Maya ya Map import

Maya ya Map import

PainKiller-X

Merhaba arkadaşlar, mudboxta yaptığım bir modeli normal map , displacement map olarak çıkardım ayrıca texture lerinide çıkardım fakat bunları maya ya alamıyorum nasıl import edebilirim bu konuyla ilgili video ders aradım fakat bulamadım bildiğiniz varsa link yaza bilirmisiniz yada nasıl yapabileceğimi inlatırsanız çok memnun olurum... teşekkürler...

2009-07-27 14:04:32

Cvp

Rigardo

normal map

Karakterin map atanacak yerini seçin. Attribute editörden materialin olduğu yani en son sekmeye gelin, bump mapping in yanındaki kareye tıklayın. gelen menüdede file seçeneğini seçin (checker´ın altında). attribute editörde karşımıza yeni bir tab gelicek bu tabda aşağıdakileri yapın ve oku tıklayın.(yanlış işaretlemişim 1 üstteki kutucuğu seçin)

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/RIb05tzvd.jpg[/img]

gelen tabda normal map ımızı seçeceğiz.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/k6Ye6lih8.jpg[/img]

normal map oldu hayırlı olsun. Ekranda üstte wiev ile başlayan menüde sonra renderer sekmesinde high quality rendering dersen ekranda normal mapın masıl gözüktüğünü olup olmadığını render yapmadan da anlayabilirsin tabi "6" tuşunuda da basman lazım.

Texture ekleme

tekrardan Attribute editörden materialin olduğu yani en son sekmeye gelin, color un en sonundaki kareye basın ve gelen tabda file deyin, 2. attığım resime çok benzer bir sayfa gelecek oradan color mapınınızı seçeceksiniz.

displacement az daha uzun onu da akşama yada yarın yazabilirim, bu yüzdne kusura bakmayın :D:D:D. Kolay gelsin

ayırca isminiz bi yerden anıdık geliyor hiç bilgeadam 3d tasarımda bulundunuz mu?

2009-07-27 17:54:27

Cvp

PainKiller-X

Çok teşekkür ederim Çağatay, bilge adam da bulunmadım fakat benzerbir 3d eğitim kurumunda bir süre çalıştım... texture u colora bağlaya biliyorumda normal map ve displacement map i bağlayamıyordum bu söylediklerini deniycem. bu konuyla ilgili bir video ders bulamadım acaba zbrush ın normal , displacement map ini maya ya almak la mudbox ın map ını maya ya almak aynımıdır ? eğer aynıysa zbrush ın derslerinden bakıcam ( eğer yapamazsam) :)... tekrar teşekkurler müsait olunca displecement ta yazarsan memnun olurum.

Saygılar.

2009-07-27 20:33:05

Cvp

Rigardo

Merhaba Serdar, şimdi kaldığım yerden Displacement map ı anlatacağım;

Haypershade e geliyoruz ve displacement atayacağımız materiali seçiyoruz. aşağıda resimde mavi üçgen içine aldığım tuşa basıyoruz ve /create/2d textures/file diyoruz.

ok işareti ile gösterdiğim node geliyor. Nod´u ota tuşa basılı tutup materialimizin üzerine sürükleyince resimdeki menü geliyor ve bu menüde benimde seçtiğim gibi displacement i seçiyoruz.

Sonra yapmamız gereken file nodunu 2 defa tıklamak ve attribute editör açılacak. resimed en sağda işaretlediğim yerden *.tiff uzantılı displacement ımızı import ediyoruz.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/x9g549v3e.jpg[/img]

eğer displacement renderde şişkin veya sönmüş şekilde çıkarsa yapmamız gereken bir ayar daha var.

displace´i eklediğin tabda aşağı indiğinde color balance var onu seç ve "alpha gain=0.5","alpha offset=-0.25" olarak ayarla bu zbrushın dışarı verdiği gri ton değiri iin işe yarıyor ama mudbox daha farklı tonlarad açık veya kapalı veriyorsa ona göre bu ayarı değiştirmen lazım. Kural şu şekilde hangi sayıyı gain olarak yazıyorsan offset olarak ise gainin yarısını eksi değer olarak yazacaksın. Mesela "1" e "-0.5", "2" ye "-1" gibi.

Umarım işin görülür eğer olmuyorsa tavsiyem alex alvarezin "making of ....." larından hehangibirini birini izlersen işin görülür büyük ihtimalle

2009-07-28 13:46:25

Cvp

PainKiller-X

Tekrar teşekkürler Çağatay, bir süredir programla uğraşmıyordum bilg. donanından dolayı, cevabım geç oldu bu nedenle vakit ayırdığın için teşekkürler

2009-08-15 23:29:18

Cvp

Rigardo

Rica ederim. Kolay gelsin.

2009-08-16 01:36:55