Skin / Smooth Bind işlemi sonrasında normal smooth yapılabilir mi?

Skin / Smooth Bind işlemi sonrasında normal smooth yapılabilir mi?

tete

Modelin rig işlemi bittikten sonra smooth bind uyguladım, ve component editörden deform ayarların yaptım ve son olarak buna smooth uygulayarak bazı kenarları yumuşatmak istedim. Bu noktada smooth yapabilir miyim?

Aslında yapamadım :) smooth yapılmıyor, sorduğum bu durumda alternatif çözüm nedir, nasıl yapılabilir.

2008-11-17 14:25:13

Cvp

DARK_Lord

smoth yapabilirsin neden olmadi ki...
wrap deformer ve ya aproxx render kullanabilirsin alternatifler bunlar...

2008-11-17 15:13:47

Cvp

tete

Metin;
Polygon menüsünden Mesh / Smooth yaptığımda herhangi bir yumuşatma olmuyor. Fakat klavyeden 3 tuşuna bastığımda yumuşatıyor fakan onda undo yapamıyorum ve istediğimden fazla yumaştıyor. Bu ikisi arasında ne fark var ve ben mesh menüsünden smooth yapmaya çalıştığımda script editörden hatada almıyorum yaptım diyor ama görünürde bir şey yok, smooth ayarlarını artıyorum belki çok düşük olduğu için fark edilmiyordur diye ama o zamanda yine bişey yok.

2008-11-17 16:03:34

Cvp

DARK_Lord

smotth un option box ini ac orada division var onlari arttr belki 0 olarak kalmistir ondan dolayi etkiyi goremiyorsundur yada channel box tan smotth un history sinden division u artirabilirsin
klavye den 3 e bastiginda smotth hale gelir ama geri almak istersen klavyeden 1 tusuna basmalisin
klavyeden 3 tusuna bastiginda olusan smoth ile mseh smoth arasindaki fark render farki...
soyle ki klavyeden 3 tusuna bastiginda ve render aldiginda render da gorunmez...
fakat onun da yolu var biraz ileri duzey render dan ayari var onun ama sen smoth yaptiginda mesh smooth yani olmasi lazim

2008-11-17 16:21:16

Cvp

tete

Dosyamı ara ara kaydetmiştim, daha önceki kaydettiklerimde skin smooth bind yaptıktan sonra normal smooth oluyor fakat son şeklinde yapmıyor sanırım farkında olmadan bişeyleri değiştirdim ama sebebini anlayamadım :(

2008-11-17 16:58:02

Cvp

tete

polySmooth -mth 0 -dv 1 -c 1 -kb 1 -ksb 1 -khe 0 -kt 1 -kmb 1 -suv 1 -peh 0 -sl 1 -dpe 1 -ps 0.1 -ro 1 -ch 1 AIPSS;
// Result: polySmoothFace1 //


polySmooth -mth 0 -dv 1 -c 1 -kb 1 -ksb 1 -khe 0 -kt 1 -kmb 1 -suv 1 -peh 0 -sl 1 -dpe 1 -ps 0.1 -ro 1 -ch 1 AIPSS;
// Result: polySmoothFace1 //

Bunlar script editör sonuçları; ilki eski kaydettiğim alttaki ise son dosyam, üsttekinde uygulanıyor fakat alttakinde mesh/ smooth olmuyor. yaptım diyor hata vermiyor ama divison ayarlarıda normal fakat yumuşatmıyor.

Hatta channel box ´a bile polySmoothFace1 düşmüyor, yapmaya çalıştığımda.

2008-11-17 17:04:51

Cvp

ozgunzumrut

yani olması lazım ama problem şu olabilir. maya skin yapıldığında fazladan bir shape daha oluşturuyor (hatta içinde "orig" gibi bir isim geçiyor olması lazım). sen smooth yapmaya çalışınca belki orda bi problem oluyordur.

yada eğer smooth yapmaya çalıştığın objenin bir "child" ı varsa maya gidip ona smooth yapıyor normalde.

çözüm yolu olarak outliner´ı açıp nesnenin sadece "shape" node´unu seçip smooth dersen olucaktır tahminimce. (show shapes demek lazım onu görmek için)

yada nesneyi seçip birkere "aşağı ok" tuşuna basıp smooth diyebilirsin (aynı şey oluyor, shape node´a geçmiş oluyorsun yani)

2008-11-17 17:35:59