maya da sis efekti

maya da sis efekti

DARK_Lord

arkadaslar bi animasyon icin sahnemde sis duman gibi bi efect olusturmam gerekiyor mayada aslinda cok kolay mesela fluids
fakat problem su:
fluids ile yaptigim zaman animasyon olcagi icin kabuledilemez render sureleri cikiyor ortaya render cok uzuyor yani tek kare 1 saat falan suruyor...
ikinci secenek particule sistem. Bundaki problem ise realizm sorunu... animasyon renderinin kalitesine yakismayan kotu bi sonuc cikiyor cloud type partucule sistem ve particulecloud shader i ile kisitli kalitede bi duman efekti olusturuluyor...
Simdi ben nasil bi sis yapabilirim ki hem render suresini assagi cekeyim hem de realizm problemim olmasin...
Tesekkurler...

2008-11-04 20:09:06

Cvp

kocc

Birde ışık ekleyip ve o ışık´in light effect altında FOG (sis) degerini yükseltsen (fog intensity) ve aynı zamanda sisin (fog) texture yani wave doku ekledinmi iyi sonuçlar alırsın ...

basarilar...

2008-11-04 20:40:15

Cvp

DARK_Lord

cevap icin tesekkurler bi deneyim bakalim nasil bi sonuc alicam
malesef onu da begenmedim...
artik ya fluids ile yapicam ya da realflow ile yapicam bakalim

2008-11-04 21:35:37

Cvp

CG assassin

layer reder a baş vurman gerek yani sis ayrı arka plan ayrı sahne ile karakterler ayrı alıp ae de kompozit yaparsan biraz daha hız kazanırsın ama çok fazla bir şey fark etmeyecektir...

2008-11-05 01:16:55

Cvp

corynorhinus

Oncelikle bir maya kullanicisi olmadigimi belirtiyim.Eger yapmak istedigin sey sis (fog) ise malum bu tip sis,duman vs gibi atmosferik efektleri 3d yaziliminda yapmak cok uzun render surelerinide yaninda getiriyor.Tek frame icin buna katlanabilinir ama animasyon oldugunda insani cilidirtan render sureleri cikabilir.Maya da fluid,parcacik efektleri nasil kullanilir nasil optimize edilir,alternatif yontemleri nedir bunlari bilemiycem ama bence izlemen gereken ve benimde en cok basvurdugum yontem su.Sahneni pass lar halinde render et ve bu passlar icinde ayriyetten sahnenin z-depth (derinlik) biligisinide cikart.Sonra ise kullandigin herhangi bir compositing yaziliminda (fusion,after effects,combustion .vs) cikardigin z-depth bilgisini kullanarak rahatca ve kontrollu bir seklide sis efektini uygula.

2008-11-05 01:51:23

Cvp

DARK_Lord

tesekkurler arkadaslar ilginiz icin

2008-11-05 02:13:17

Cvp

tankut

Genelde sis ve duman derinligin bir fonksiyonudur, ve z-buffer´li render alip post´ta cozmek daha hizli, esnek ve efektif olur.

2009-02-19 03:43:08

Cvp

DARK_Lord

tesekkurler tankut yonlendirmen icin...

2009-02-19 12:22:16

Cvp

menth

mental ray -> parti_volume´u deneyebilirsin.

2009-02-21 12:59:56