Memory Hatası

Memory Hatası

kratos

Merhabalar

maya´ da sahne kalabalıklaşmaya başladığında memory hatası alıyorum. animasyonu parça parça yapmayı denedim fakat bi süre sonra mecburen sahneden kaldıramayacağım şeyler olduğu için biraz kalabalık çalışmak zorunda kaldım. programın çalıştığı partion 15.6 gb boş alanım var. işletim sistemi windows xp pro 32 bit sp3 makinemin konfigürasyonu

ana kart Asus P5K SE
intel core2 quad Q6600 2.4
2 x 2 (4) gb ram
Nvidia geforce 8600 gt magic

2008-12-31 11:04:59

Cvp

benzin

Bilgisayarınızı güçlendirmeniz gerekiyor.

İlk etapda, 64bit´e geçerseniz biraz rahatlama sağlarsınız. İşlemci ve belleğinizden daha fazla performans alırsınız (uçmaya başlatmaz, ama fark yaratır). Bu bilgisayarı güçlendirmek yerine, yeni bir bilgisayar alıp, çalışmanızı onda yapıp, renderi iki makineyi kullanarak yapabilirsiniz.

İlla bu makineyi güçlendirmek isterseniz de, işlemci, ekran kartı ve anakartı değiştirebilirsiniz (bu da teorik olarak yeni bilgisayar almak demektir). Sabit disk ekleyip RAID sistem de oluşturabilirsiniz.

64bit´e geçmeden bellek takviyesinin hiç bir anlamı yok, zira XP32bit sadece 3.2 GB bellek kullanabiliyor.

Sorun Maya´dan değil sizin bilgisayarınızın performansından kaynaklanıyordur.

2009-01-02 19:40:00

Cvp

ferhatozyurt

maya ağır sahneler için hiçde elverişli değil, bu benim şahsi gözlemlerime dayanıyor tabi, maxa göre daha çok sistem istiyor orası bir gerçek.

2009-01-02 20:56:35

Cvp

DARK_Lord

oncelıkle calısmanın bulundugu partosıon boyutunu artırmalısın harddıskın de en az 100 gb yer ayır
bır dıger nokta kesınlıkle 64 bıt xp professıonal kur
bır dıger nokta anakartını asus extrem strıker olarak degıstır yada yenı pcn dekı anakart bu olsun dıgerlerı yeterlıdır
ramden tam olarak fayda goremezsın cunku ısletım sıstemın 32 bıt
bunu 64 bıt yapman gerekır
Bu arada maya agır sahnelerde oldukca stabıl calısıyor tabı sahneyı bozmadıysanız yanlıslıkla
Kolay gelsın...

2009-01-02 22:07:43

Cvp

ferhatozyurt

Ekran kartı pek yeterli görünmüyor, birde animasyon yaptığınızı söylemişsiniz, animasyon için kullanılan deformer, dynamic, cloth gibi sistemler de çalışmayı enaz sahnedeki poligon sayısı kadar ağırlaştırır, ve sahnedeki objelerde artık gereği olmadığını düşündüğünüz history i silerek sahneyi rahatlatabilirsiniz.

2009-01-04 21:51:06

Cvp

kratos

ilginize çok teşekkür ederim .. şu anda 64 bit işletim sistemiyle olayı halletmiş görünüyorum fakat sahneye eklemediğim bir kaç nesne daha var bakalım o zaman ne olacak. üst üste iki tane 64 bit yükleyip 128 bit yaparım artık :)

2009-01-09 09:13:42

Cvp

abasadede

bendede aynı sorun var ramı 2500 yaptım mental ray render ile yüksek kalite render almak isteyince memory 128 diye altta uyarılar geliyor.

2009-01-09 14:28:26

Cvp

CG assassin

böyle sorunlarda imkan varsa pc confirg. yükseltmek gerekir veya mental ray in layer render ile ps veya video olarak yapıorsak ae kompozisyonu ile çözmemiz.

zaten profesyonel işlerde pass render kullanılır, bence pass render sistemini öğrenmek mayanın kalabalık sahne veya benzeri sorunlar için kendi kendine çözüm üretme imkanı sağlar kolay gelsin...

2009-01-09 23:34:30