uv map hakkında

uv map hakkında

OXIJEN

soru1: bir obje uv map ile nasıl kaplanır?

lightwave de uv map hakkında bilgisi olan var mı arkadaslar.bu konuda sanırım coğunluğun bilgi eksikliği var. buraya herkes bildiği bişeyler yazarsa uv map hakıında cok sevınırım.tabi bilen biri tukce olarak tutorıal hazırlarsa daha makbule gecer.uv map ile ilgili bilgisini esirgemeyen herkese şimdiden teşekkur ederim.

2006-08-30 10:14:31

Cvp

calavera

Burda bu konuyu geliştirebiliriz sanırım.

1 tane cevabı yok bu sorunun. Her objenin yapısına göre değişiklik gösterir.

Örneğin;
Bir tekerlek objesini UV map ile kaplarken;
a- silindirik UV kaplama metodunu seçebilir
b- Modeli ilk aşamada yaparken, çevresini hesaplayıp ona göre uzun (tabi segmenti bol olarak)bir plane yaratır, UV map´i Planar olarak Y eksenine atayabilirsin. Sonrasında Bend ile kıvırıp modeli bitirebilirsin.

Burda anlatmak istediğim özellikle UV map ile çalışacaksan bunu modelleme ile birlikte düşünmelisin. Bir binayı bile kaplamak için modeli açılımını hazırlayarak ilerlemen gerekebilir.
Yada bir insan kaplıyacaksan bu sefer Atlas olarak map i yaratman ardındanda üst üste gelmiş olan poligonları birbirlerinden ayırman gerek. Bunun için, LW modelerın herhangi bir viewport unu UV map olarak değiştirip Drag komutunu kullanabilirsin.

Aslında kaplamak istediğin objeyi burda paylaşırsan daha hızlı bir çözüm getirebilir ve daha iyi öğrenmeni sağlayabiliriz.


Kolay gelsin.

2006-08-29 09:18:58

Cvp

OXIJEN

modelerde uv map yapmanın sureçlerini oğrenmek istıyorum.yanı modeli yaptıktan sonra --- kaplama yapacağımız imajı belirledikten sonra ----uv map ?????????????
objenin acılımlarını neye gore belırlıyoruz, uv map´te de layerları kullanmalımıyız, resimleri tek parçamı yoksa ayrı parçalar olarak mı düşünmeliyiz ve photoshop ta resmimizi buna göre mi şekillendirmeliyiz, objemizin acılımlarını daha sonra nasıl birleştirecez, uv map ile alpha kanalını nasıl kullanıyoruz........

sorular bitmez ama...demek istediğim uv map gercekten ustunde durulması gereken onemli bi konu.. ve bu konuyu aydınlatmamız , aydınlanmamız lazım.
bunları kişisel sorularım olarak algılamayın lutfen burda uv map ile ilgili herkes birbiriyle paylaşım içerisine girsin ve daha iyi işler çıkarma adına bu etkinliği gerçekleştirelim. daha aklıma gelen cok sorular var ama hepsini ben sormayım sorularıda paylaşalım.
teşekkur ederım CALAVERA ve herkese....

2006-08-29 18:50:00

Cvp

calavera

kaplamanı yapacağın imajı uv mapi çıkardıktan sonra hazırlaman gerekmektedir. Tek parça resimleri bu mape yerleştiremeyebilirsin.

UV map´i bir plane gibi düşün ve bu plane objendeki tüm poligonların aynı düzlemde olduğunu varsayarak hareket eder. Özellikle atlas sisteminde bu böyledir. Objen üzerinde bir değişiklik yapmana gerek yok ancak ilk verdiğim örnekte olduğu gibi bunu bir modelleme aşamasında, objeni sonlandırmadan öncede yapabilirsin. Objenin açılımını UV map kendisi çıkartmaktadır. Eğer poligonlar üst üste gelmiş ise onları düzeltmen gerekir.

UV map tüm objeyi tek parça bir resim ile kaplamaktadır. Ama bu tek parça resim içinde bir birinden ayrı yüzeyler de meydana gelebilir.

Alpha kanalını diğer işlemlerde olduğu gibi yaparsın bir farkı yoktur. Tek farkı zaten map tek parçadır.

Bu hakkaten yazı ile anlatılacak gibi değil, bilgisayarımı formatladığım için şu anda bomboş bu yüzden görseller kullanamıyorum. Ama daha öncede dediğim gibi bir obje üzerinde bu işlemi anlatmak isterim.

Ama tekrar belirtmek istiyorum bu işin tek birr yolu yoktur. Aynı objeyi farklı işlemlerden geçirerek farklı şekillerde UV map kaplaması yapılabilir.

En kısa zamanda resimlerle bu başlık altında anlatmaya çalışacağım.

Kolay gelsin...

2006-08-29 23:52:22

Cvp

OXIJEN

sabırsızlıkla bekliyorum.cevapların için cok teşekkur ederım

2006-08-30 10:14:31