AE mi Combustion mu? - sayfa: 2

Re:AE mi Combustion mu?

Aydın

tam 3d değil aslında 3d uzayda 2.5 boyutlu nesneler gibi[;)]. Biraz kasıp kare yüzeylerle üç boyutlu nesneler yapılabiliyorsun. Herhalde 2 nesil sonra tam bir 3d programı bundle ederler.

2004-11-11 10:05:16

Re:AE mi Combustion mu?

maxemin

ARKADAŞLAR BEN AZERİ ZEVGİ OLARAK AFTER EFFECT İYİ DİYORUM. DOĞRUSU COMMBUSİTİON KULLANMADIM AMA AFTER EFFECT ÇOK SUPER GELDİ BANA.... TAVSİYE EDERİM....

2004-11-24 21:10:59

Re:AE mi Combustion mu?

BeyGa

combustion ve ae aslında seçim yapması çok zor olan 2 sağlam program.ancak combustionun particle efectsleri daha iyi bence..ayrıca şirin arayüzü ve kullanma açısından daha kolay ae den...birde maxle olan uyumunu katarsak com derim ben ....sonuca en sağlıklı hangisi götürüyorsa seni o programı kas bence...(askerdeyimn bi yorum yapıiim dedim...13 ay sonra görüşmek üzere kardeşler[:(][:(](arabamın kapılarını bile yapamadan askere aldılar)

2005-01-23 09:32:41

Re:AE mi Combustion mu?

tyrot

Combustion´ı ilk kullananlardan biri olarak (istanbul´daki herhalde ilk yasal kopyayı almıştık o zaman) ve uzun zaman yaklaşık 8 senedir after effects kullanan birisi olarak cevap vermeye çalışayım.

Composition tools (program) ikiye ayrılır. Hi-End ve Low-End
Hi-endler(flame, inferno, quantel, henry (eski) Hal ve Shake) konusuna hiç girmeyeyim. Başka bir bahis konusu zira özel hardware ihtiyacı duyan composition softwarelerdir.Yani hardware - software çalışırlar. (shake farklıdır Software only dir ama o da sadece Macintosh üzerinde çalışır)


Şimdi geri kalan yerde neler var? Buranın tartışması hakimi yakın zamana kadar After Effects´ti. Şimdi sana gerçek bir tecrübe yazayım. Biliyorsun bir zamanlar MAC grafik dünyasının hakimiydi. O zamanlar da PC bilgisayardan bile sayılmıyordu. Programlar azdı. Daha sonra Pclerdeki hızlar yükselmeye başlayınca özellikle 2d efekt işiyle uğraşanlardan ADobe´ye sıkı bir baskı geldi ve adobe, After effects´in PC versiyonunu çıkardı. Ben o sırada Hollywood daydım olanları sana söyleyeyim. After Effects kullanan yüzlerce (evet yüzlerce) macintosh based effect house MAClerini elden çıkarmaya başladılar. Eğer Macintosh´un effect piyasasından çıkmasına sebep olan tek bir olay gösterilecekse bu After Effects´in PC versiyonunun çıkmasıdır. (tabii macintosh bu pes etmez onlarda yıllar sonra "shake" i alıp sadece Macintosh için kullandırtmaya başladılar. Şimdi Shake istersen paşa paşa Macintosh alman lazım. Hatta Şimdilerde Apple yeni bir composition tools daha çıkardı amacı after effectsin tahtından biraz olsun parça koparabilmek)

