16:9 ve 4:3 AYNI PROJE İÇERİSİNDE NASIL KULLANILIR?

16:9 ve 4:3 AYNI PROJE İÇERİSİNDE NASIL KULLANILIR?

F_AS

Merhaba arkadaşlar, bir kaç gündür kurguda çözemediğim sorunlara bir yenisi daha eklendi....
Elimdeki bütün görüntüler en sık kullanılan formatlardan biri olan 4:3 formatında ve kurgudaki proje sayfamda tabiki 4:3 dv-pal. Ancak ben filmin bir yerinde özellikle bir planı 16:9 formatında kullanmak istiyorum ve kullanmak istediğim bu 4:3 formatındaki görüntüyü D1/DV PAL Widescreen 16:9 ve 50 fps formatında ( 50 fps yaptım çünkü bu görüntü üzerinde zoom-in ve yavaşlatma efektleri kullanılacak; görüntünün çözünürlüğü bozulmasın diye böyle bir yöntem düşündüm ama yanılıyorda olabilirim) ayrı bir proje açarak yeniden düzenledim, yani onu 16:9 ve 50 fps yaptım. Buraya kadar herşey iyi iyi de filmin geri kalanı 4:3! bu durumda ikisini de aynı projede ve kendi format özelliklerini koruyarak nasıl birleştireceğim. Yani 16:9 ve 4:3 aynı poroje içinde ve formatları bozulmadan nasıl bir araya gelir? Bir de şu 50 fps meselesi bunu bütün filme uygulasam yani 4:3’e de uygulasam çalışmamı olumlu etkilermi, yoksa takılmalar, atlamalar veya bilemediğim başka sorunlarla karşılaşırmıyım? Genelde 25 fps kullanılıyor ama bir kaç gündür uyguladığım efektlerde çözünürlüğün bozulmasına bir çözüm yolu bulamadım, guruptan bir arkadaş önceki konu başlığında bu soruna bir öneri sundu ama ben onu doğru uyguladığımdan emin olamadım ve bu durumda kurgu ilerlemiyor…

2006-11-23 21:24:44

Cvp

Çaylak

merhaba ,acikcasi yazini iki kere okudum ancak biraz kafa karisikligina yol acti bende ilk once bir iki seyi aciga cikarmakta yarar var, sen elindeki saniyede 25 kare gecen goruntunu tekrardan renderlayip 50 kare olarak mi cikardin? Ayrica boyle yapmanin zoom in-out gibi bir durumda sana bir yarar saglamasi mumkun degil , yavaslatma efektine gelince 50 kare yaparsan hizlandirirsin ayrica 25 i 50 kare yapmanin da bir anlami yok esas dosyanda bunu yaparsan olacaktir zaten(umarim dogru anlamisimdir yazdiklarini) , Saniyede 50 kare gecirmenin cozunurlukle uzaktan yakindan da alakasi yok bu sadece goruntunun hizini belirleyen bir durumdur. Eger gercekten hizlandirma ve yavaslama olayini iyi yapmak istiyorsan ki bilmiyorum After Effects kullaniyor musun , AE de plug in yardimiyla bunu yapabilirsin , bunu AE de yapmayi onermemin nedeni goruntuyu yavaslattginda tekleyerek gitmesini onlemendir cunku plug in(realviz firmasinin) araya senin goruntunu tamamlayacak 2 goruntu arasi goruntuyu koymasidir. O yuzden Ae i oneririm . Cozunurluk ilke FPS(Frame per second) arasinda biraz kafa karisikligi hissettim sende:) Cozunurluk konusunda da sunu diyebilirim Turkiye PAL sistem kullanir saniyede 25 kare sayisi gecer ve cozunurluk degeri 720*576 dir(dv sisem) yani boyutu goruntuyu aldigin cerceve. Fakat bir de sinematik denen goruntu secenegi vardir 16:9 bu widescreen olarak adlandirliyor seninde dedigin gibi , enine genis uzerinde ve altinda siyahlik birakan bir durum(kacar pixeldi unuttum) Zaten 16:9 a cevirmende sorun yasamamissin orjinal uzerinde calistigin dosyayi ac ve iceri import et daha sona goruntuyu koy timeline a dogal olarak widescreen goruntusu ust ve alttan bantlarla gelecektir bu yuzden ekstra bir sey de yapmana gerek yok...

