lightwave de erime sahnesi

lightwave de erime sahnesi

mushap

arkadaşlar külahın üstündeki bir dondurmayı Lightwave kullanarak nasıl eritebilirim acaba?
Ayrı bir plug ini varmı yoksa mevcutlarla yapabilirmiyim.

2007-03-30 06:08:37

Cvp

Esperi

Selam,

Bu efekti elde etmeniz icin herhangi bir plugine ihtiyaciniz yok. LightWave´de morph araciligiyla ve normal displacement´i kullanarak istediginiz bu erime sahnesini elde edebilirsiniz.

Yapmaniz gerekenleri sirasiyla yaziyorum:

1-Modeler´de külahi modelleyin.

2- Eriyecek olan dondurmayi baska bir layerda modelleyin. (yumusak yüzeyler kullanarak, subpatch )

3- Modeler´de yeni bir morph olusturun ve dondurmanin eridiginde alacagi sekli (külahin kenarlarindan asagi akiyor gibi) drag net, move vesair modify araclariyla sekillendirin.

4- Modeli Layout´a aktarin. Erime efektini kontrol etmek icin Bir Null obje olusturun.

5- Dondurma objesini secerek p kisayoluna basip object properties panelindeki deform sekmesinde yer alan Add Displacement´ten Normal Displacement´i secin.

Sonra Normal Displacement´e cift tiklayip acilan diyalog penceresinde Displacement Direction´u MorphMap olarak secin. Ardindan MorpMap listesinden modeler´de olusturdugunuz morph´unuzu secin. Son olarak Texture butonuna tiklayin.


6- Acilan Texture Editör´den Layer Type secimini Gradient olarak ayarlayin. Input Parameter´i Y Distance to Object yapin.Ve obje olarak olusturdugunuz Null objeyi secin. Gradient´te 0 m yazan Start degeri icin (Value =0.0 %)girin. End icin ise Value = 125.5 % gibi bir deger verin.

7. Texture Editör´ü kapayin ve timeline üzerinde Null obejeniz icin bir keyframe olusturun (örnegin 0.karede oldugu gibi kalsin 60.karede ise Null objenizi -Y ekseninde külah objenizin altina dogru cekin.

Elde etmek istediginiz etkinin temel mantigi en basit haliyle bu sekildedir. Hassas ayarlari zevkinize göre özellestirebilirsiniz.

Anlamadiginiz bir yer olursa yeniden yazin ve yarin vaktim olursa bir video ders olarak anlattiklarimi kaydetmeye calisirim.

kolay gelsin,

Cetin

2007-03-29 13:43:05

Cvp

Esperi

Merhaba Kemal, yogun sekilde is hayati devam ediyor, bildigin gibi. Logoyu begenmene sevindim :-) Sende neler var neler yok? - Biraz konu disina cikmis gibi oldum ama neyse..

Aslinda Layerlarin bu ise direkt katkisi var. Degisik layerlarda farkli morphlar olusturtuktan sonra Object Properties´te Deform sekmesinde yer alan Multi Target /Single Env ve Morph Target ayarlari bu is icin ayarlanmis durumda.

Konuyla alakali cok güzel bir örnek sevgili Blochi´nin sitesinde bir tutorial olarak yer aliyor:

http://www.blochi.com/files/flocking_birds.pdf


300 olayinda LW´nin güzel etkilerini görmek tüm LW kullanicilarini galeyana getirdigi gibi, Newtek icin de (sitelerinde yer alan reklamlardan anlasildigi kadariyla) prestij meselesi. Cünkü 300, gercekten cok saglam efektlerin yer aldigi bir film. Bütün yazilim firmalari icin gurur kaynagi olmustur.

Oracle sahesindeki cloth fx etkilerine hayran kaldim ben en cok..

Worley abimiz, dedigin gibi kücük bir update hazirladi ve 3.01 versiyonunu duyurdu Fprime´in. Bazi düzeltmeler felan yer aliyor, fixlemis olayi yani :-) Yeni Fprime harika bence, videolari izledim ama henüz kullanma sansim olmadi.

Kesinlikle haklisin, üzerimize ölü topragi serilmis galiba :-) Hey Lightwaveciler! Biraz paylasimda bulunalim.

Gelecegin tek 3D programi LW olarak yasayacak, birakin fani arzulari :-D

sevgilerimle

2007-03-29 22:57:50

Cvp

Esperi

Sevgili Kemal,
Farkli anlamisim demek ki; ama olsun bu vesile ile Multi Target /Single Env olayini da yad etmis olduk :-)

Simdi cok net olarak anladim kasdettigin seyi. Haklisin Modeler´de yeni bir morph yaratinca tekrar objenin "base" haline firlativeriyor Modeler.. Dstorm´un Modeler icin bir plugini var: MorphMap Mixer diye. Ben bu firlatilma olayini her sartta yasiyorum ama, bu kücük faydali araci kullanarak yeni bir morph yarattigimda calistiriyorum ve objemin en son haline slider araciligiyla geri dönüp, modifiye islemlerine devam ediyorum. Acizane bilgine sunarim diyorum. Belki isine yarar.

Sevgilerimle

2007-03-30 04:59:27