kompozit&silikon

kompozit&silikon

CGengin

Arkadaslar size son çalışmamı yollamak istiyorum. Bu tarz çalışmalara daha yeni başladım...... Yorumlarınızı bekliyorum.
Model ve render lightWave 8.5 render süresi 4 dk dır

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/697114E8X.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/UWI6H8TSI.jpg[/img]

2005-12-02 15:54:56

Cvp

3dmania

selam...Öncelikle modelleme açısından ele alırsam kabaca kitleyi bitirmişsin ancak detaylara inmen görsel zenginliği arttıracaktır.Yatay ve düşey derz çizgilerinin olduğu yerler alikobont malzemeler olmalı onlar gerçekte plakalar halinde üretilip cephe üzerine giydirilirler (biliyor olabilirsin) bu yüzden onları herbirini ayrı ayrı modelleyip hatta kenarlarına pah da veriren bir araya geldiklerinde model görünümünün ne kadar değişeceğini göreceksin.Bunun gibi her bir objeyi mantıklı bi detay seviyesinde gerçeğine yakın modellemek çalışmanı gösterecektir.2cm lik bi pah kocaman kitlede görünürmü canım deme...Bak bu cephenin tamamı alikobont o ayrıntılar bir araya gelince arada büyük bi fark oluşturacaktır.
Arka planın çözünürlüğü uygun deil sırıtmış ona dikkat et.
Render default ama lightwave in default render i global etki verio olması lazım belki sen açmamışsındır...Ama bence bu adımda öncelikle modelleme derim ben sonra render i öğrenirsin zaten.

2005-11-30 14:18:18

Cvp

CGengin

sevgili 3dmania......
yorumun için teşekkür ederim...
Model konusunda yazdıklarını biraz açmak isterim....
bütün plakalar 3d dir yani derzler 20 mm genişlikte ve 10 mm derinliktedir. Benim anladığım kadarı ile sen bu dezlerin kaplama yöntemiyle verildiğini düşünüyorsun. Gördüğün her şey 3d modeldir.... (yazdıklarını anladığım kadari iel yazdım)
Rendere gelince....
Default render demissin. default modda yansıma yoktur. Yani default değildir. Sana biraz cam etkisis farklı gelmiştir onun sebebi benim bir katologdaki gerçek resimden atkilendim ve cama biraz yeşil vermek istedim...Camdaki yansımalar tamamen textured Environment dir. Bu arada ray trace de açıktır.
Yazdıklarınızı anladığım kadarı ile cevapladım.... yanlışım varsa düzeltin lütfen...

2005-11-30 16:27:46

Cvp

gforce

Evet gayet hoş olmuş ellerine sağlık. Lakin binanın zeminle birleştiği yerdeki surface beni biraz rahatsız etti,daha farklı bir kaplama olabilir. Ayrıca girişteki iki tane sütün kaplamasında specular level çok,ışık patlaması var gibi... Çalışmalarında başarılar dilerim

2005-12-01 12:01:31

Cvp

3dmania

Engin benim kastettiğim aslında modeldeki detay seviyesi idi.Derzleri ayrıca modellemiş olabilirsin eni boyu olan objeler olabilir ama onların küt bir görünümden kurtarmak için pahlamak çok etkileyici sonuçlar veriyor ki bu aslında herkesin bildiği ve yaptığı bişey değil bu bence bi püf noktası ve bunu seninle paylaşmak istedim.
Default modda neden yansıma olmadığını anlamadım belki başka bişeyi kastettin(Benim kastettiğim default scanline render tabii ki max için.)
Çalışman güzel ama tabii ki eksikleri var ben 6 senedir bu programı kullanıyorum hergün bişeyler öğrenmeye çalışıyorum ama yaptığım çalışmalarda hala hatalar buluyorum çünkü daha iyi kesinlikle mümkün.
Burada hep birlikte daha iyiye gideceğimize inanıyorum.

2005-12-01 16:39:40

Cvp

CGengin

Yorumlar için teşekkürler....
Sevgili 3dmania o pahlama yüzey sayımı arttıracaktı ve oda render süremi, o yüzden kaçtım bundan. Ama daha yakın bir render alsaydım dediğini yapmak zorundaydım.
LW de default renderde yansıma yok... (yada ben bilmiyorum)
Bilgini paylaştığın içinde sağol.[;)]
Bende 6 lı yıllara sağlam girebilmek adına yorumlarınızdan faydalanmak isterim.

2005-12-01 18:33:16

Cvp

mateus

güzel olmuş ellerine sağlık yeni şalışmalarını bekliyorum

2005-12-02 15:54:56