modelemde istenmyen kırılma ve gölgelenmeler

modelemde istenmyen kırılma ve gölgelenmeler

kedma

[img]http://img328.imageshack.us/img328/2886/fil30ua.jpg[/img]

bu türden kırılma ve gölgelenmelerin nedeni nedir acaba ve program içinde nasıl giderlir?
not:(ben objyi max´e export ederek ve orda polynesnesine çevirerek sorunu dışardan da olsa bir şekilde giderdim ama programın kendi içinde bu işin bir yolu var mı onu merak ediyorum.
teşekürler.

2005-08-29 05:28:42

Cvp:modelemde istenmyen kırılma ve gölgelenmeler

Rival2000

Direk poligon smooth atarsan düzelir, yok atmayacaksan set to face yapman gerekiyor, vertex normaldende düzeltebilirsin, ancak en stabil yol set to face.

2005-07-25 12:43:52

Cvp:modelemde istenmyen kırılma ve gölgelenmeler

brassi

o gölgelendirmelerin olduğu yerde belliki edge varmış onu doğrudan silmişsiniz. vertex moduna geçip tamamını seçin ve delete´ e basın. gölgelendirmeler gidecektir. polygon menüsü altında delete edge kullanarak istemediğiniz edge´leri silerseniz bunada gerek kalmaz.

2005-08-28 13:03:24

Cvp:modelemde istenmyen kırılma ve gölgelenmeler

extreme

edit polygons > Normals > Soften / Harden options a gir.Sıfır yap ok le bu sekildede duselmesi lazım.

2005-08-28 13:26:24

Cvp:modelemde istenmyen kırılma ve gölgelenmeler

ibaksoy

Model seciliyken Atttribute Editorde Mesh Component Display´de Display Normals kutucugunu isaretle. Buyuk bi ihtimal face normalleri karanlik olan bolgelerde iceriye dogrudur. Iceri olan faceleri secip,
edit polygons > Normals > Reverse
daha sonrada tum objeyi secip;
edit polygons > Normals > Soften / Harden´da 180 (All Soft) yapinca duzelir sanirim.

2005-08-28 22:46:18

Cvp:modelemde istenmyen kırılma ve gölgelenmeler

kedma

teşekürler arkadaşlar[:)].

2005-08-29 05:28:42