meks ve ked porgramları - sayfa: 3

Re:meks ve ked porgramları

qxmgsi

evet haklısın valla.
sadece yaptığım bazı denemeleri anlattım.
dediğin gibi bu işkencelere katlansan bile (diyelim katlandın)
max ten çıkan çixgilere atadığın yüzeyde, kırıklar veya keskin dönüşler olabiliyo. Bu da ruh sağlığı için pek iyi bişey değil.

2004-11-19 22:25:17

Re:meks ve ked porgramları

s_malaz

ARKADAŞIM.MAX´İ BİLMEM AMA AUTOCAD İÇİN BUNU SÖYLEMEK MÜMKÜN.
CAD´İN ALT TABLASINDA LISP DENİLEN VE YAPILAN ÇİZİMİN(GEREK 3D GEREKSE 2D OLSUN) TÜM ÖZELLİKLERİNİ (KÜTLE,HAÇİM,TÜM KOORDİNATLARI VB.) BARINDIRAN BİR BÖLÜM VAR.
BU NEDENLE BAZI MAKİNA FİRMALARINDA CNC PROGRAMLARI ZATEN DİREK OLARAK AUTOCAD YÜKLÜ PC´LERE BAĞLI.ANCAK CAD KOMUTLARININ TAMAMINI CAM´E ÇEVİREN ARA BAĞLANTI MODÜLLERİ MEVCUT.
3DMAX HAKKINDA BU KONUDA BU YÖNDE BİR ÇALIŞMA VARMI BİLEMİYORUM.ANCAK DÜŞÜNDÜĞÜN GİBİ BİR LISPLI KOMUT MODÜL SİSTEMLERİ MEVCUT.
SEVGİLER...

2005-04-09 09:10:08

Re:meks ve ked porgramları

Deeprevenge

SELAMLAR BEN YANLIS ANLAMADIYSAM KONUYU SOYLE BI ACIKLAMA YAPAYIM CNC YE YAPILAN CIZIMLER AKTARILMAK ISTENIYOR SOYLEDIR ATIYORUM YAPTIGINIZ BIR CIZIM VAR X PROGRAMDA BUNU EXP YAPTIKTAN SONRA ADINI SIMDI UNUTTUM BI PROGRAM VARDI AMA BIRAZ TUZLU BU PROGRAM BUNU OTOMATIK OLARAK CNC TEZGAH KOMUTLARINA CEVIRIYOR YADA DIREKT MAKINEYE ATIYOR STL SLC İGS İGESSTP OBJDWG DFX 3DS SATPOV RAW WMF MTX BASKA ANIMSAYAMADIM AMA DAHA BI COK VARDI İMP YAPABILDIGI DOSYALAR ILGILENEN OLURSA ADINI DA BULMAYA CALISIRIM BEN CNC ILE CALISMAYI YILLAR ONCE BIRAKTIGIM ICIN PEK FAZLA KALMADI BU YONDE DOSYAM AMA BAKIYORUM DA FORUMDA CNC ILE ILGILENEN BAYA VAR

2005-04-20 16:36:42

Re:meks ve ked porgramları

osenmer

arkadaşlar, bildiğim kadarı ile cnc makine programları için önemli olan her üç eksendede koordinatların tanımlanmış olmasıdır. makina üretimi bu koordinatlara göre yapar. maxde yapılan bir modeli autocade atabiliyoruz ama bu modelin üretimini yapacak olan makinenin kullanabileceği koordinatları tanımlayabiliyorsa, büyük ihtimalle üretim yapılabilir. ama bu modelin ölçülerinin(yani koordinatlarının x,y,z) tam ve hiçbir eksende eksiğinin olmaması ve makinanın bu kabiliyete sahip olması gerekir. diye düşünüyorum. yanlış biliyor olabilirim ama bu şekilde olamsı lazım.

2005-05-03 20:37:25

Cvp

ertancan

ADINI HATIRLAYAMADIĞINIZ PROGRAMIN ADI WORK-NC OLABİLİR. ÇÜNKÜ WORK-NC DÜNYANIN EN HATASIZ ÜRETİM YAPAN VE EN PAHALI PROGRAMI. FİYATI YAKLAŞIK 50000 DOLAR. ŞİMDİ BU KONUYA ŞÖYLE BİR AÇIKLIK GETİREYİM;

NE İLE MODELLERSENİZ MODELLEYİN, İSTERSENİZ ELİNİZLE HEYKELTRAŞ GİBİ MODELLEYİP TERSİNE MÜHENDİSLİKLE DATAYA DÖNÜŞTÜRÜN, ELİNİZDE TAKIM YOLU ÇIKARAN BİR CAM PROGRAMI VARSA VE BU İŞİ HALLEDERSİNİZ.

2008-07-08 22:50:09

Re:Re:meks ve ked porgramları

artworks

[quote=65] Yazan: Mad_Max

Nurbs olarak import alıncada yüzey olarak açılıyor...

