Maya Rigging / Animation / FK IK ?

Maya Rigging / Animation / FK IK ?

crimson

Merhaba arkadaşlar, benim bilmek istediğim mayada rig işlemi tam olarak ne yapar FK IK ayrımı nedir ve bu rig olayının animasyon ile nasıl bir ilişki içindedir. Görsel eğitimler ve sitelerdeki örnekler genelde bu ayrımlar dikkate alınarak yapılmış?

Bu konularla ilgili bilgili arkadaşlar güzel bir döküman hazırlayabilirlerse herkes için çok yararlı olucağını düşünüyorum umarım zamanınız olur.
Teşekürler.

2008-08-14 02:53:43

Cvp

DARK_Lord

çok kısaca şudur:
rig donatımdır yani biz karakteri hareket ettirmek için kemikleri direk seçip yerini değiştirme ile uğrşmıyoruz bu çok kullaışsız ve bir sürü data yığını demek.
bunun yerine bazı yardımcı nesneleri "kemikleri istediğimiz kemikleri istediğimiz özelliklerde hareket ettirmek için" kemiklere bağlarız.
Böylece o yardımcı nesne hareket ettiği zaman istediğimiz kemik veya ler hareket eder...
bu noktada iki türlü hareket tarzı vardır...
1. FK: (ileri hareket) kök hareket ettiği zaman uç da hareket etsin... yani omuzdaki kemiği hareket ettiğimde el hatta el parmakları da hareket etsin...
2.IK : ters hareket: uç hareket ettiğinde köke kadar olan (kök değil) diğer kemikler HİYERARŞİK BİR ŞEKİLDE yani birbirine "uygun" bir şekilde hareket etsin demek. bu neye benzer örnek olarak sağ elinle sol elinin orta parmağını tut ve havaya kaldır oluşan hareketi aynada izle işte bu da IK dir...
Bu konu çok uzun yaz yaz anlat anlat bitmez
Allah yardımcın ve mız olsun:D)
Kolay gelsin

2008-08-15 01:12:10

Cvp

kocc

Evet metin arkadasin anlattigi gibi animasyonda çok kolaylik sayglayan maya´nin kemik oynatma yöntemidir , bak buraya bir tutorial ekliyorum orda temel bilgileri çok güzel sekilde anlatmakta (ingilizce) ,, herhalde ingilizcen vardir sanirim ..

[url]http://caad.arch.ethz.ch/info/maya/manual/UserGuide/CharSetup/SkeletonPose.fm1.html[/url]

2008-08-15 15:09:27

Cvp

crimson

Hepinize çok teşekür ederim yardımlarınız için, gerçekten faydalı bilgiler oldu.

2008-08-20 02:06:17