biped?

biped?

ysmdry

merhaba
sadece 1 aydır maya ile uğraşıyorım o yüzden biraz yardıma ihtiyacım var. 3dmaxten bir dosyayı fbx uzantılı olarak export ettim ve mayaya aktardım. ancak animasyonda biped vardı ve şu anda mayada iskeleti silmeden o bipedi yokedemedim. bi yolunu biliyorsanız ya da yararlanabileceğim bipedle ilgili bir kaynak varsa (araştırdım ve pek bişey bulamadım ben çünkü) yardım edebilirseniz sevinirm. yeni başladığımı tekrar hatırlatiim cevap vermek isteyen arkadaşlar olursa biraz basit anlatımlar daha yararlı olur benim için :)
şimdiden teşekkürler

2008-10-14 16:12:53

Cvp

DARK_Lord

özür dilerim ama burda ne sormak istediğini anlayamadım...
şimdi anladığı şu şey doğru mu? sen max ten maya ya biped export ediyorsun sorunsuz bi şekilde
sonra maya da sahneni açtığın zaman bipedi yok etmek istiyrosun ve bipedi ki bunu maya ya aldığında iskelet gibi görünür nese bipedi siliyorsun..
Şimdi ben sana bi soru sorayım dostum; tam olarak sormak istediğin nedir?
Ben hiç bişey anlamadım...
ne yapmak istediğini biraz daha açık yazarsan sana yolunu göstereyim karşılaştığın sorun yerine ne yapmak istediğini söylersen daha iyi anlaşabiliriz.

2008-10-14 16:22:56

Cvp

maya13

export ederken orada seçenekler var export seçenekleri
onun orada ayıracaksın yani sen sadece poly obj olarak export ettiğin için iskeleti modeline bağlı bir poly malzemesi olarak görüyosr.
export seçeneklerinden ayrı ayrı seçeneklerin olduğu seçeneği seçmen lazım şu ana tam adlarını bilmiyorum o yüzden deneme yanılma yöntemi ile bulmaya çalış
kolay gelsin

2008-10-15 21:34:19

Cvp

maya13

biped li ve animasyonlu sahneleri export ederken obj olarak değilde FBX olarak export etsen daha iyi olur FBX olarak export ederken orada seçenekler var animasyonla ilgili vs sahne ile ilgili animasyon ve biped ile ilgili kısımlarda seni ilgilendiren yerleri doldur veya aç
ondan sonra maya ya import edersen bütün nesneleri ayrı ayrı görecektir kolay gelsin
denme yanılma yöntemi ile yapabilirsin

2008-10-15 21:52:47

Cvp

ysmdry

ya kusura bakmayın aceleyle yazdım ve farkettim ki gerçekten sormak istediğimin yakınına bile gelememişim. asıl olarak fbx olarak import ettiğim dosyada biped de doğru olarak gelince mayada biped kullanımını merak ettim. internette bu konuda açıklayıcı bi bilgi bulamadım. galiba mayada biped yok ama bi de sizden fikir almak istedim.

2008-10-16 12:53:45

Cvp

DARK_Lord

maya da biped dediğimiz şey max tekinden çok daha farklı bi mantıkla çalışır
maya da max tekine en yakın biped olayına biz FBIK deriz.
FBIK nedir? hazır riglenmiş iskelet sistemi demektir...
Fakat max teki biped den farklı olarak hazı bi animasyon aracına sahip değildir... MEsela footstep....
maya nın FBIK simanuel olaka set key anahtar kare animasyon tarzı ile hareketlendirilir...
tabi motion campture data sı kullanılabilir o apayrı bi konudur...
Fakat; maya da biz daha çok riglemeyi kendimiz yaparız ki bunun için biraz kodlama bilgisi gerekir ve animasyon araçlarının çok iyi tanınması gerekir...
Genel olarak maya ile max arasındaki karakter animasyonundaki temel fark da budur; max de biped "görece sınırlı" harekete sahiptir fakat maya da istediğin şekilde rigleme yaparak karakter üzerinde sınırsız müdahale şansına sahipsin..
Max te manuel olarak da rigleme yapılabilir ama sorun şu ki kodlama kullandığın zaman maya daki kadar kusursuz çalışmıyor...
sonuç olaraka maya da animasyon yapacaksan manuel rigleme öğrenmen gerek ve biraz da kodlama bilgisi şart...Tavsiyem de bu yönderdir... FBIK pek kullanmıyoruz...
Kolay gelsin...

2008-10-16 15:08:05