motion-IK-Bone sorunu

motion-IK-Bone sorunu

WizardOZ

slm
Newtek in sitesinden indirdiğim bir video tutorialdan bakarak
modellediğim bir şeye kemik döşedim ve IK ayarlarını
yaptım..görünürde çalışıyorlar

1.sorun
ilk karede hareketi veriyorum ikinci karede her şey 0 noktasına
dönüyor...kemikler null object ler ile hareket ediyor...bir kare
ilerlettiğim zaman null objectler hareketi verdiğim yerdeler fakat
kemikler sıfırlanıyor...sonuç:hiç bir hareket veremiyorum modele..

2.sorun
normalde kollar yana açık olduğu için kolları kapattığımda modelin
göğüs kısmı daralıyor...açtığımda normale dönüyor...bunu nasıl
önleyebilirim.her zaman açık halde olduğu gibi kalsın istiyorum.

teşekkürler

2005-03-26 20:41:50

Re:motion-IK-Bone sorunu

tyrot

sevgili WizardOZ

1- Tam olarak anlayamadım ama şunları check et.
a-Bone sistemini yerleştirdikten sonra ACTIVE etmen lazım. "R" tuşuyla. Rest olmalı yani. Ayrıca IKBOOSTER mı kullanıyorsun o da önemli. AutoKey´e açık tutuyor musun? Eğer sorun olmazsa Bana Scene dosyasını gönder bir bakayım nedir sorun...

2- Daha önce MAX yada MAYA kullandıysan burada da aynı kavram geçerli..nedir o kavram .WEIGHT.
Şimdi kısa bir bilgi vereyim.Lightwave de BONE sistemini active hale getirirken iki yol var önünde
a-WEIGHT´li
b-WEIGHT´siz bone sistemi kullanmak.

a-Modeler da WEIGHT yapmayı biliyorsan Mesela Kol bölümündeki Skelegon´un etrafının kaplayan Polygonları (aynen Maya da olduğu gibi) O skelegon´a WEIGHT le bağlayabilirsin. Sonra Layout a geçtiğinde SkELEGONLARI BONE´ a çevirince, Her BONE´un propertisine "P" tuşu ile bakabilirsin. İşte Diyelim ki O Koldaki BONE´a geldin ve P tuşuna bastın. O açılan PROPERTIES penceresinde BONE´UN sadece WEIGHT MAPli polygonlara etki etmesini sağlayabilrsin. Böylece Koldaki BONE´u oynattığında Sadece KOL oynar. NEDEN? Çünkü Modeller de WEIGHT yaptığın alan sadece KOL alanı.. (anlamadıysan üzülme .Şu taşınma işim bitsin video derslere upload edeceğim...)

b- Diyelim ki WEIGHT siz yaradana sığınıp LAYAOUT´a geldin ve orada BONE´ları yerleştirdin. Bir güzel R tuşuna bakıp hepsini aktif hale getirdin.. AMA birşeyi unutma sakın. "P" tuşu. Diyelim ki yine kollardaki BONELARI seçtin ve P tuşuna bastın. REST LENGTH vardır orada ve influence ayarları vardır.. Benim Tavsiyem işi WEIGHTLE halletmen. Öbür türlü ak ve karayı seçersin hangi BONE nerede ne yapıyor diye...MUHAKKAK surette BONE ları yerleştirdikten sonra P tuşuna bakıp O propertisedeki buttonlarla oyna. ve Bunları yaparken FALL OFF type´a, Limited Range e dikkat et...

sevgiler..
Aklın karışmasın ÇOK basittir.....yakında seyredeceksin ne oluyor bitiyor...ok:)

2005-03-26 04:15:05

Re:motion-IK-Bone sorunu

WizardOZ

ok..teşekkürler..bunları deneyip sonuçları haber veririm.

2005-03-26 20:41:50