Maya 2010´ dan neler bekliyoruz? :D

Maya 2010´ dan neler bekliyoruz? :D

Rigardo

Şahsen daha maya 2009 a geçemedim ama 2010 un çıkmasına çok uzun bir süre kalmadı tahminimce 4-5 ay sonra gelebilir...

Şimdi merak ettiğim şey maya 2010 da hangi alanlarda reformlar bekliyorsunuz? Başka programlarda görüp imrendiğiniz ve mayada da olsa tadından yenmezdi? diyebileceğiniz veya umarım 2010 şu özellikte eklenir? dediğiniz bir durum var mı?.

Valla program şu anki haliyle de oldukça yeterli ama insan hayal kurmadan edemiyor? hadi biraz kurcalayalım ne dersiniz ?!?!
:D:D:D:D

2009-06-15 15:41:44

Cvp

DARK_Lord

render ve ışıklandırma sisteminin geliştirilmesini hayal ederdim...


Bunun yanında bana yemek yapabilse hikayeler anlatabilse bir de partnerim olsa özel kokteyl gecelerinde işte o zaman tadından yenmezdi...[:F]

2009-06-15 17:47:14

Cvp

keno

3dsmax varken ne işim olur maya ile...

2009-06-15 18:06:20

Cvp

kocc

Benim istediklerim:

1. ZBRUSH´de ki gibi doku ve detaylar ekleyebilme olasiligi (Zbrush´e ihtiyacin bitmesi)

2. Effectler elden geçirilmesi mesela herhangi bir yüzgar yada su akintisi temel olarak gerçege yakin ayarli olup sonra istege göre ayarlanmasi.

3. Curve çizgilerde birazdaha gelismesi mesela ilk noktayi koydugumuz an hemen pesinden gelen rakamlari (mm) rakam vererek çizebilmek ..(radius,dimensions,diametre..biraz rhino gibi olsa..).

4. Mental ray mükemmel benim için ama bazi konularda render aldigimizda mental ray için imkansiz olanlar giderilmesi.

5. Render süresi azaltilabilirse..

Bunlar benim isteklerim , bunlar Maya´da düzelirse o zaman Maya´ya söz veriyorum asla baska programa bakmiyacagim digerleri bana haram..:)))

2009-06-15 19:41:58

Cvp

Onur1903

Render süresi azalsa başka bişey istemem. :)

2009-06-15 20:57:49

Cvp

trend

bu büyük ve görkemli programın öncelikle (programın konseptini bozmadan)realflow kadar iyi bir şekilde ve kastırmadan (glu3d kadar hiç değilse) akışkan dinamiğini desteklemesi,programın daha az kaynak tüketmesi ve renderın kalitesini bozmadan hızlandırması gerektiğini düşünüyorum.

2009-06-15 21:38:07

Cvp

Rigardo

Ben 2010´da, blender daki ani sculpt özelliğini görmek isterdim. animasyon yaparken eş zamanlı olarak karakteri abartmak çok hoş olurdu.

Ayrıca yontma işlemini harici değilde içinde yapsa bana göre de çok hoş olurdu.Ama autodesk mudbox´ı iptal etmesi demek olduğından zor bir ihtimal :D:D:D:D.


Birde ikincil animasyonları yapmak çok zor. Çok iyi rigging ve dynamics bilmek gerekiyor. Artık şu ikincil animasyonları karakterin rigine ekleyebilmek için bir devrim gerekiyor. Sanki her önüne gelen başaramasın diye özellikle bu konuya eğilmiyorlar. Ama tabiki bu tüm programlarda standart bir durum ^^.

Birde bence de Arasıra maya bilgisayardan dışarı çıksa dertleşsek falan....:D:D:D:D:D:D:D:D

2009-06-15 22:37:23

Cvp

REchargeable

2010 dan beklentilerim;
curve sistemi max e benzesin istiyorum.Loft işi mesela o da max te ki gibi olabilir.
maya ile ölçülü çalışmak isteyen arkadaşlar için autodeskten mayanın ölçülü çalışmaya kolaylık sağlayan bi 2010 sürümünü yapmasını istiyorum.
Bir de blender gibi daha düşük boyutlarda(mb olarak) olabilir.
dynamic leri realflow gibi olmalı ve sistemi kasmamalı.
Son olarakta Autodesk´in maya 2010 u kullanıcısına ücretsiz sunmasını istiyorum ve bekliyorum.[:D]

2009-06-16 19:17:05

Cvp

Rigardo

Gördüğüm kadarı ile hepimizin beklentileri gerçekten makul. bu proglamlar öyle bir hale geldi ki; gelişmetke ve yenilik getirmekte gerçekten zorlanır hale geldiler. Çünkü neredeyse doyum noktasına geldiler. Ya da biz mi öyle sanıyoruz, nedir? :D:D:D:D:D:D.

İstermisiniz maya 2010´u sadece menülerin şeklini değişip pisaya sürsünler. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

2009-06-21 10:52:56

Cvp

DARK_Lord

gördüğüm kadarıyla maya autodesk e geçtiğinden beri her versiyonda ciddi yenilikler getirildi.
Şua anki durumundan memnunum maya nın...
AMa hala bir çok eksiği ve sorunu olduğunu da söyleyebilirim
yani daha geliştirilecek çok şey var...

2009-06-21 12:19:31