Herkese merhaba...

Herkese merhaba...

CoolSpot

Tüm Lightwave kullanıcılarına merhaba. Özellkle türkçe forumları çok fazla takip eden birisi değilim fakat burayı yeni keşfettim Lightwave ile uğraşan baya kişi gördüm, şaşırdım ve ben de kaydolmaya karar verdim; bundan sonra da mümkün olduğunça takip etmeye çalışacağım. Her ne kadar çoğu zaman hobi amaçlı ve aralarda kısa boşluklar da olsa yaklaşık 10 senedir (96dan beri) Lightwave kullanıcısıyım. Genelde modelleme ve ışıklandırma konusunda çalışmalar yaptım. Son 1-2 yıldır da Lightwave yanında modo kullanmaya başladım ve modelleme ortamımı tamamen modoya kaydırdım. Neyse ilk post için yeterince uzun oldu, görüşmek dileğiyle :)

2006-06-20 18:20:47

Cvp

xaramax

Sanada merhaba coolspot.Öncelikle foruma hoşgeldin demek isterim,senin gibi deneyimli bir lightwavecının şimdiden foruma cok şey kazandıracağına inanıyorum.kolay gele:d

2006-06-14 09:21:18

Cvp

calavera

Hoşgelidin, seni aramızda görmek güzel :D

2006-06-14 10:23:25

Cvp

lw3dteam

Hoşgeldin.

2006-06-14 11:17:37

Cvp

CGengin

Egemen hoş geldin.
Hemen soru sorayım. Modoyla bende uğraştım. Nenden modelleme kısmını modo ile yapıyorsun. Tercih yapmandaki etkenler nelerdir. Modo ara yüz olarak benim çok hoşuma gitmişti. Edge seçimi vardı. Neyse birazda sen anlat.

2006-06-14 14:23:49

Cvp

CoolSpot

Samimiyetiniz için teşekkürler arkadaşlar, hoşbulduk :)

CGEngin : modoyla ilk tanışmam modonun Siggraph´de ilk duyurulduğu andı. Allen Hastings ve Stuart Ferguson´u da kapsayan Lightwave çekirdek ekibi Newtek´ten ayrıldığı zaman (sanırım 2002 yılıydı) tamam demiştim Lightwave artık bitmiştir. Çünkü gerçekten bu isimler Lightwave´in 3D programları arasında Hypervoxels olsun, HDR desteği olsun hep çığır açan özellikleri ile gündeme gelmesini sağlayan isimlerdi. Sonra bu ayrılan grubun bir oluşumun içinde yer aldığını duyunca çok sevindim ve hep takip ettim acaba ne zaman bir ürün ortaya çıkaracaklar diye. Daha sonra işte Siggraph 2003´de modo diye bir modelleme aracıyla çıktılar ve programın ilk sürümü de 2004´de piyaaya çıktı. Modo, hazırlayan kadronun da aynı olması sebebiyle, LW Modeler´ın sanki bir üst versiyonu gibiydi. Yepyeni ve kullanışlı bir arabirimi vardı ve çok güçlü bir modelleme aracıydı. LW Modeler´a göre benim ilk gözüme çarpan üstünlükleri şunlardı:
- Öncelikle harika bir arabirim, herşeyiyle özelleştirilebilen menüler, pencereler ve kısayollar. Arabirimdeki hemen hemen herşeyi isteğinize göre şekillendirebiliyorsunuz, harika birşey.
- Subd Surfaces ve N-gon desteği, özellikle organik modellemeyle uğraşanlar için LW´in subpatch algoritması yerine Catmull-Clark Subd algoritması kullanıyor ve böylece 4ten fazla kenara sahip poligonları da destekliyor. Bunun yanında gerçek edge weighting özelliği sayesinde weight map kullanılarak önceden birçok poligon ekleyerek verebildiğimiz ayrıntıları çok kolaylıkla sorunsuz bir şekilde ayarlayabiliyoruz.
-Edge desteği. Önceden bildiğimiz nokta ve poligon seçiminin yanına bir de 2 noktadan oluşan kenar seçimini ekleyin. Yine çok kullanışlı bir özellik ve zaten güncel programların artık hemen hemen hepsinde olan bir özellik. Ayrıca yine bu seçilen kenarlara uygulanabilen bevel, extrude gibi işlemler var ki gerçekten ne modellerseniz modelleyin çok fazla verim artışı sağlıyorsunuz.
-Tool handles, aslında çok basit fakat çok kullanışlı bir araç. Seçim yaptığınız nokta/poligon/edge üzerinde o anki seçili tool için 3 eksende tutup çekebileceğiniz sanal kollar çıkıyor. Dediğim gibi basit ama çalışmanızı hızlandıran bir araç.
Şimdi hemen aklıma gelmeyen daha birçok özellik daha sayabilirim ama hemen hatırlatayım yeni çıkacak LW 9 versiyonunda da bu saydığım özelliklerin çoğu var (Edge desteği, Catmull-clark gibi). Modo ilk çıktığında LW´deki bazı kullanışlı ekstra modelleme araçlarından yoksundu (çoğunlukla plugin olan araçlar - helix falan gibi) o yüzden çoğu zaman modeler ve modo arasında switch etmek gerekiyodu. Şimdi ise yeni 201 versiyonunu duyurdu ve bu yeni sürümle artık programa 3d paint ve render gibi özellikler eklendi. Daha çıkalı çok fazla olmadı ama aylardır modonun sitesinde yeni gelen bu sürümle ilgili birçok tanıtım videosu izledim ve gerçkten 3d piyasasına çok güçlü bir oyuncu girmekte onu söyleyebilirim. Tabi henüz yine programın animasyon ve dolayısıyla bones/rigging, particle, dynamics gibi özellikleri yok. Bu özelikkler de önümüzdeki yıllarda yavaş yavaş eklenecek gibi.
Çok şükür ki ben yanılmış oldum ve ayrılan ekipten sonra Newtek´te çalışmaya başlayan ekip de oldukça başarılı çalışmalar yaptı. Yeni LW sürümü oldukça fazla şey vaadediyor. Özellikle yeniden yazılan ve 3.parti geliştiriciler için ayrı bir modül olarak tasarlanan render kısmının eskisine oranla 8 kat daha hızlı çalıştığı iddia ediliyor. Bunun dışında da yine yeni sürümle gelen node based surfacing şu anda bence piyasadaki en güncel ve en verimli shading tipi. Yapılanlar ve yapılabilecekler inanılmaz. Sonunda diğer yazılımlarda yıllardır olan değişik shader tipleri, SSS gibi olmazsa olmaz özellikler de son sürüme eklenmiş. Aslında eklenen daha birçok özellik var ama bu post yeterince uzun oldu, onları da yeri gelir tartışırız :)