Kısaca İşlenecek malzeme katı olmalı...Yani solid olmalı...[/quote]

İşte olay da tam burada... Max´de yapılmış bir nesneyi ister nurbs ile yap ister basit biçimi Editable Poly ile biçimlendir Autocad´e mesela SOLID halde almanın bir yolunu bulamadım. Bir model SOLID değil YÜZEY ise CAD ile takım yolu hesaplatmanın bir yolu yok gibi. SOLID yapmalı SOLID. Varmı yolunu bilen?

Not: SOLID ten kasıt program değil nesnenin içi dolu olma halidir.

2008-11-01 01:37:18

Cvp

chrome_nickel

bu 3d model...

[img]http://www.kadirilkimen.com/cnc/3dmodel.jpg[/img]



bu cnc´de işlenmekte olan hali...

[img]http://www.kadirilkimen.com/cnc/cnc.jpg[/img]


bu da sonuç model...

[img]http://www.kadirilkimen.com/cnc/sonuc.jpg[/img]



önüne gelen konuşmuş. birşeyler demiş.... burdan da ülkemin kendi mesleğini takibinin ne kadar gerisinde olduğu yorumunu yapacağım. kimse kızmasın lütfen.

bilindiği gibi 3ds max modellerinin en temel özelliği poligonal yüzeylere sahip olmasıdır.

cad/cam sistemleri temelde nurbs model kütüphanesi için çalışsa da farklı sistemlere olanak tanırlar.

özellikle, sanatsal ve rapid ( hızlı ) çalışmaların elde edilmesi için poligonal modelleme son derece başarılı bir uygulamadır.

poligonal modellemenin avantajları ve dezavantajları bulunur.

1. avanaj modelleme esnekliği, herhangi bir modeli üretmeniz oldukça hızlıdır ve şekil karmaşıklığı çizimi sıkıntılı hale getirmez.

2. cad programlarının ve nurbs tekniğinin kısıtlı çalışma yapısı yanında inanılmaz rahat ve hızlıdır.

dezavantajları ise başlıca şöyledir.

1 - poligonal yapısı nedeni ile eğrileri pürüzsüz elde etmek mümkün değildir. eğrileri küçük doğru parçacıklarına bölerek modelleme yapar ( recursive subdivision )

2 - belli bir değerin altındaki ölçü hassasiyeti tamamen modelleme yeteneği ile alakalıdır. yine de %1 ( mm ) den daha derin hassasiyeti tamamen şansa kalır.

3 - poligon yöntemi ile kesin ve doğru 3d objeler elde etmek ciddi tecrübe gerektirir.


3ds max yazılımında üretime yönelik model çizilecekse bunu nurbs ile yapmaya çalışmak mantıklı değildir. 3ds max yazılımının nurbs araçları diğer cad cam yazılımları kadar güçlü değildir. ( 3d ortamda nurbs için rhino iyi bir seçenek )

yine de 3ds max ile nurbs modelleme ile üretime yönelik modelleme yapılmak istenirse powernurbs plugini son derece başarılıdır.

3ds max, poligonal modellemesinin başarısı ve esnekliği ile tamamen cnc´de kullanılabilir. meshsmooth poligon iterations gibi seçenekleri ile milimetrenin %1´i gibi hassasiyetlere sorunsuz inebilir ve hemen her türlü cam programına aktarılabilir.

benim kullandığım cam programı espirit mold cam ( yada auton )

visual mill adlı cam programını da 3ds max modelleri ile kullanabiliyorum.

buradaki sihirli formül " stl formatıdır ".

stl formatı endüstriyel bir formattır ve cad / cam yazılımlarının poligonal model alışverişi için tasarlanmıştır.

katı model elde etme ihtiyacı sanılanın aksine bir kural bir gereklilik değildir. cam programının yetenekleri dahilinde bir konudur.

eğer stl modelinizi tamamen katı model halinde elde etmek istiyorsanız, emin olmak için stlcheck modifierini kullanırsınız.

oradan modelin " solid stl " olup olmadığını görebilir ve sorunu tespit edebilirsiniz.

bu şekilde çizdiğim modellerden 3 eksen 4 eksen ve 5 eksen routerlarda çok parçalar işledim. cnc makinasının işleme merkeziymiş frezeymiş tornaymış olması zaten farketmez.

önemli olan kullandığınız cam yazılımı...


bu arada yukarıdaki modelde poligonal görüntüyü hissedebilirsiniz. bu yüzeyin poligon derinliği ile alakalı. zaten her türlü 3d model, eninde sonunda poligonlara indirgenir. yani meshsmooth gibi modifierlerin iterations katsayılıarını yüksek tutarak modelin poligon örgüsünü artırıp detay kalitesini artırabilirsiniz.

2008-12-03 14:33:28