Bir eğrinin Doğru etrafında 360 derece dönme animasyonu?

Bir eğrinin Doğru etrafında 360 derece dönme animasyonu?

arviva

Merhaba arkadaşlar.[G3]
Benim takıldığım bir yer var bana yardımcı olursanız çok makbule geçer.[G4]
Bir eğrinin Doğru etrafında 360 derece dönme animasyonu yapmam lazım. Eğri 360 derece dönmek için ilerledikçe geçtiği yerler katı halde kalacak ve 360 derce dönme sonucu tam şekil ortaya çıkacak...
Daha rahat anlaşılması açısından alttaki resime bakınız.[G18]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/4f56v2DDX.jpg[/img]
Aklıma hiçbir yöntem gelmiyor [G19]
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...[G22]

2006-12-30 12:21:53

Cvp

xman

BAKALIM BU YONTEM IŞINI GORURUMU ....
ONCE BIR EGRI CIZ SONRA EDIT SPLINE EKLE..SONRA LINE ARTI SINA TIKLA VE SPLINE YE GEC.. BUTUN CIZGILERI SEC ... ALTA MENULERDE AUTLINE TIKLA BIRAZ KALINLIK VER.. SONRA HIYERASI DEN PIVOT U EGRININ SIFIR NOKTASINA TASI.VE SONRA LATHE KOMUTUNU VER....FLIP NORMAL I TIKLAMAYI UNUTMA.SONRA.AUTOKEY AC(KIRMIZI OLSUN) VE ZAMAN CUBUGUNU 0 DAN 100 YAP. LATHE KOMUTU UZERIN DEKI DEGRES DEGERINI 360 YAP MANUEL OLARAK....SONRA ANIMASYONU IZLEYEBILIRSIN.............UMARIM ANLASILIR OLMUSTUR

2006-12-26 18:03:31

Cvp

tyrot

sevgili alp dostum

bu çok kolay bir iş...Lightwave 8.5 da modelling ve animasyon ayrı olduğu için ya bu işi Morph la çözeceksin ki onun için Morph targetlerı hazırlaman lazım ya da aşağıdaki yolu deneyeceksin..

FERTILIZER plugini bul. Nerede olduğunu hatırlamıyorum. Araştır Flay,Spinquad, Newtek forumlarını bulursun. Fertilizer´ı bulduktan sonra onun sayfasında nasıl kullanıldığını anlatan dosyaları indir. İngilizce vardır umarım. Eğer yoksa bana Mesaj yolla yarına falan sana linki veririm.. Bulmam lazım..Olmadı sana direkt plugin dosyasını yollarım (emailini yazmayı unutma) Zaten fertilizer pluginin sayfasında nasıl kullanıldığını anlatan videoya link de vardı.

Fertilizer heryerde işe yaramaz ama bu örnekte işini görecektir.


sevgiler...

2006-12-26 20:43:47

Cvp

arviva

Ercan[G22]
Emrah[G22]
yardımlarınız için teşekkürler.

bu işi Morph la çözmeye kalkıştım işler karıştı ama FERTILIZER plugini gerçekten işime yaradı [G4]
Tabi ingilizce olmazsa olmazlardan hele bide Türkçe kaynağı az olan LW gönül vermiş biriyseniz [G1]

xman
Senin Yöntemi gerçekten yapmayı beceremedim[G18] ve merak ettim biraz daha açık anlatabilir misin? Farklı bişeyler öğrenmek gerçekten heycan verici...
Hepinize teşekkürler.
LW seviyorum
alınmayın canım sizleri daha çok seviyorum [G1]
iyiki varsınız[G24]

2006-12-27 04:23:19

Cvp

tyrot

sevgili alp

çok emin değilim ama ercan sanırım bu işi MAX te nasıl yapacağını yazmış. Edit spline, Autoline, Hiyerarşi, FlipNormal ve KIRMIZI autokey.. Bunlar LW de olmadığına göre MAX çözümüdür bu olayın.

O da iyi oldu. Bir de XSIdan ve MAYA dan aynı işin nasıl yapıldığını buraya alırsak tam bir eğitim konusu olacak. Universal hem de :)

Kolay gelsin...

2006-12-27 11:17:08

Cvp

arviva

Bende LWde bütün butonları tekrardan tek tek inceleyip Emrah arkadaşımızın yazdığı şeyleri aradım [G1]
Bu konuda da beni aydınlattığın için tekrar teşekkürler sevgili Emrah [G3]
Burdan hepinizin Kurban Bayramını ve yeni yılını kutlarım, inşallah Kurban Bayramı ve yeni yıl hayırlara vesile olur [G16]

2006-12-29 01:48:21

Cvp

Overmaster

Değerli Alp Can ;

Morph konusunda işler neden sarpa sardı ? karşılaştığın zorlukları biraz anlatabilir misin? Her New Morph un sürekli başa döndürmek gibi bir durumu olduğundan mı?
Ben zamanında bu konuyu tyrot´ arkadaşımıza yazmıştım aslında da .(LAYER ANİMASYONU) Şimdi animasyonda en temel iki kavram vardır mesela,önceki durum, sonraki durum,ikisinin ortası ara durum.
Evet Lw de Morphun kuralı her New Morphda seni ilk duruma atıvermesidir.Fakat bu durum animatörün yalnızca istenildiğinde başvurulacak seçeneklerden biri olarak elde mevcut olması lazım.. sürekli bir mecburiyet durumunda yukarıdaki gibi mesela can sıkıcı olabiliyor.Halbuki,Bir animatör geliştireceği yeni bir uç için çoğu zaman kaldığı yerden devam etmek ister!
Lw de Layerlar bu noktada bulunmaz bir nimet gibi duruyor ama morph kuralı ve Layerları bu iş için kullanmak istediğinde bu mümkün olamıyor...Layerlarda bile olsa yapacağınız animasyon çalışması her defasında seni aslında kare 1 e atan o enteresan morph kuralına destek verir durumda kullanılabiliyor! burada geliştirilmesi gereken epey şey var bence!

Bir de Fertilizer Plugini 9 da çalışıyor mu onu da bilmiyorum..
------------------------------------------------------------


Herkasin bayamı şimdiden kutlu olsun!
Herkesin yeni yılı kutlu olsun!

2006-12-29 08:42:29

Cvp

arviva

Sevgili Overmaster

Bende morphta işler karıştı derken senin yukarda anlattığın ama benim olayı anlatmak çok uzun geldiği için erindiğim bişeydi.[G1]
Duygularıma tercuman olduğun için teşekkürler. [G2]

LightWavede her yeni Morphda ilk duruma ative etmezseydi manyak bişey olur hatta Macromedia Flashcılar bunu çok sever [G1]
Eeeeee bizde daha rahat ederiz [G3]
Bu arada Fertilizer Plugini LW 9 da çalışıyor sorun vermedi.

2006-12-30 12:21:53