2006-06-14 20:43:04

Cvp

CGengin

Modoyu kurarken soruyor maya arayüzümü yoksa lw mi diye. Gerçekten çok şaşırdım. kısayollar bile aynı. Oradan ayrılanlar modoyu oluşturulurken lw de eksik gördükleri bölümleride eklemişler. Ama ardından da LW9 ile çok önemli değişiklikler var. Bazı plug-in leri eklemeleri edge seçimi derken açığı kapatmış gibi. Ama bir gerçek yeni başlayacak birisine LW nin arayüzünü göstersek birde modoyu göstersek eminim modo diyecektir. Ama bana şimdi deseler bende alışkanlıktan mıdır nedir birde fazla cafcaflı olmasıda göz yoruyor diye düşünüyorum. Zaten bazı değişikliklerle (lw8.cfg başlıklı konuya bakabilirsiniz) daha kullanışlı hale getirdim.
SSS yi biraz açarmısın (ben Sıkça Sorulan Sorular gibi anlıyorum :DDD)
Aramıza tekrar hoş geldin

2006-06-17 12:08:01

Cvp

CoolSpot

SSS - Subsurface Scattering dediğimiz şey yarışeffaf materyallerin (süt, balmumu, deri gibi..) üzerine düşen ışığın bir kısmını emerek bu ışığı değişik açılarda kırıp farklı yüzey bölgelerinden yine bir kısmını geri yaymasıdır. Artık çoğu programın desteklediği bir özellik ve özellikle organik objelerde baya bir gerçekçilik hissi katıyor. Şu videoya bakarak nasıl çalıştığına bakabilirsin :
[url]http://graphics.ucsd.edu/~henrik/animations/BSSRDF-SIGGRAPH-ET2001.avi[/url]
yine burada tipik bir SSS örneği :
[url]http://www.maxwellrender.com/gallery/engineering/pics/25.jpg[/url]

2006-06-17 14:39:38

Tr3d de "Modo" başlığı yoktur!

Overmaster

Modo programını yazan (Lightwave 3D nin eski programcıları) kendi kullanıcılarına karşı nasıl bir ahlak yapısına sahip olduklarını gösterdiler.kendileri Lw kadrosunun başındayken program mühendisliğinde gerekli geliştirmeyi yapmamaları için Bu iki programcıya baskı yapan mı vardı? Ama ahlak konusu iyi programcı olmaktan farklı birşeydir.. Lightwave kullanıcılarının Modoyla bir ilgileri yoktur.Bu tartışma ütün dünyada bitti bitirildi! Tr3d de de Modo formu yoktur!Bu programı ilgili forumlarda gidip övebilirsiniz. Modo senin için harika bir programsa Lightwave formunda ne yapmaya geliyorsun?

2006-06-19 14:58:44

Cvp

CoolSpot

Ok arkadaşım kusura bakma rahatsız ettim. Burada bütün dünyadaki LW kullanıcılarının sözcüsü varmış bize laf düşmez. Diğer arkadaşlara çok teşekkürler samimiyetlerinden dolayı, başka bi platformda görüşürüz inşallah. Hoşçakalın

2006-06-20 00:17:42