dip köşe gölgeleri

dip köşe gölgeleri

malic41

s.a arkadaşlar

bildiğiniz gibi maya´da zemin materyaline mental ray´de mib verince gerçekçi dip köşe gölgeleri oluşuyor. (bunun teknik adını tam bilmiyorum)

bu materyali illa atmamız gerekiyor. texturesiyle birlikte. fakat biz mesela 3d karakteri gerçek bir mekan´a attığımız zaman sadece gölgesini kullanmak istiyoruz. yani use backroad gibi.

fakat bu mib verilmiş materyali use backroad gibi kullanamıyoruz. bunu nasıl kullanabiliriz.?

biliyorum biraz karışık bir soru oldu. affedin teknik adını tam bilmiyorum bu tekniğin.

bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

şimdiden kolay gelsin.

2009-04-25 13:27:34

Cvp

menth

Karisik oldugunu dusunuyorsun, gosterebilir misin bir baskasinin yaptigi is uzerinde? Kafamda gercekten birsey olusmadi, use backroad ile de background demek istiyorsun galiba?

2009-04-25 20:26:13

Cvp

malic41

hani hypershade´de mental ray için mib_amb_occlusion zamazingosu var bir tane. bunu materyale surface shader´in outcolor´una atınca gerçekçi dip köşe gölgeleri atıyor.

Fakat aynı zamanda illaki bir texture file istiyor. yani resimsiz oynamam diyor. mecburen resimli olarak alıyoruz.

yani render alacağımız zaman use background gibi sadece gölgesi lazım diyebileceğimiz bir ayarı olması lazım.

biz arkadaşlar arasında mib diyoruz buna, teknik terimini bilmiyrum. ama böyle deyince zannedersem kullananlar anlamışlardır.

evet! bunu use background gibi sadece gölgesini alabileceğimiz bir şekilde kullanmak istiyorum. Bu nasıl ola?

daha da ayrıntılı bilgi isteyenler için ahanda adresim:
malic41@hotmail.com

2009-04-27 20:53:58