Lw ve Optik Hareket Standardı ?

Lw ve Optik Hareket Standardı ?

Overmaster

Ben, diğer 3d programları üzeride şu ana kadar karşılaştırma yapabilme imkanı pek bulamadım ama geçen hafta Messiah 3d nin bir demosu elime geçti. üzerinde bir miktar uğraştım.Bir bakıma ara yüz bakımından da LW ile en çok benzeşen yardımcı program diyebilirim 7.5 in solgun gri ara yüzünü hatırlatıyor..Lw gibi sağ üst köşede optik hareket ikonları var ama afalladığım nokta şu oldu; sahnede kamera etkisi oluşturmak için yaptığınız maus hareketleri LW in tamamen tersi bir etkiye sahip! Şimdi şöyle düşünelim sahneyi tam ortadan bir mil üzerinde dönen kare bir mekan gibi düşünün.Maus u sağa ittirdiğinizde, Z eksenin de size doğru uzanan sahne, zihninizde sahne ileriki ucundan tutup çevrilmiş etkisi uyandıran bir mantığa sahiptir.Ama aynı hareket Messiah da ters bir etki verir sahne sağa kaydırılan Maus hareketine karşın ızgara ve üzerindeki cisim sola doğru döner (optik dönme)).Bu hareket ise, Z ekseninin bize en yakın ucundan çevriliyormuş mantığına göre doğrudur.
3D Programlarında böyle bir optik standart var mıdır? Varsa Lw kesinlikle bunun dışındadır.Lw nin eski programcıları da Modo yu yazarken LW in bu özelliğini Ters istikamette uyguladklarını da fark ettim.Acaba bu noktada da bir hata mı yaptıklarını mı düşündüler?
Lw nin vertex paint bölümünde yer alan optik hareket ikonunda hareket esnasında cursor´un icon dışına çıkmasına ne demeli peki?
Programlar da insan beyninde şartlanmaya sebebiyet verir ve bu gibi farklı program denemelerine kalkıştığınızda önceki tecrübeleriniz bazen bir işe yaramayabilir..

2006-11-05 19:48:36