Renderman_GI - sayfa: 2

Cvp

CG assassin

bir dönem renderman kullanmıştım bende fakat gördümki renderman bir yazılımcı desteği olmadan işin içinden çıkılır gibi değil onu anladım ve eski dost olan mental ray´e geri dönüş yaptım, şahsi fikrimi sorarsan bence animasyonunu mental ray´de daha kısa zamanda daha ii neticeler alabileceğine inanıyorum çünkü renderman normal bir render motorundan öte sürekli script isteyen bir render motoru gözlemlerim bana bunu söyledi.

eğitim seti olarak digital tutorsun renderman e yapmış oldugu 2 tane set var onlar sana anlatacaktır renderman´i.

gölge için collor bleeding bir gölge verir fakat tatmin edici bir gölgeyi yakalayamazsın bu yüzden yanına direct ve spot lighttan oluşan yardımcı ışıklar atarak ancak tatmin edici bir gölge yakalaabilirsin ray traced kullanmazsan yine gölgelerde animasyonda titremeler oluşacaktır, bu yüzden ray traced kullanmalısın ve sahneden ışık seçiliyken yukarda attirbutes kısmından renderman´in raytraced gölgesini kullanman gerekmektedir.

Tekrar söylüyorum MR gerçekten tatmin edici bir render verecektir sana ve birde hatırlatmakta fayda görüyorum mutlaka az veya benden daha iyi bir bilgin vardır, ae´si unutmuyoruz gölgelerimiz tatmin edici olmasa dahi ae de işlememiş mümkündür ve layer yöntemleri mutlaka denemelisin ps ye aynı resimden 2 layer oluştur hatta 3 overlayer sitilini kullan alttaki senin collor ve contrast resmin olsun kontrastını biraz arttır ve cruveden biraz karart ortadaki senin guassian blur ve britghtness ayarların olsun brightness ı tatmin edici bir seviyey getir ve gaussian blur u 3 yap en üstteki de hue den girip saturation değerin olsun onuda tamamen kapat ve sonucu canım kardeşim extra bilgi göz çıkarmaz :)

2008-09-15 02:05:33

Cvp

DARK_Lord

Emre Büyükbayram...
Verdiğin bilgiler ve ilgin için teşekkür ederim...
Digital Tutors un iki eğitimi de mevcut ben de fakat renderman ın % 10 unu anlatıyor. Yani Fundamental bir seviye oranın eğitimiyle bi animasyon renderına cesaret edebileceğimi sanmıyorum ama...
İşin ilginç olan kısmı şu ki girip çıkmadığım site kalmadı renderman ile ilgili adam gibi bi eğitim olmaz mı yaaa... Çok ilginç ücretli ücretsiz bulmak çok zor eğitim...
Sonra dedim ki kendi kendime eğitim yok çünkü adamlar da bilmiyor ki nasıl kullanıldığını...
Nese sanırım ae de compozitleme yöntemini kullanmak şart oluyor ama sonuç olarak gerçekten çok kompleks bi render motoru...Varmış olduğun sonuçlara ben de katılıyorum.
RENDERMAN SCRİPT BİLGİSİ İSTİYOR...
Kolay gelsin...

2008-09-15 14:21:17

Cvp

CG assassin

rica ederim metin ışık tutabildiysem ne mutlu bana :)

2008-09-16 01:11:19

Cvp

rahatsız

iyi günler arkadaşlar.renderman e bende çok meraklıyım.internette kaynak ararken
http://www.digitalrendering.com/renderman.html
adresinde baya eğitim bulmuştum.tabi incelemeye vaktim olmadı.bu konuda kaynak arayan arkadaşlara belki faydalı olabilir.

2008-09-17 19:59:43

Cvp

DARK_Lord

Gökan (rahatsız) dostum link için teşekkürler bi inceliyeyim...
Eminim faydası olur...

2008-09-17 21:48:39

Cvp

rahatsız

ben teşekkür ederim metin hocam.renderman e ratatouille yi izlerken hayran kaldım.maya daki eksiklerimi kapayayım benimde niyetim var oğrenmeye.ozaman güzel bi tutorial isteriz senden :D

2008-09-17 23:53:41

Cvp

extreme

metken yanılmıyorsam kullandıgın yazılım render for maya ? for maya ile RAT ı birbirine karıstırmamak lazım.sitedeki egitimler RAT için.renderman for maya RAT dan cok farklı olarak kullanıcılar için en basite indirgenmiş hali.pixarın ve büyük çaplı şirketlerin kullandıkları aslında RAT.Monster Inc hakkınde bir makale okumustum aylar once.GI geniş sokak sahnesinde final render 6 sat sürdügünü yazıyordu.ya 2k ya 3 k tam emin diilim.Renderman raytrace sıkıntısı oldugunu yine bi çok yerde gordum duydum.yani bu demek oluyorki biraz optimizasyonla bu sureler renderman için normal.eğer shader yazma gibi bir uğraş içine girersen o zman RAT´ı kullanmaya değer.aksi taktirde aldıgın renderların süresine bakıp eski kullandıgın motorlara geri donmek istiyceksin.ben bu render ı mentalray de bile alabilirim deme aşamasına geldiğinde sıkılıcaksın :)o yuzden gercekten ogrenmek istersen bu işin uzmanlık kısımlarına dogru kaymaya başlamanı oneririm.eğer ingilizcen iyiyse bununla ilgili kitaplar mevcut.

2008-09-29 10:25:37

Cvp

DARK_Lord

extrem ben şöyle yapıyorum...
render ayarlarını falan normal for maya da yapıyorum GI falan...
Shader için ise slim den faydalanıyorum ordaki shaderları kullanıyorum slo ile maya ya import ediyorum...
Benim genel olarak kullanım tarzım bu...
Şimdi pro server da alfred, it catalog vs gibi render global gibi ayarlarla render almam ile for maya da render almak arasındaki fark nedir?
eğer olay sadece shader yazmak ise slim ŞİMDİLİK yeterli görünmekte senin uzmanlıktan kasterttiğin sadece shader olaylarında mı?
bi de renderman ile ne slimde ne de maya da glow lu bi shader oluşturamıyorum glow tanımıyor bunu nasıl yapıcam herhalde for maya nın bi eksi yönü pro server da bunu yapmak mümkündür. sanırım uzmanlıktan kastettiğin slow yapabilecek shaderlar oluşturup maya ya muhtaç kalmadan renderman in kendi arayüzünde render almak...

pro server ile for maya render süreleri ve kalitesi karşılaştırıldığında fark var mı onu çok merak ediyorum...
Kolay gelsin

2008-09-29 15:14:02