UV map hakkında

UV map hakkında

OXIJEN

uv map kullanımı biri anlatabilirmi acaba.mantığını biliyorum ama mesala karmaşık modeller nasıl acılır, map kontrolü nasıl olur, parçalanan model nasıl eski haline mapli olarak döner, vs vs...
aslında istediğim şu:
layoutta otomatik kaplama yaptığımızda objeyi haraket ettirdiğimizde kaplamanın kaydığını görüyoruz.yani objeye yapışıp onunla birlikte hareke etmiyor.bunun UV map le halledecemi biliyorum.ama UV map biraz karmaşık bi olay. yni birinin yol göstermesi lazım...özellikle menudeki uv map ile ilgili tuşların işlevlerini biri yazarsa cok sevinirim.
modelerde bikaç kez uvmapi kullanarak kaplama yapmıştım ama sanırım biraz şans eseri oldu ve karmaşık şekiller değillerdi.
UV MAP HAKKINDA BİRİ veya HERKES BİLDİKLERİNİ YAZARSA SEVİNİRİM....
yazan yazmayan kısacası paylaşan herkese şimdiden teşekkür ederim...
iloveLW

2007-04-09 02:03:10

Cvp

savagery

Selam
Karmaşık objelerin uv map ini çıkarmanın (bana göre) en iyi yöntemi morph ları kullanmaktır. Biraz uğraştırıcı olmakla beraber oldukça düzgün uv haritaları oluşturabilirsin.

Diğer bir yöntem de özellikle karakter modellerim için zbrush+zapplink ikilisini kullanıyorum.

2007-04-09 02:03:10