Normals??

Normals??

jubei

modelleme yaparken normals ın önemi nedir? ben bi türlü ne işe yaradıgını çözemedim de normals ı inverse veya reverse yapmak bize ne saglıyo? bi türlü işin içinden çıkamadım normals ın genel bir tanımı yapabilirseniz çok sevinirim. egitim cd lerinde sürekli karşıma çıkıyo fakat bunu neden yaptıklarını tam olarak bi türlü açıklamıyolar..
teşekkürler şimdiden......

2005-09-01 07:52:45

Cvp:Normals??

extreme

normals benim de kullandıgım kadarıyla yuzeyleri tersine cevirmek icin.Mesela bir modelleme yapıyorsunuz ve nesnenin her iki tarafıda gozukuyor halbuki gozukmuyor.O secenegi kapatmayı unutmussun ve modellemişsin.Modelde bazı yuzeyler duz bazıları ise ters cıkmıs misal.Bu sekilde objeye smooth verdigin takdirde ters yuzeylerle duz yuzeylerın kesistigi yerde bi kesik cizgi olusur.Tum yuzeyleri duzenlemek icin reverse kullanırsın.Bu sekilde objende duselmiş olur.(poly components secengiylede sahnede yuzeylerin ters duz olup olmadıgınıda kontrol edersin)

2005-07-10 11:20:39

Cvp:Normals??

Flashback

selamlar,
bende yeni öğreniyorum, şimdi sorunu okuyunca merak ettim biraz araştırdım bahaneyle. bi kaç bilgi normallerle ilgili eğer yanlışlarım varsa lütfen düzeltin. ben de doğru şekilde öğrenebileyim.


normals modellerde yüzey bileşenlerini yada yüzeyi dikey kesen hayali çizgiler.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/eNi1WnFq6.jpg[/img]
yüzeylerin yönlerini göstermede kullanılır. (hangi taraf iç hangi taraf dış yüzey...) sanırım bir çorabın tersi ve yüzü şeklinde düşünmek yanlış olmaz. çorap ters çevrilirse normal çizgileri yine dışarı doğru görünür. çünkü içi dışı olmuştur. ancak kamerayı içine sokarsanız normaller yön değiştirir. yüzeylerdeki gölgeler ve bunlara ilişkin hesaplamalar ancak normal çizgileri göstermek istediğiniz yüzeyden dışarı doğru ise yapılabilir. normallerin doğru tarafa bakması önemlidir.

ayrıca nurbs de fillet gibi yüzey birleştirme işlemleri yaparken normallerin yönleri çok önemlidir. normallerle ve bununla ilgili olarak "gnomon - nurbs 2 surfacing" kesinlikle rahatça kavramanı sağlayacaktır.

normal constraints (animasyon),
seçili bir objeyi başka bir yüzeyin normal vektorleriyle hizalar ve yönlendirir.
kompleks yüzeyler üzerinde dolaştırılmak istenen nesneler için kullanılır.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/C7QMb7rX6.jpg[/img]


maya help ten faydalanıldı.
iyi çalışmalar.

2005-08-31 08:17:48

Cvp:Normals??

brassi

normals nerede önümüze gelir? mesela modelemenin bir safhasında bir polygon yüzeye append polygon´la bir polygon eklediğimizi düşünelim. kimi zaman merge vertex yaptığımızda bu iki yüzey birleşmez. yada birleşim noktalarında edge belirgin şekilde orada durur. işte bu durumlarda yüzyin normal´ını reverse ederiz. artık sorunsuzca merge vertex yada her neyse yapılabilir.

nurbs´te bağımsız iki yüzeyi birleştirmeye çalıştığımızda yine kimi zaman hiç beklemediğimiz saçma bir yüzey elde ederiz. yine reverse normals.

( kimi zaman move seam yaparak(bu curve´lerde) loft işleminde oluşan tuhaf sonuçların üstesinden gelebiliriz.

yani normals faydalı bir eser.

2005-09-01 03:16:17

Cvp:Normals??

tankut

NURBS yuzeylerin uv koordinatlari da, yuzey normalleri de matematik olarak tanimlidir (daha dogrusu, esyanin tabiatina dahildir).
Poligon modellerde bu bilgiler tanimli degildir, istenilen sekilde atanabilir. Bu yuzden bir poligonun normali noktalarinin saat yonu ile belirlenir (sag el kurali). Noktalarin sirasi degistirilerek yuzey normali tersine cevrilir.

2005-09-01 07:52:45