2006-11-09 19:56:17

Cvp

F_AS

Merhaba, çözünürlük konusunda kafamın karışık olduğu doğrudur. Yukarda ki mesajımı yeniden okuyunca benim bile kafam karıştı. Daha anlaşılır bir şekilde yeniden anlatayım; elimdeki bütün görüntüler 4:3 ve ben o görüntülerden küçük bir kısmını aynı film içinde 16:9 kullanacağım. Kullanmayı planladığım bu söz konusu kısmı 16:9 olan yeni bir proje sayfasında açtım ve gerekli düzenlemeleri yaptıktan, yani artık görüntü 16:9 olduktan sonra export edip, asıl proje sayfası olan 4:3 formatındaki sayfaya aldım ve timeline’a yerleştirdim ama sonuçta hiçbir şey değişmedi; benim 16:9 yaptığım görüntü asıl proje sayfasında yeniden 4:3 oldu. Sizin cevabınızı okuduktan sonra yanlış bir şeymi yaptım diyerek o kısmı yeniden gözden geçirdim ve yeniden yaptım, ve bu arada fps’lere hiç dokunmadım, olduğu gibi kullandım ama yine de sonuç değişmedi. Belirtmeyi unutmuş olabilirim…premiere 1.5 kullanıyorum.
Yardımınız için teşekkürler...

2006-11-10 00:42:04

Cvp

greenbox

timeline ayarların16:9 ama export ayarların 4:3 ise oluşturduğun video yine 4:3 kaydedilecektir.export ayarlarınında 16:9 olmasına dikkat et.

2006-11-18 15:45:44

Cvp

Çaylak

peki ozaman mantik olarak tum proje 16:9 cikacaktir ,burad asadece tek videonun 16:9 digerlernin 4:3 olmasi isteniyor

2006-11-19 01:20:20

Cvp

greenbox

tabiki 16:9 kullanmak istediği yeri sadece export edecek.daha sonra 4:3 bir timline de bunu kullanabilirsin. ama şu nu hatırlatmak lazım görüntünün üstünde ve altında siyah band oluşacaktır.16:9 bir videoyu 4:3 bir projede ancak böyle kullanabilirsin.

2006-11-19 12:42:45

Cvp

Çaylak

yukarida zaten ayni seyleri soyledim

2006-11-19 13:21:50

Cvp

kubilaykafka

slm

( - soruyu yanliş olma ihtibalimi göz önünde bulundurarak )

bildiğim kadarıyla export aldigin calişmanın bir kismi 4:3 bir kısmı 16:9 olma sansı yok hiçbir motion grafik programı bir kısmını 4:3 al bi kısmını 16:9 olarak al demez

( // daha once karsilasmadim ) sonucta ebat - fps - codec her biri bi kalip


4:3 lük calişmanın içine 16:9 luk bi bolum hazirlamak istersen
16:9 olmasını istedigin videonun scale uniform secenigini kaldirip oranlarıyla oynayıp manuel olarak yapabilirsin ve [u]çalışmana bu izlenimi[/u] verebilirsin


çalışmanda cozunurluk sorunları yaşıyorsan

1. Ebat ( genelde 720 576 dv - pal )
2. CODEC ( çalışmalarını un compression olarak alip farklı programlarla - tmpgenc, axvideo convert - gibi proramlarla sıkıstırırsan daha iyi netice alırsın //bu konuda premierde bende her zaman sorun yasamısımdır sıkıştırma noktasında kırılmalar yapabiliyo felan falan

DİP NOT : bilmeyenler için soyluyorum fps mesela
fps 25 -- sn 25 kare resim anlamına gelen bi ifadedir
her hangi bi calişmanda koşan bi adamın frame ne kadar yuksekse goruntu daha akışkandır
düşükse korku filminden cıkma bi sahne gibi disko vari bi hava yaratır
bknz.cep telefonları videoları genelde 12 fps felan oluyolar galiba
ornek kafanızı karıstırmasın goruntunun akışkanlıgına ornek yoksa kırılganlıgı codec ve 100 px olmasından dolayıdır.

ii çalışmalar

2006-11-21 10:12:55

Cvp

F_AS

Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkürederim, aslında amacım filmin içerisinde 4 dakikalık bir bölümün özellikle 16:9 olarak görülmesi...premierdeki "clip" efectini kullanarak yaptım sanırım scale uniformla da aynı sonucu alacağım, ama sizinde belirttiğiniz gibi çözünürlüğü bozuluyor.
Birde yukarda söylediğiniz codeclerden biriyle deneyeceğim.
Çok teşekkürler...
Aslı

2006-11-23 21:24:44