maya iskelet sorunu

maya iskelet sorunu

tayfun1.1

merhaba ben maya da daha onceden hazılanmıs(riglenmis) bir iskelet yapısını alıp kendi modelm icin kullanmak istiyorum.

fakat bazı sorunlar var. mesela bu iskelet yapısının omuzlarını dar buldugumda buna ve genisletmek icin tek yonlu scala uyguladıgımda bazı sorunlarla karsılasıyorum.

karakter ilk basta tamammıs gibi gorunuyor ancak karakterin kolalarını hareket ettirdigimde kolların scalasında da otomatik olarak degisme oluyor. bu sorunu nasıl halledebilirim yani nasıl kemiklerin boyutunu sabit tutabilirim?

2009-08-26 17:44:12

Cvp

zErOnE

Özür dilerim fakat tam olarak anlayamadım sorununuzu.

Başka bir karakter için kullanılmış olan rig sistemini kendi karakterinize uyguladıktan sonra ağırlık boyama işlemlerini tamamladınızmı acaba ? (Hangi jointin nereye etki edeceğini belirlediniz mi?)

Bir resim gönderebilirmisiniz acaba sorunla ilgili ?

2009-08-28 09:49:07

Cvp

tayfun1.1

zerone tesekkurler ilginiz icin. ben bir sure yazamadım kusura bakmayın ve acıklayıcı resimde yok elimde su anda.

daha ii anlatmayacalısayım. hayır boyama veya baska bir islem yok sadece yapmak istedigim sey elimde halihazırda bulunan riglenmis iskelet sisteminin omuzlarını genisletebilmek veya daraltabilmek.

bunu te keksen uzerinden scala yaparak yapmayı denedim ve ilk basta oldu gibi gorundu. ancak kolları harket ettirince acılı olarak kolların scalasının bir eski scalaya bir yeni scalaya donustugunu gordum ve ara degerlerde gezindigini.

yani kolların uzayıp kısalmaya basladı.

istedigim sey ozdes yapıyı bozmadan sadece omuzları genisletip daraltabilmekti.

tesekkurler.

2009-09-06 17:42:22