polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
selamlar.
maya ile poly araba modelini, subdiv´e çevirmem lazım ama hata veriyor. çevirmiyor.
script kısmında nonmonifold dan bahsedip, polygon modeli nonmonifold seçeneğini işaretleyip polygon > cleanup komutunu uygulayın diyor.
bende yapıyorum, bu sefer arabanın motor kaputu delik deşik yapraklı modele benziyor.
acaba nerede yanlış yapıyorum.
şimdiden teşekkür ederim.
Cvp:polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
Geometriniz temiz degil, topolojisi yanlis. Tek veya iki noktali yuzler, birbirine ters yonlu yuzlerden olusan kafes (mesh) ´ler gibi hatalariniz var, soylediginizden cikarttigim kadariyla. Delik desik olan yeri tekrar, temiz olarak modelleyin, olabildigince coplanar (ayni duzlemde) ve dort koseli yuzler kullanin. Kimi zaman bastan yapmak daha cabuk olur. Kolay gelsin :)
Cvp:polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
yanıtladığın için sağol dostum.
koca bir arabayı tekrardan mı modelleyeceğim.
daha kolay bir yolu yokmu. mesela polygon > cleanup ile niye düzelmiyor.
Cvp:polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
bir diğer sebebi ise..
vertexler tam birleşmemiş olabilir
Cvp:polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
Kismen de olsa tekrar modellemeniz gerekebilir.. Iyi yanindan bakarsak musteriye yetismesi gerekmiyorsa zaten bu da iyi egzersiz sayilir, zaten amac o degil mi? [:)]
Cvp:polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
subdiv e cevirmen sart mı peki? poly smooth yeterli olur bence.
Cvp:polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim..
vertex lerin birleşmeme ihtimali olabilirmi bilmiyorum.
modellerken extrude edge yada extrude face komutlarını kullandım..
vertex birleşmeme sorunu olabilirmi ?
Extreme arkadaşım, evet subDiv olması gerel.
mutlaka bir yolu olmalı, acaba nasıl olmalı.?
Cvp:polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
Eger ait olduklari yuzeyler ters yonlere bakiyorsa, veya birlestirmeye calistiginiz yuz hatali ise koseler birlesmeyebilir.
Cvp:polygon´u subDiv´e çevirirken hata.
arkadaşlar sorunu sizinde yardımlarınız sayesinde buldum...
fazlalık faceleri sildim. bütün vertex leri birleştirdim, ve polygonu cleanup > nonmanifold seçeneği ile temizledim.
sonuç olumlu..
cevaplayan arkadaşlara teşekkür ederim