:47:39

Cvp

ksap

Bojou´nın yenisinde yanılmıyorsam 3dsmax preseti vardı. Onu şeçince boujou´nun normalde düşey ekseni Z onu Y´e ayarlıyordu. O ayarlı değilse preference´den mutlaka değiştirmelisin.

Çekim güzel duruyor[:)] İşi biraz daha ilerletip o kırmızı noktaların uzaklık bilgilerini girersen hatasız matching yapabilirsin. Uzaklık girdiğin zaman programın yanılma hatası olmuyor çünkü elinde neyin ne kadar uzakta olması gerektiği bilgisini vermiş oluyoruz. Ama onu yapabilmen için en az 2 tane x, 2 tane Y ve 2 Z değeri ve kordinat ayarının düzgün olması gerekiyor. Sen zaten bu hızla yakında olayı herkesden iyi yapmaya başlarsın. Başarılar, kolay gelsin...

2008-12-23 23:14:29

Cvp

3dmania

Teşekkürler Murat hocam vala senin sayende bi yerlere geldik zaten az önce sokak çekimini de max de doğru trackleyebildim çok şükür...
Dediğin gibi 3d objemin max deki konumu hatalı olduğu için sapmalar oluyormuş çünkü ben konum bilgisi vermemiştim kutuyu doğru noktada tutunca düzeldi :)
Bu masa üzerindeki örnekte kırmızı noktaların uzaklık bilgisini girebilmem için camera solve process sonucu oluşan predictions noktalarından ;
2 tanesi seçilip x ekseni olarak
2 tanesi seçilip y ekseni olarak
2 tanesi seçilip z ekseni olarak
scene geometry den Add coord. from hint olarak mı girmeliyim yoksa kırmızı noktalar için başka bişiy mi yapılıyor.
Prefences ´ tan preferred camera orientation´u
Z-up , Y-forward olarak belirledim.

Ne kadar teşekkür etsem az çok saolasın :) .........

2008-12-24 01:01:04