Şimdi tarihi bir kenara bırakalım. After Effects o dönemden geçtiğimiz bir iki yıla kadar piyasanın tartışılmaz hakimiydi. Digital Fusion kullanıcılarını saymazsak (amerika´da sıkı sayıda DF ci vardır..Lightwave, VideoToaster ve DF sıkı bir üçlüdür) After Effects büyük bir kitleye hükmediyordu. (ha bir de sıkı bir motion tracker harikası olan COmmotion vardır) Tabii Discreet bu kitleyi adobe´ye bırakmak istemedi. Aslına bakarsan Combustion yüzbinlerce dolar değerindeki FLAME´in PC software versiyonudur. Tamamen aynı değildir ama onu çok andırır. O zamanları da hatırlamakta fayda var. Combustion tüm Discreet görkemiyle Adobe´nin karşısına çıkınca herkes Adobe´nin After Effectsinin bizzat after effects olacağını düşündü. Zira Discreet o kadar ADOBE AFTER EFFECTS kullanıcılarını hedefliyorduki after effectsin neredeyse TÜM PLUGINleri direct combustionı destekliyordu.
COmbustion ı ilk yüklediğimiz günü hatırlıyorum, İçeriden gelen FLame operatörü bayılmıştı tek kelimeyle. Particle effectler süperdi, Programın arayüzü aynı Flame gibiydi..After Effectse neden ihtiyaç duyulsun ki diye düşünmeye başladık. AMa aradan geçen yıllar After Effects´e güç kaybettirmedi aksine kazandırdı.
Bir kere After Effects, Premiere ve Photoshop AYNI program gibi çalışıyor. Premier de bir editing yaptın, CUT by CUT after effectsta açabilirsin. Bir sürü Built in plugini var ve Üstün Ram preview özellikleri, 3d compositing özellikleri yüzlerce plugin ve tarif edilemez stability. Ben son projemde tam 32 nested composition kullandım. (bu nested compositionı yakında video derste anlatacağım) ve son compositiondaki layer sayısı 98 di ve software bir kez bile duraksamadı. INANILMAZ bişidir bu bizim işimizde... Ayrıca 16 bit color destekleme özellikleri de eklenince bazı filmlerde bile After effects kullanılmaya başlandı. Ve unutmaki Combustionın içindeki particle effectsler aslında PARTICLE ILLUSION denen programdan gelme ve cidden üzerine gittiğinde seni ve makineni köşeye sıkıştırıyor. Ben senelerce Particle illusion´ı 3d compositionlara destek olarak stand alone kullandım. Şimdi yeni bir habere göre Particle illusion After Effects´ için de çıkacak. Bu ne demek ? Bu Combustion´ın tüm particle efektleri after effects´e gelecek demek. son bir habere göre After Effects cephesinde bir başka bomba daha hazırlanıyormuş.

Eğer photoshop biliyorsan ki orası kesindir, premiere´de edit yapmışsan After Effects senin için doğal çözüm olmalı. Sana şöyle söyleyeyim, istanbul´daki reklam işlerinin bazı bölümlerini After effects´te yapıyorduk ve millet Flame sanıyordu. Flame´in avantajı Uncompressed broadcast quality I/O dur. Şimdileri ise bir çok hardware manufacturer After Effects için aynı özellikleri satmaya başladı. Bu durumda After effects´in geleceği çok parlak.
Peki Combustion ne yapacak? 4. versiyonunu ben de merak ediyorum açıkçası. Discreet´in diğer ürünleriyle ortaklaşa çalışması, MAX model import yapabilmesi gibi ciddi avantajları var. Özellikle Keying konusunda ciddi bir upgrade geliyor. Ama bence keying işinin yüzde 99 ´u iyi ışıklandırmadır. İstanbul´da öyle keying işleri gördüm ki ona keying değil iiiiiiiiyiiiing bile denmez. After effects te çalışan Ultimatte advantage´ı ve Primatte´si bence süper. Ayrıca After effectsin içindeki "Keylight" başlı başına bir plugindi daha geçen seneye kadar ve dünya kadar para idi. Şimdi built in after effectle geliyor. Ayrıca benim 900 dolar verip amerika´da aldığım Final Effects pluginleri de BEDAVAYA (bu da bana ders olsun) After effectsin 6.5 versiyonunun içinde..

