Lighwave in özü

Lighwave in özü

zilog1122

Selamlar ben bir programcı adayıyım yıllardır bilgisayar kullanıyorum ama 3d modelleme konusunda inanın hiç bir bilgim yok buradaki lightwave dersleri gerçekten yararlı ama az çok faydalı bir site olduğu kanısındayım yanlız ben şahsen 3d modelleme programlarının özünü anlayamadım şimdi burada yarattığım bir obje yi mesela 3d olarak opengl programalrımda kullanabilirmiyim veyahut diğer programalrımda veya bir animasyon oluşturmanın özü nedir bunları nasıl programımın başına koyabilirim yani avi olarak kaydedip bir avi gösterisimi yapabilirim açıklarsanız sevinirim
saygılar

2005-12-29 19:24:00

Re:Lighwave in özü

Problem

3D programlarının özü: Gerçekte Matematikteki x-y Ekseninden başlayıp, Teknik resimdeki ve Resim sanatındaki İzometrik ve konik perspektif uygulamalarına kadar ulaşıyo, Bunun dışında heykel , Tasarım , matematik , vb pek çok alanla ilgili belli bir düzey bilgiye dayanıyo, 3d tasarımları Digital dünyada aklına gelen her yerde her şekilde kullanabilirsin , bunun için pek çok yöntem ve pek çok seçenek var , ne yapmak istediğine karar verdikten sonra , Bu programlarla , Tasarım , Modelleme, film, Görselleştirme, Sanatsal tasarım,Reklamcılık, oyun vb, pek çok alanda kullanılabilir olduğunu görebilirsin, yani 3d nin kullanım alanı o kadar geniş ve ayrıntılı ki bunu anlatmak gerçekten burada zor olabilir. 3D programlarla yaptığın işleri ister avi , ister başka uzantılı dosyalarla farklı amaçlarda da kullanabilirsin , istersen farklı motorlar yardımı ile interaktif özellikli sunumlarda da kullanabilirsin. Kısaca özetlemek gerekirse çok büyük bir dünyanın penceresinden içeri bakıyorsun , Ne görmek istiyorsan hepsi var burada. Saygılar.
Sitede Aradığın Pek çok sorunun cevabını bulman mümkün.

2005-03-04 23:03:34

Cvp:Lighwave in özü

OMEGA

ZELLOG1122 MERHABA KARDEŞ SEN YENİSİ GALİBA BURDA LİGHTWAWE KULLANIMI KOLAY OLMASI YÖNÜNDE ÇOK GERÇEKÇİ MODELLEMELER VE ANİMASYONLAR YAPABİLABİLEN BİR PROGRAMDIR


SEN AVİ FORMATINA YANİ YAPTIGIM ANİMASYONU VİDEO FORMATINA NASIL ÇEVİREBİLİRİM DEMİŞSİN ŞİMDİ ŞU ALTTA DEDİKLERİ AYNEN YAP:

1 LİGHT WAWE ´NİN LAYOUT BÖLÜMÜNÜ AÇ.

2 BU BÖLÜMDE ÜST TARFTA RENDER BÖLÜMÜ VAR.

3 RENDER BÖLÜMÜNDEKİ RENDER OBJ. BÖLÜMÜNE GİR.
4 DAHA SONRA AÇILAN BÖLÜMÜN ORTA KISMINDA ANİMASYON OBJ. YAZAR. ONUN YANINDAKİ MENÜDEN AVİ MODUNU SEÇEREK. LAYOUTTA YAPTIGIN BİR ANİMASYONU VİDEO FORMATINA ÇEVİREBİLİRSİN. .

BAŞARILAR .....
KADİR ARICI

OMEGA
ORDA BİR YERLER DE

2005-06-30 17:20:41

Cvp

kadir_zeynel

zilog kardes sordugun sorunun su kısmıyla ilgili bir acıklama yapabilirim sadece (bildigim kadarıyla tabi:)

"şimdi burada yarattığım bir obje yi mesela 3d olarak opengl programalrımda kullanabilirmiyim"

ben de yaklasık 2-3 aydır bu tarz bir işle ilgili ugrasıyorum
lw de model dosyalarının uzantısı *.lwo dur

bu dosyalaraı (modelleri) opengl programlamada kullanabılırsın, su sekılde;

oncelikle direk opengl kodlarını kullanmaktansa bir grafik motoru secmelısın. tamamen open source yanı bedava grafık motorlarından bazıları ogre3d,crystalspace dir
ben ogre3d kullanıyorum, windows ve linux versıyonları var
( www.ogre3d.org )
bu sitede araclar kısmında lw converter adında bı arac var
bu arac sayesınde *.lwo dosyalarını *.mesh dosyalarına cevırıyorsun (ayrıca 3ds maya xsi blender gibi modelleme programlarının da mesh converterları var)

bu mesh dosyalarını da ogre de kullanıyorsun
mesh dosyalarını kendı yazdıgın programlara nasıl ekleyıp kullanacagını ogre tutoriallarında bulabılırsin

2005-12-29 19:24:00