Smooth Shift İle Çıkıntı Yapmak İstiyorum..

Smooth Shift İle Çıkıntı Yapmak İstiyorum..

figaro

Selamlar;

Uzun zamandır 3d ile uğraşmak istemem rağmen yeni fırsat bulup başlayabildim.

Biraz Kurcaladım ve küçük bir fikir edindim programı kullanma açısından. Programcılığın verdiği birikimin de bunda faydası oldu tabiiki..

Sanırım objeleri oluştururken gerek modify gerekse multiply sekmelerinde ki seçenekleri belli bir sıraya göre kullanmak gerekiyor..

İlk deneyimimde (Kullanmaya 1 hafta önce başladım) yarattığım Objede çıkıntı yaratmak istiyorum, ama bunu Objenin belli noktasında kare prizma yada Silindir biçiminde yapmak istiyorum.. Smooth Shift i denedim ama objeyi uzatıyor yada tümünde çıkıntı oluşuyor.
Eğer İzlemem gereken yol konusunda yardımcı olursanız, sonraki süreç için bana çok faydalı olacak..

Saygılarımla;

2005-12-22 09:55:17

Drill

CGengin

Yanlış bir yol izliyorsun......
sen eğer bir yüzeyin içinde istediğin bir kesiti yükseltmek istersen bunu şöyle yap derim....
Önce çıkıntı yapmak istediğin yüzeyi pazif katman yap (sağ üste katmanlar vardır. (pasif yapmak için laverin alt kısmına tıkla yarısı seçilir.)) Sonra aktif katmanda bir kesit oluştur ( 2d olarak yapman yeterli) Sonra aktif katmanı pasip yap, pasif katmanı aktif yap ve Drill komutu ile gelen pencereden slice yi seçerek ( büyük harfle (shift+d)) yüzeli normali ekseninde kestir (örnek: top görüntü de isen Y dir) Sonrada yüzeyini seçerek yükselt. Bu arada böyle yüzeyleri yükseltirken Bevel ( küçük b) komutunu kullanmanı öneririm. (çok işe yarar)
Ben problemini anladığım kadarı ile anlatmaya çalıştım.
Belkide yardımcı olmuşumdur.......

2005-12-21 12:30:24

Teşekkürler

figaro

Cevabınız İşimi gördü, Ama Affınıza sığınarak nasıl olduğunu anlatayım..
Layer ın alt kısmına tıkla demişsiniz ya, Ben işi Tamamıyle Sekmeler ve Onların toolbox seçenekleri ile halletmeye çalışıyordum.. Layer ın alt kısmına tıkla cümlesi alt kısımda Polygons butonunu kullanmam gerektiğini öğretti bana..
Polygons ile çıkıntı yapmak istediğim bölgeyi seçtim, Multiply dan Smooth Shift i tıklayarak seçili bölgeyi dışa doğru çekince çıkıntı oluştu.. Valla ufkumu genişlettiniz çok teşekkür ederim..
Saygılarımla..

2005-12-21 17:24:24

Cvp

CGengin

Tekrar anlatayım o kısmı....
sağ üste kutucuklar var en baştaki seçili durumdadır....
programı kapatma butonu ile sağ üst pencerenin zoom araç çubukları arasındaki yer, köşegenlerinden kesilmiştir.
Bu kutular bizim çizim esnasındaki layerlerimizdir. Bu layerlerin üst kısmını tıklarsak tan seçili olur yani aktif layer. Alt bölüme tıklarsak pasif olur. Bu dediklerimle ilk mesajımı bütünleştir.
Birde ısrarla söylüyorum bevel i de kullanmaya çalış. Bu arada her komuda girdiğinde hassas ayar yapmak için nümerik pencereni açmayı unutma. Polygon butonundan sağdaki üçüncü buton küçük n kısa yolu.

2005-12-22 09:52:33

Cvp

CGengin

Sanada bir link göndereyim eğer far etmediysen....
sevgili Tyrot arkadasımız hazırlamış bu dersleri...
http://www.tr3d.com/index.php?f=11&oku=74&id=forum

güzel anlatmış bence izle sonra devam et....
Kolay gele

2005-12-22 09:55:17