Dolayısıyla bana sorarsan After Effects derim. Binlerce tutorial bulabilir, inanılmaz destek alabilirsin. İstersen biraz sabret yakında bir kaç after effects video dersi hazırlayacağım onlara bakıp kararını verirsin. Ama şunu unutma eğer ben profesyonel 2d compositor olacağım, freelance istanbul da reklam sektöründe çalışacağım dersen, combustion la başla. Sonra oradan Flame´ e geçiş daha kolay. Reklamların yüzde 90´unda Flame kullanırlar yapımcılar filmler için ise Inferno ya gitmek zorundasın. Şimdi bu seni yanıltmasın sakın. İşler Türkiye´de bir garip işliyor müşteriler ne EFFECT istediklerini bile bilmiyorlar, bizimkiler de onlara Flame de yapalım diyor. Tabii Flame´in saat başı ücreti çok yüksek hem operatorleri de ciddi freelancin ücreti alıyor. Böyle şeyler sadece Türkiye´de oluyor inan bana. Bir sürü proje gördüm ben millet Flame diye para verdi biz içeride After Effectsle işi yapıp verdik. Dolayısıyla eğer İstanbul Reklam sektörü gibi bir derdin yoksa ve ağırlıklı MAX objeleri import etmeyeceksen after effects sana bir ÖMÜR yeter..

sevgiler

2005-02-22 02:37:38

Re:AE mi Combustion mu?

Blame

Her ikisinide yıllardır kullanıom bırnın eksıgını dıgeri tamamliyor ben ikisinide ogren derim

bu arada 3d iki programdada var hatta ae nin 3d si combustiondan daha kullanisli

aslinda masa ustu kompozitin krali digital fusion dur

2005-02-22 15:35:39

Cvp

theendone

arkadaşlar ben bir şey öğrenmek istiyorum film sekteründe kullanılan ve aktörü iple kaldırdıktan sonra after effects ile o ipi nasıl siliyoruz cevap yazarsanız sevinirim

2006-07-19 20:30:13

Cvp

stuck

mask yaparak silebilirsin. Ps de tek kareyi nasıl siliyorsan öyle bir mantık var. ama hareketli bir görüntü de maskını görüntüye uygun bir şekilde track etmelisin ya da mask point leri belirlediğin kare aralıklarına göre hareket ettirmelisin.

2006-07-20 01:03:38

Cvp

ahkemal

üzerinden 2 sene geçmiş konunun ama yeni gördüm napiyim bende cevap veriyim belki yeni gören birine yol gösterir. atilla ile ozanın yazdıklarından anladığım kadarı ile aede 3d sahne yok diyorlar. ancak aede 3d sahne var ve ae ile combustion arasında bence en büyük fark kullanıcı alt yapısıdır. hiç altyapısı olmayan birisi için fark etmez bence ama ben adobe premiere kullandım ve bu yüzden aeye daha rahat oryante oldum ancak comda zorlandığımı itiraf edicem çünkü ozun dediği gibi max altyapım yok

atilla ile ozan alınmamışlardır umarım. amacım şahsınıza karşılık vermek değildir.

sevgiyle kalın

2006-07-21 02:22:18

Cvp

Çaylak

2 sene sonra cevap:) Artik combustionuda iyi derecede aeyide iyi derecede kullanabiliyorum esasnnda combustionun max bilmekle arayuz anlaminda hic alakasi yok ancak flame smoke gibi programlari ogrenmek isteyen arkadaslar icin iyi bir software ve arayuze alistiginizda ayni premierden aeye gecis kolayligi gibi combustiondan flame...e gecis kolayligi saglar , herkese kolay gelsin

2006-07-30 23:39:41

Cvp

goldboy_23

shake:)))))))))

tabiki afterrrrrrrrrrrrrr
arkadaşlar afterda da 3ds max projesini çalıştırabiliyosunuz.
arkadaşımda görmüştüm ama plugin in adını öğrenip yazacağım. canada ve abd japonyada after tercih ediliyo bide shake

2006-08-01 13:27:26