fare için fikir...

fare için fikir...

zErOnE

Merhaba
[img]www.iyigelir.com/mouse.png[/img]
böyle birşey yaptım ama vücuduna nasıl devam edeceğimi kestiremiyorum... göbekli bi fare yapacağım ama kafada biraz problem var gibi yani tam çıkamadım içinden dışardan bi göz gerekli bana kısacası... yardımcı olursanız fikirlerinizle sevinirim, iyi günler...

he bu arada buda kaynak dosya [url]www.iyigelir.com/mouse.ma[/url]

2008-03-17 16:57:12

Cvp

romeodesign

baştan yapmanı tavsiye ederim. muhtemelen bir box un vertexlerini çekerek ilerlemiş modelleme süreci topolojiye bakılırsa...mesela gözleri ve ağzı oluşturan edge ler yüzün ön tarafında birbrine bağlanmalı ve kafanın arkasına doğru sadeleşerek gitmeliydi en basitinden...aksi halde modeli detaylandırmak güçleşir...gibi.

ama bu karakter modellemek için pek doğru bi yol değil denebilir.bence gözlerin etrafından başlıyarak ilkel bir plane ı extrude ede ede ilerle...

modelini biraz revize etmek için açtım ama dediğim durumdan dolayı revize etmekten çok baştan yapmaya benziyecekti...

söylediğim yolla tekrar baştan bir denersen daha kontrollü ilerlendiğini farkedeceksindir.bir de modelin bir kısmını yaptıktan sonra proxy kullan bence...

2008-03-17 18:06:53

Cvp

zErOnE

Bir box ı smooth ederek başladım kafayı modellemeye... Ya aslında şey ben vücudu yapamıyorum dar omuzlu göbekli bir fare yapmak istiyorum... Kafa sanki oldu gibi biraz uzun oldugundan sanırım yapamadım vücudu, gözüm karardı hiçbişeyi begenemez oldum...

-- Bu arada gözleri ve ağzı oluşturan edgeler neden birbirine bağlanmalı? Yani bu biraz değişik bir model illaki insan suratındaki topoloji aynısı mı olmalımı ? Kendim bazı değişikliklere gidemezmiyim ?

-- Proxy nedir acaba ?
-- Bir sonraki denememde plane çalışacağım...

Çok teşekkürler cevaplarınız için,

2008-03-17 18:29:55

Cvp

romeodesign

kendin o değişiklikleri getirebilmen için zaten topolojiye dikkat etmek gerek dilediğince detaylandırabilmek için yani... en basitinden modelinin yanaklarını biraz tombullaştırmak istesen alınla çene arana edge loop çekmek zorunda kalıcaksın ve yanaktaki vertexleri elle çekiştirmek durumunda kalıcaksın istediğin şekli vermek için modelin bu haline...birde gamze eklemek istesen yada burnu belirginleştirmek istesen ordaki edge ler iyice artacak...ve şu anki topolojiye göre bu detaylandırmalar enseye kadar gidicek ve kontrol iyice güçleşecek...öngörüm bu yönde...

proxy den kastım subdiv proxy idi yani simetriği ile modellemek...google´a bir göz atsan kafii sanırım gayet basit kullanımı...eminim işine yarar
bu arada birkaç toon karakter denemem olmuştu şayet görmek istersen paylaşabilirim belki fikir edinmen konusunda faydalı olur...

2008-03-17 19:36:20

Cvp

zErOnE

Tabii ki paylaşırsan çok memnun olurum...

Yarısını modelleyip mirror ettim.

Birde blendshape ile surat ifadeleri vermeyi planlıyordum bunlarda işte gülme sırıtma üzülme ve şaşkınlık idi çok fazla bir ifade eklemeyeceğimden sorun olmaz diye düşündüm şu haliyle...

Sanırım biraz daha araştırmam gerekli bu konuları...

2008-03-17 22:16:46

Cvp

hk

bence yeniden modellemeye gerek yok tabi bu benim fikrim. yavaş yavaş modelle işte istediğin kıvama gelir. yalnız anatomiyi iyi bilmen lazım.ben ilk organik modellememi yaparken resim mezunu bi arkadaşa göstermiştim.bi çok hata bulmuştu benim görmediğim.low poly olursa daha kolay kontrol edersin.o da ustalaşma ile ilgili bi durum. maya 4 kitabında sudv modelleme ile ilgili detaylı bi örnek var.bunun dışında internet zaten bi dünya kolay gelsin. sakın bırakma modeli bu şeklide devam et derim...

2008-03-18 17:12:29

Cvp

zErOnE

low poly çalışıyorum zaten smooth edip render aldım hemen göstermek için, anatomiyi gözden geçirmem iyice çalışmam gerekli haklısın hk bu sefer bırakmayacağım modeli ya genelde bırakıyorum tıkanınca ... :(

romeodesign arkadaşım bir örnek verdi akşama bakacağım ona inşallah.

Modelin vücudu insan vücudu gibi devam etse fare adam gibi bişey olsa daha iyi olacak gibi gözüküyor... Vista ya geçtim dün akşam pc yi toparlayıp devam edicem işte ve iyi ki upload etmişim siteye yoksa silinecekti :)

2008-03-19 13:20:18