two sided light sorunu

two sided light sorunu

graceland

arkadaşlar herkese ıyı çalışmalar.ben yenı 2010 na gectım.bır tutorıal calışıyorum .anlatıcı,viewporttaki light--two sided lıghtın secımını kaldırdı nurbs cube ıle başladı sonra poly sonrada cubun yan yuzeylerını yıne nurbs yaptı.arasında mesafe olan 180 derecelık ıkı nurbs cemberı attach ve open/closecurve ıle bırlestırdı sonrada project curve on surface ıle nurbslu yuzeye işlem yaptı.trımle de burada boşluk yarattı.ıkı yarım cember ıle oluşturduğumuz "curve şekılı" dublıcate yapıp bu boşluktan kubun içine bıraz sokuyoruz ve surface--planer ıle dolduruyoruz.işte sorunlar burada başlıyor.planer sıyah olarak cıkıyor reverse surface dırectıon ıle bu plan normal oluyor ancak ben eğer dığer nurbs yuzeylerı secersem bunlar hemen sıyah oluşuyor yenıden secınce yenıden noramale donuyor ama bu sırada arkadakı yuzeyler(yıne nurbs yuzeyler)sıyah, sıyahsa normal oluyor.benımde butun keyfım kaçıyor:).bu durum nurbs yuzeyın trım,planer,fillet blend tool ıle yapılan işlemlerde sonra oluşuyorlar.acaba bu secım olayı 2010 ıle berabermı geldı veya bır yerdekı paramaetreyı yanlışmı gıryorum,two sıded lighting gorevı ne ?bunun secımını kaldırmasam olurmu ve nıye bır nurbs yuzeyı secılınce reveres olup sıyah oluyor.yardımlarınız simdiden teşekkur ederım.

2010-02-15 03:24:54

Cvp

Jonathan

selam Nezih su an maya yuklu olmadigindan ne kadar saglikli cevap verebilirim bilmiyorum ama eger yuzey normalleri sorunu yasiyorsan ,2 sided da devam et nezaman poligona convertlersen, normals olmasi lazim orda yuzey normalleri ile ilgili guzel bir ayar var tikladiginda her yuzeyi ayni yone ceviriyor yani hepsi disari bakcak sekilde ayarliyor, sonra poly subd seklinde calismaya devam edersin zaten

kolay gelsin

2010-02-15 12:53:39

Cvp

graceland

jonathan cevabın teşekkur ederım.sorunun kaynağı hıstory delete mış onu kullanınca ışler haloldu.:)ama kafama takılan su acaba ozellıkle hangı ışlemlerden once veya sonra mutlaka hıstory delete yapmalıyız.

2010-02-20 01:55:12

Cvp

Jonathan

cevabi cok net degil her duruma gore degisir
ornegin nurbs modelledin poly ye dondurdun, extrde...vsvs uyguladin eger bunan sonra onlara itiyacin yoksa surekli delete history yapabilirsin, burdaki kural ya da mantik su : eger yaptigin islemlerden eminsen ve bir daha geri donmek istemiyeceksen, delete history yaparsin, boylece sitem kaynaklarinida verimli kullanmis olursun

2010-02-20 13:34:25