Smooth/Unsmooth

Smooth/Unsmooth

Rigardo

Aldığım bir insan modeli "smooth" şeklinde ve işimi görecek büyük ihtimalle. Fakat insan topolojisini anlamak isitorum ve bu yüzden low poly cage ini de sahnemde görmek istiyorum. Low poly cage modelin üstüne 1 kere smooth yapılmış durumda. bu smooth u "reduce" ile kaldırmaya çalışıyorum fakat garip sonuçlar çıkıyor. Böyle bir durumla ilk defa karşılaşıyorum? Acaba objeyi tam olarak smooth yapılmadan önceki haline getirebilir miyiz?

History si silinmemiş olsa polysmooth face den bir ayarlar yapıp kaldırmayı deneyeceğim ama mümkün gözükmüyor. İnanın araştırdım ve maya da böyle bir seçenek pek mümkün değil gibi bir izlenim edindim? Yardımcı olursanız sevinirim.

2008-11-21 13:45:08

Cvp

DARK_Lord

baska bi programda mevcut mu...
nese mayada oyle bi sey yani kusursuz calisan bisey yok uzgunum

2008-11-21 15:27:34

Cvp

Rigardo

Sağlık olsun. Yorum için sağolun.

2008-11-21 16:30:08

Cvp

ozgunzumrut

metken345 ´inde dediği gibi herhangi bir programda böyle birşey yoktur(mayanın kusurları ile alakalı değil esasen, sanırım mayanın insanın sinirlerini bozabildiği dönemlerden birindesiniz :)).reduce , gerçekten de poligonları azaltır ama smooth´un tersi şeklinde değil malesef (programın bunu bilmesi biraz zor aslında). meşakkatli bir yol olsada, eğer model üçgenlerden değilde dörtgenlerden oluşuyorsa, bir atlayarak edge-ring silinebilir. Bu da sonunda 1 derece un-smooth edilmiş gibi bir hale getirebilir modeli. ama dediğim gibi bu baya uzun iş.

bu arada highend3d de hazır bedava rigler var veya başka bir model sitesinden de bulunabilecek (turbosquid)

http://www.highend3d.com/maya/downloads/character_rigs/Mr--SuRuj-5420.html

bu linkteki karakter free rig olduğu için lowpoly´dir ve gerçekçi bir tarza sahip.

2008-11-21 17:14:31

Cvp

Rigardo

Çok sağolun. Ücretsiz bir rig için kalite süper doğrusu. Yardım için memnun oldum. Umarım bize de yakın bir zamanda başkarına yardım etmek nasip olur. İyi çalışmalar.

2008-11-21 19:38:35

Cvp

DARK_Lord

afedersiniz benim hatam orda cumle dusuklugu yapmisim ne demek istedigim tam olarak anlasilmamis
mayanin kusuru degil tabiyki otesinde maya nin yaninda hic bi programda boyle bi teknoloji yok demek istedim
mayada ve ya diger programlarda kusurlu calisan yada soyle soyliyim tam istedigimizi vermeyen reduce tarzi araclar mevcut olsa da tam istedigimizi vermedigi icin kusurlu terimini bunun icin kullanmistim nese
gereksiz bi cevap ama icimde kalmasin istedim [:)1]

2008-11-21 19:43:28

Cvp

Rigardo

Kısa cevaplar bile yardımcı oluyor inanın. Sağolun.

2008-11-21 23:07:48

Cvp

maya13

maya da böle bi seçenek yok malesef ama
şöyle yapabilirsin
modellediğin nesnenin bir kopyasını çıkarıp bir layer a at
daha sonra smooth ver
modellemene ilk nesne üzerinde devam et etkiyi de kopyaladığın nesne üzerinde gör daha kolay olacaktır
kolay gelsin

2008-11-23 00:12:12

Re:Cvp

Rigardo

[quote=3742] Yazan: maya13

maya da böle bi seçenek yok malesef ama
şöyle yapabilirsin
modellediğin nesnenin bir kopyasını çıkarıp bir layer a at
daha sonra smooth ver
modellemene ilk nesne üzerinde devam et etkiyi de kopyaladığın nesne üzerinde gör daha kolay olacaktır
kolay gelsin[/quote]

Off abi offf.........Keşke dediğiniz gibi yapsaydım. Vucudu smooth yapıp nasıl görünüyor diye baktım ve tabi el alışmış sürekli ctrl + s de otamatiğe bağlanmış(Ne olur ne olmaz diye) kaydettiğim anda sistem kilitlendi. Araştırıp yaptığım vucudun topolojiside elimde yok şu anda.

Ben ettim siz etmeyin sürekli save edin diyeceğim aklıma gelirdi de sürekli save etmeyin demek...

History den bişeyler yaptım olmadı en başta yapılabilir zannediyordum yazmışım hemde. Nedir şu smooth tan çektiğim! :(

Bir umut resimi de atayım bir ihtimal beni birisi hayata döndürebilir belki. Umut fakirin ekmeğiymiş! Hehe :D

http://img389.imageshack.us/img389/7748/yeniwindowsbmpimagexm6.jpg

Resimde history de son yaptığım smooth işleminin içeriği var oradan bir umut var mı?

2008-11-29 02:53:56

Cvp

ferhatozyurt

Eğer history i silmedi isen - ki öyle görünüyor - bu çok kolay, resimdeki panelde yukarılarda biyerlerde polysmootface ... diye başlayan bir bölüm olacak orada division değerini 0 yaparsan eski haline döner.

2008-11-29 03:07:28