Render tırtıklı - sayfa: 2

Cvp

lzooml

Evet sadece mayada oluyor.C4D´de mesela hiç bir sorun yok , yani maya ile ati arasındaki bir uyuşmazlıktan kaynaklanıyor bu.

2008-07-18 11:31:31

Cvp

herbap

allah aşkına ekran kartının render sonucundaki bitmap ile ne alakası var? yani atiyi bende sevmem ama konuyla bir alakası yok

sorun olsa olsa

ekrana sığmayacak bir çözünürlükte render alıyor isen, maya´nın viewer´ı görüntüyü filtrelemeden küçültüyor ve resim SADECE O AN İÇİN tırtıklı gözüküyordur (resmin zoom seviyesinin %100 olduğundan emin ol)

2008-07-18 11:34:22

Re:Cvp

herbap

[quote=3316] Yazan: lzooml

Evet sadece mayada oluyor.C4D´de mesela hiç bir sorun yok , yani maya ile ati arasındaki bir uyuşmazlıktan kaynaklanıyor bu.[/quote]

solid/wireframe layout (opengl) ekranından´mı bahsediyoruz? programda yaptığın render sonucunu görüntüleyen viewer´danmı bahsediyoruz?

c4d´nin viewer´ı ekrana sığmayacak kadar büyük resimleri küçültüp gösterirken filtreliyor olabilir...

2008-07-18 11:35:55

Cvp

MindSteaK

Herbap kardeş bilip bilmeden konuşmasak diyorum maya kullanıcı birisine sor istersen bu durumu, legolas daki kartta sorun olmayabilir bu tüm ati lerde bu uyuşmazlık görünüyor anlamına gelmez birkaç modelinde bu sorun yoktur belki, bende şaşırdım gerçi sorun olmamasına.

2008-07-18 12:20:19

Cvp

Legolas

yeni sürüm kartlarda belki bu sorun giderilmiş olabilir çünkü ben gözle görülecek bir tırtıklanma görmüyorum orjinal boyutlarda. Mac os kullanıyor ve sürücüler tahminimce eski olabilir. Win kurmayı deneyipte acaba aynı sorunları yaşıyacakmı :) merak ettiğim noktada buda var.

2008-07-18 13:16:10

Re:Cvp

herbap

[quote=3319] Yazan: MindSteaK

Herbap kardeş bilip bilmeden konuşmasak diyorum maya kullanıcı birisine sor istersen bu durumu, legolas daki kartta sorun olmayabilir bu tüm ati lerde bu uyuşmazlık görünüyor anlamına gelmez birkaç modelinde bu sorun yoktur belki, bende şaşırdım gerçi sorun olmamasına.[/quote]

yanlış anladığım tek nokta şu olabilir,

- render sonucumu oluşan bitmap´imi kastediyoruz?
- layout´tak realtime görüntüyümü?

eğer render sonucu ise...

maya´nın viewer´ı, ekrana sığmayacak kadar büyük render´ları boyutlandırıp istediği kadar tırtıklı göstersin (%100´de değil ise)... render sonucu değişmezki...

bu arada 3dsmax´te (ekran kartın ne olursa olsun) ekrana sığmayan resimleri boyutlandırıp TIRTIKLI gösterir... ama bunun hiç bir önemi yok... çünkü bu bitmap´in nasıl görüntülendiği ile ilgili bir şey

2008-07-18 14:12:33

Cvp

MindSteaK

renderwiew %100 olduğu halde tırtıklar var ama kaydedince sorun yok.

2008-07-18 14:32:37

Cvp

herbap

alaala... çok garip... muhtemelen viewer opengl komutları kullanıyor...

yanılmıyorsam mayanın render sonucunu gönderen pencere, mayanın sekans gösterici yardımcı programı altyapısını kullanıyor, sekans player´da hızlı çalışmak adına opengl hızlandırma kullanıyor... sebep bu olsa gerek

zahmet olmazsa, ekran capture´ı ve render sonucunu karşılaştırmalı alabilirmiyim?

2008-07-18 15:39:52

Cvp

MindSteaK

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/u8N2a4qY4.jpg[/img]

2008-07-18 16:05:29

Cvp

herbap

paylaşım için teşekkürler...

1:1 görmeden hayatta algılayamazdım zaten... tek kelime ile oha... diyorum :)

hmmm bu fcheck´in (mayanın viewer´ı) opengl komutları kullanmasından kesin...

ekran kartının default opengl ayarları modifiye edilerek giderilebilir? olmadı "enter your own risk" diyorum ve rivatuner isimli incik boncuk tüm ayarları değiştirmenize imkan veren programı öneriyorum (www.guru3d.com´dan indirilebilir)

2008-07-18 17:10:00