UV mapping

UV mapping

lzooml

Bir maya tutorial´ı izledim.Orda modellenen atı Zbrush´a yollamadan önce UV mapping yapıyor.Acaba bu UV mapping´in amacı nedir ? Ne işe yarar ?
Bir de Zbrush üzerinde yaptıklarımız maya´ya geri gelirken Displacament map olarak mı yoksa polygon olarak mı geliyor ?

2008-06-18 18:46:11

Cvp

kocc

UV Mapping ne demek ? U ve V 2boyut üzerinde sag sol ve yukari asagi , nasilki X,Y,Z 3boyutta oldugu gibi Doku olayindada U V yani sag sol yukari asagi ama Z yoktur çünkü 2Boyut´tan olusur doku (texture) Z kalinligi yoktur.
Mapping´de : Map yani harita gibi yollari dogru sekilde gereken yerlere çizgileri koyarak caddeler mahalleler olusur bu nedenle Mapping haritayi düzenle anlamindadir ama 3boyut olayinda ise yapilan objeyi harita gibi 2boyutun yani dokunun üzerine açarak dogru sekilde düzenlemektir böylelikle doku objenin üzerine dogru sekilde oturur.

Evet yukardaki anlattigim olay anlasildigi gibi Maya´da yapilan obje yada AT harita gibi 2boyut üzerinde açilmasi gerekir yoksa ZBRUSH´de yaptiginiz çalismayi (texture , displacement) dogru sekilde objenin üzerine oturtamazsiniz bu nedenle ZBRUSH´e geçirmeden önce Obje mecburen UV mapping yani harita gibi objeyi dogru sekilde 2boyut¨üzerinde açmalisiniz.

ZBrush´de yapilan is genellikle displacement olarak getirmek içindir , istersen polyglon olarakda olur ama bilgisayariniz 100 milyon polygon kaldirabiliyorsa sorun degil .

Gördügünüz tutorial´de hehalde AT yapip onu UVmapping yaparak Zbrush´e geçiriyor ve sonra ZBRUSH´de gereken girinti çikintiyi veriyor sonra tekrar mayaya geri aliyor tabii displacement map olarak sanirim ve zannedersem at´in polyglon sayisi bihayli düsük oldugu halde mayada çok kaliteli bir at ortaya çikiyor bu displacement sayesinde..bence bu sekil yapiyordur..

2008-06-18 19:14:49

Cvp

lzooml

Evet aynen dediğiniz gibi yapıyor.
Açıklama için teşekkürler çok iyi anladım.

Peki bir tutorial daha görmüştüm onda direkt Zbrush´da bir yüz yapıyordu , basemesh olmadan.Acaba onu render için geri alırken herhangi bir programa , obj. olarak mı kaydedip 3D yazılımdan çağırıyoruz daha sonra ?

2008-06-18 21:28:22

Cvp

kocc

Evet , Zbrush´den maya´ya geçirirken en iyi dosya OBJ´dir zaten ZBRUSH özellikle Maya´ile uyumlu olmak için ugrasmistir bu konuda.

2008-06-18 22:28:59

Cvp

lzooml

Peki aklıma geldi , eğer ki basemesh´i zbrush´da sculpt ettikten sonra .obj olarak çağıracaksak , UV mapping yapmaya da gerek yok değil mi ?

2008-06-19 12:32:27

Cvp

lzooml

[img]http://img365.imageshack.us/img365/8137/picture1hm3.gif[/img]
[img]http://img365.imageshack.us/img365/8222/picture2uk2.gif[/img]

Birinci resim tutorial´daki UV map , ikinci ise benim modeliminki.
Aynı şekilde modelledim ve UV map´i de Creat UV´s > Automatic mapping kısmından hiç bir ayara dokunmadan yaptım (dersde de öyle yapıyor)

Niye benimki o kadar karman çorman.Ben nasıl toparlayacam onu ?
Bir de bir önceki mesajda dediğim gibi obj olarak yollasam zbrush´a ve geri obje olarak çağırsam olmaz mı ?

2008-06-19 16:24:49

Cvp

kocc

Herhalde biraz detayli olmasi gerekiyor çünkü tam anliyamadin sanirim..

Zbrush´den sculpt isi bitince obj çikis yapiyorsun dogru ama bununla is bitmiyor bunun normal maps doku olarakta çikarman lazim onu daha sonra displacement olarak kullanacaksin mayada. Maya´dan zbrushe geçirmek istedigin herhangi obj ne olursa olsun önce UVmap açilmasi gerekiyor bunu mayada yapmazsan o zaman zbrush´de açmalisin , tabii zbrushun uvmapi daha zordur onun için genelllikle maya´da UVmap açiliyor.

Birde sanirim tutorialde gözden kaçirdigin nokta olmus çünkü sadece Automatic uvmapping yaparak hersey otomatic dogru sekilde açilmaz bazi yerleri birlestirmen gerekir.
Zaten OBJ olarak aliyosun Zbrushe sonra yine OBJ olarak kaydediyorsun maya´ya geçirmek için (burasini anlamadim zaten OBJ alip OBJ veriyorsun ne demek istedin burda??)

2008-06-19 20:01:20

Cvp

lzooml

Evet zaten yerleştirmeyi ve UV´leri düzenlemeyi göstermiş.Ancak yukardaki fotoda Automatic mapping seçeneği seçildiğinde oluşan ilk UV görüntüsü bunlar.
Benim ki karman çorman , dersteki görüntü ise biraz daha düzenli ve anlaşılır.Niye öyle acaba , ben neyi yanlış yapıyorum ?

2008-06-20 00:54:20

Cvp

kocc

Biraz inceledimde sanirim gözden kaçirdigin nokta SIMETRI olayi hehalde,, yani yaptigin obje yada at veya insanda olabilir UVmap yaparken sadece bir yarisini yapacaksin kompile objeyi yada at´i automatic mapping yapmayacaksin ,, anlatmak istedigim yukarda verdigin foto´da tutorial yapan kisi atin sadece sag yarisini uv mapini almis, anladigim kadariyla insan yada bir hayvan simetridir herzaman sag tarafi ile sol tarafi aynisidir bilmem anladinmi??
Bence o kisi at´in yarisini siliyor sonra sadece yarisini select yaparak automatic mapping uyguluyor ve uv map bitince tek yarisi olan at´in kopyalayip diger yarisi ile birlestiriyor böylelikle at yine kompile bir parça oluyor UVmapping olayida çok kolay sekilde fazla ugrasmadan halledilmis oluyor ... Sen tutoriali iyi incele gözden kaçirdigin yer yukarda anlattigimdir sanirim..

basarilar..

2008-06-20 03:32:13

Cvp

lzooml

Dostum evet tutorial´da diğer yarısını siliyor ve öyle UV map yapıyor.Ben de öyle yaptım bunu gösteriyor zaten.Ancak yarısını silip (yani simetrisini) yaptığım halde böyle oluyor.Açıkçası bu nedenle bir anda soğudum mayadan.Yaptığım modelde bir işe yaramıyor bu UV map olmadan.

2008-06-20 21:28:23