Maya´da geri alma ve bir kaç soru

Maya´da geri alma ve bir kaç soru

EquiribliuM

Öncelikle üstatlara saygılar, selamlar.
maya´ya yeni başlayan biri olarak sizlere bir kaç sorum olacak cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim .

1 ) mayada yaptığım işlemi geri almak için shift+z kombinasyonu nu kullanıyorum ama saçmalıyor bazen shift+z bazende sadece z ile geri alıyor bazen hiç biri işe yaramıyor. bunun bir mantığı varmıdır yoksa benim maya mı sorunlu ? bu arada maya 6.0 CG ( unlimited ) kullanıyorum .

2 ) mayada tool´ların option´larını tıkladığımda açılan option pencerelerinde ayarlar görünmüyor sadece altta , create apply close butonları görünüyor acaba bu versiyondanmı kaynaklanıyor yoksa benim maya mı sorunlu ? bunun sebebini sonradan buldum bilmeyenlerin bilgilenmesi açısından yazıyorum windows´umun ayarlarından yazı puntalarımı büyütmüştüm bu yüzden görünmüyormuş ( masa üstü sağ tıkla/özellikler/ayarlar sekmesi/altta gelişmiş e tıkla(monitör ve ekran kartı ayarları gelecek)yazı tipi boyutunu normal seç bilgisayarı kapatıp açınca mayada çıkmayan menüler çıkıyor.

3 ) iki ayrı object i bir birine hangi yöntemle birleştiriyoruz ?

4 ) maya da nurbs , polygon , surface modellemeleri birbirinden ayıran noktalar nelerdir ?

2005-02-11 12:53:59

Re:Maya´da geri alma ve bir kaç soru

Gunar

Maya da geri almak için crtl + z yap shift+z deil. ayrıca edit bölümünden undo ve redo yapıp geri ve ileri alabilirsin

2005-02-02 15:35:28

Re:Maya´da geri alma ve bir kaç soru

vokri

3 ) iki ayrı object i bir birine hangi yöntemle birleştiriyoruz ?

poly de 2 ayrı objeyi seç combine de eğer aradaki boşluğu doldurmak istiyosanda snapla vertex noktalarını tut birleştir ondan sonrada edit polyden merge vertices seç her vertex noktasını birleştirdiğinde bunu yap aksi taktirde birleşmeyecektir.

surface de baya uzun iş.

2005-02-02 16:31:06

Re:Maya´da geri alma ve bir kaç soru

EquiribliuM

merhaba Gunar
sanırım benim mayada var bir sorun çünkü bende Shift+z geri alıyor teşekkürler .

merhaba vokri
cevabın için çok teşekkür ederim

ben sorularıma devam edeyim :
4 ) maya da nurbs , polygon , surface modellemeleri birbirinden ayıran noktalar nelerdir ?

5 ) View/Image plane/Import image dizininden aldığımız resmi işi bitince nasıl sileriz ?

6 ) 1. resimdeki modelin arka yüzü ( 2. resim ) boş görünüyor bu yüzü nasıl doldurabilirim ?
[img]http://www.mustafa.os.web.tr/3d/1.JPG[/img]
[img]http://www.mustafa.os.web.tr/3d/2.JPG[/img]

cevplarınız için şimdiden teşekkürler .

2005-02-02 19:26:18

Re:Maya´da geri alma ve bir kaç soru

vokri

5 ) View/Image plane/Import image dizininden aldığımız resmi işi bitince nasıl sileriz ?

window dan rendering editors ordan hypershade tıkla daha sonra cameras dan sil

2005-02-02 19:53:11

Re:Maya´da geri alma ve bir kaç soru

vokri

6 ) 1. resimdeki modelin arka yüzü ( 2. resim ) boş görünüyor bu yüzü nasıl doldurabilirim ?

modellemende hata olduğu için arka tarafı göremiyorsun bence tekrardan yapaynı şey olmayacaktır.

2005-02-02 19:55:52

Re:Maya´da geri alma ve bir kaç soru

ibaksoy

Display->Custom Polygon Display Options-Backface Culling on olabilir, off yapmayi dene. Modelin normalleri duzgun degil ve oldukca hatali gorunuyor.
Edit Polygons->Normals->Reverse kullanarak butun normaller disariya baksin.

2005-02-02 20:07:38

Re:Maya´da geri alma ve bir kaç soru

EquiribliuM

cevaplarınız için çok teşekkürler .
ben iki objeyi hala istediğim gibi bir birleştirme yapamıyorum şöyle ki :
[img]http://www.mustafa.os.web.tr/3d/3.JPG[/img]
bu iki vertex noktası arasında tek bir poligon çizgisi koyarak iki objeyi birleştirmek istiyorum ama bir türlü bulamadım .
bunun yolu nedir acaba ?

2005-02-04 20:31:02

Re:Maya´da geri alma ve bir kaç soru

XenomorpH

Öncelikle yüzeyler ayrı objelerse her ikisini de seçerek "Polygons>Combine" aracını kullanarak tek nesne haline getir sonrada "Edit Polygons>Append to Polygon Tool" aracı ile aralara yüzey oluşturarak birleştirebilirsin.

2005-02-05 00:03:54

Re:Maya´da geri alma ve bir kaç soru

XenomorpH

Öncelikle yüzeyler ayrı objelerse her ikisini de seçerek "Polygons>Combine" aracını kullanarak tek nesne haline getir sonrada "Edit Polygons>Append to Polygon Tool" aracı ile aralara yüzey oluşturarak birleştirebilirsin.

2005-02-05 02:08:55