mayada loft yapimi

mayada loft yapimi

Çaylak

selam arkadaslar ekte ekledigimvideoda sorunumu gorebileceksiniz, dairede kolayca istedigimi alirken ornegin maxte oldugu gibi spline ile cizdigim(mayada curve) sekli bir turlu loft yapamadim acaba bilen biri yardim edebilir mi? Ornek olarak girintili cikintili ev duvarina supurgelik olacak ve supurgeliktede girinti cikinti olacak, yani shapeimi istedigim gibi sekillendirip loft yapmam gerek

simdiden tesekkurler
[url]http://rapidshare.com/files/108525143/soru.avi.html[/url]

2008-04-18 21:13:47

Cvp

kocc

Aslinda basit bir noktaya takilmissin , son çizdigin kare yanlis açidan grid üzerinde durmakta yani o kareyi rotate tool ile kaldir X yönüyle 90 derece kaldir sonra loft yap . örnek ekliyorum orda daha anlasilir durumda..

Birde loft ile baska çok yöntemler var onlarida dene!!!

basarilar.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/S8JT3Y766.jpg[/img]

2008-04-18 23:37:32

Cvp

kocc

hazir yardim etmisken bunu da eklemek istedim ,, mesela illa yön çizmene gerek yoktur Maya´nin NURBS hatta polyglonun´da . Yapacaginiz çok basit önce önden nasil görünecekse onu çizin hersey olabilir sonra onu arka arkaya birkaçtane koyun nasil görünecekse öyle dizin sonra hepsini seçip sonra loft´un karesine tiklayip altaki pencere açilacak ordan NURBS yada POLYGLON ve hatta SubD seçin ve yönüyle ne kadar esnek olacaksa o kadar büyük rakam verin burda ben 4 verdim sonuç :
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/jvSSFAYfy.jpg[/img]

2008-04-19 00:06:17

Cvp

kocc

Daha neler var neler ,, anlatmakla bitmez...!

2008-04-19 00:48:21

Cvp

kocc

!!!....
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/qi6HRnekF.jpg[/img]

2008-04-19 00:49:22

Cvp

Çaylak

sagolasin hakikaten basitmis yonu farkli dedigin gibi tekrar sagolasin

Adnan birde cok farkli yontemler var dedin de bir iki ornek verebilri misin aklinda olan? ornegin supurgelik yapacagim odanin kenarina ve aklima ilk gelen loft tu(maxten doalyi) poligonmodelleme disinda maxtende farkli belki daha kolay mayada bir yontem var mi?

bir de sormusken sorayim, maxte local eksende ksiitladik mi ornegin scale i x yonunde yaptimmi o poligon x ekseninde kuculuyor, diyelim birden cok poligon var onlari asecsen bile(ayni eksende) yine local eksende kuculttun mu ornegin x te yine hepsi tek poligondaki gibi daraliyor ancak mayada bunun yolu nedir ? yani tek poligonu local de sIkIstIrdigimiz gibi birden cok poligonu tutup ornegin ekseninde sIkIstIracagiz

tesekkurler

2008-04-19 18:47:29

Cvp

kocc

Evet yöntemeler var ve yukarda bir kaç örnek ekledim zaten herhalde dikkat etmediniz. Loft´un yaninda birde EXTRUDE var onuda kurcala isine yarayacak ama eger süpürgelik yapacaksan en basidi yine loft´dur.

Diger sordugun soruyu tam anlamadim ama herhalde bence demek istediginiz böyle; birden fazla ayri ayri objeleri bir arada scale veya move veya rotate yaptiginda her biri kendi açisinda sekil degistirmekte , hepsi bir obje gibi yani bir parça seklinde olmamasi , tabii eger buysa bunun çözümü tüm bir arada olmasini istedigin objeleri seçip sonra control+g yaparak yada edit=> group yaparak olur. burda birseyi unutma her obje yine ayri ayri görünmekte ve ayri ayrida degismeler yapabilrisin ama yine hepsi bir arada olmasini istiyorsan group yaptigin objelerden birine tek tiklayip sonra yukari ok isaretine bastiginda yine o group yaptigin aninda seçilecektir böylece yine deformeler hepsine birden uygulayabilirsin..

Basarilar..

2008-04-20 00:22:15

Cvp

Çaylak

Selam Adnan demek istedigim tam odeigldi kucuk bir video hazirladim bos bir vaktinde bakabilrsen sevinirim

[url]http://rapidshare.com/files/109083248/local_scale.avi.html[/url]

buradakki gibi faceleri secip localde scale yapmak derdim

tesekkurler

2008-04-20 23:45:52

Cvp

kocc

Evet simdi anladim , aslinda basit soruymus ben yanlis anlamisitim .. neyse bende video yaptim ordan bakarak ögrenebilirsin , buraya yinede ekliyorum önce face´leri seçiyorsun sonra edit mesh => keep faces togheter butonunu aktif yapmiyorsun zaten ingilizcede keep faces togheter demek face´leri birarada tut demektir, eger birarada tutmak istiyorsan aktif yaparsin aksi halde aktif yapmassin bu kadar.
Sonra zaten extrude anlatmama gerek yok sanirim.

Video burda :
http://home.scarlet.be/kocc.a/kocc-maya.wmv

2008-04-21 04:11:24

Cvp

Çaylak

selam Adnan , filmi izledim cok sagolasin fakat benim esas derdim, extrude da local scale degil ornegin extrude bitti sonra o faceleri tekrar secip(extrude modundan cikip) local halde scale yapmak ornegin x ekseninde ayni maxteki gibi

2008-04-21 09:51:01