poligon UV mapping sorunu

poligon UV mapping sorunu

shiba

Merhabalar,

Yaptığım son derece basit poligon modele, doku vermeye çalışıyorum. Dokuları hazırlayıp, hypershade´e atıp, "Assign Material to Selection" da diyorum. dokular modele gidiyor. Sorun, bundan sonra başlıyor, doku o anda nasıl gittiyse modelin üstüne (ör: planar projection, 0 derece vsvs) o şekilde kalıyor. Ben UV mapping opsiyonlarını açıp (mesela, cylindirical mapping seçiyorum) üzerinde oynasam bile ne ekranda ne render´da bir değişiklik oluyor.

UV texture editor´dan seçilen yanlış bir opsiyon sonucu bu şekilde kitlenmiş olabilir mi? nasıl çözebilirim? teşekkürler şimdiden!

2008-03-05 18:16:56

Cvp

dolu

Uvw map modifier uyguluyorsanız. Yanındaki + simgesine tıklayıp gizmo yu seçmelisiniz ki gizmo ile kaplamayı hareket ettirebilirsiniz.

2008-03-05 23:18:47

Cvp

kocc

Yada (obje seçiliyken) UV map penceresinden (window => UV texture editor) mouse´a sag tiklayip tutarak UV seçiyorsunuz sonra mouse sag tiklayip tutarak görünen objelerin ya tümünü yada istedigin bölgelerin yesil uv noktalarini seçip W butonuna bastiginda modifiye araci ortaya çikacak ve sende bununla istedigin gibi o uv vertexlerinin yerlerini degistirebilirsin bunu yaparken perspectief ekraninda dokunun yer degistini göreceksin.
Tabii sen orda W butonun bastigin için sadece X ve Y yön olarak yer degistiriyorsun ama istersen W yerine E (rotate yani dolandirma) R (scale büyütme küçültme) uygulayabilirsin .

Daha çoook yöntem var anlatmak için zaman gerek..

Belkide perspectief ekraninda shading => Hardware Texturing açmayi unutmussun sanirim.

2008-03-06 02:26:39

Cvp

shiba

merhaba, cevaplar için çok teşekkürler.

sanırım problemimi çok iyi anlatamadım. sorun şu ki, UV texture editor´ü açtığımda, ya da perspektif ekranında mapping gizmosu çıktığında, W/E/R tuşlarının herhangi biriyle dokunun yerini değiştirdiğimde, vertexler, gizmo vs. yer değiştiriyor ama doku sabit kalıyor. doku, otomatikman nasıl yerleştirildiyse öyle kalıyor ben takla atsam da... dokuyu otomatik atandıktan sonra olduğu yerde kitleyen bir opsiyon var mı? (belki yanlışlıkla seçmişimdir onu) yoksa bir bug mı?

hardware texturing açık, 6´ya bastığımda gözüküyor doku, ama dediğim gibi gayet saçma bir şekilde yerleşmiş olarak gözüküyor. :)


düşüdüm de, resimlerle daha iyi açıklayabilirim problemi:

bahsettiğim, cylindirical mapping açtığımda çıkar arayüz (sağa sola çekince texture tınmıyor)

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/hKEn5f5j7.jpg[/img]



sonra bir de, bonus olarak, %90 UV Texture Editor´u açmaya çalışınca editor açılacağına şöyle bir ekranla karşılaşıyorum:
(fareyle üzerine gelince ikonlar değişiyor)

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/2Dij6GOEa.jpg[/img]

2008-03-06 11:44:17

Cvp

romeodesign

shading networkunda, texture ını color yerine başka bi paremetreye atamış olmıyasın...

mesela materyalin coloru yerine specularına atadıysan texture ını ne yaparsan atadığın şekilde kalıcaktır, ışık kaynağından aldığı için specular bilgisini...

bu bir örnek tabiki...

2008-03-06 15:12:32

Cvp

shiba

anlayabildiğim kadarıyla gayet mantıklı bir teori ama shading network nedir, texture´u color yerine nasıl başka bir parametreye atayabilirim? atadıysam nasıl düzeltebilirim? bunları da cevaplayabilirseniz çok sevinirim :)

2008-03-06 15:21:32

Cvp

romeodesign

hmmm...sen nasıl bir doku hazırladın? texture kullandın mı? sanırım objen bir oda spreyi modeli :) ambalaj tarzı şeyler mi yerleştirmek istiyosun üzerine...

yoksa hypershade deki kaplamalardan birkaçını beğendin de şurasına burasına kaplamak mı istiyosun?

bunları anlarsak sanırım daha kolay olucak...

2008-03-06 15:47:26

Cvp

shiba

evet ambalajın görünüşünü photoshop´ta jpeg olarak hazırladım, onu spreyin kutusunun üzerine yapıştırmak istiyorum. hypershade´e blinn olarak kendim atadım zaten jpeg´i. :)

2008-03-06 16:20:35

Cvp

romeodesign

ambalajı yapıştıracağın kısımdaki face leri seç,sonra cylindiric mapping manipulatorları kullanara objeyi sarıcak şekilde konumlandır....

artık face leri seçmiş olduğun kısmın uv si açıldı...şimdi oraya hazırlamış olduğun blinn i assign edince gayette güzel olması lazım...düzgün bi yüzey çünkü....zaten söylediğine ve gördüğüme göre uv açmadan bile etiketin kaplanacağı yerdeki faceleri seçim assign to materyal selection dersen...sadece seçmiş olduğun kısımda problemsiz gözükür texture...

photoshopta hazırlamış olduğun dosyayi blinn materyalinin color una eklediğenden emin olmanı ayrıca tavsiye ediyorum :)

2008-03-06 18:22:11

Cvp

kocc

örnekleri görünce baska hata aklima geldi , dedigin gibi eger fare ile üzerine gelince butonlar degisiyorsa demekki senin ekran karti maya´nin texture motorunu (opengl) algiliyamiyor genellikle bu sorun ekran kartinin sürücüsünün hatali yada eski versiyon oldugundan kaynaklanabilir bi ihtimal DIRECT X de bozulmus olabilir onun için sen ekran kartinin son sürümünü indir (önce eskisini kaldir) ve yükle . + Direct X 9c olanida yeniden yükle gerekirse SP2 (servic pack 2) bunuda yükle..,
Ekran karti eger ATI ise burdan al ATI.com eger NVIDIA ise NVIDIA.com dan indirebilirsin...
Diyelim bunlari yaptin yine olmadi o zaman ekran kartinin ayarlarini düsür ve Maya´yi dene olmazsa simdide ayarlarini çok yüksek ayarla ve yine dene.
Bunlarda yardimci olmadi o zaman MAYA´nin kendisinde yazilimlarinda yüklerken hata olmus onun için tüm mayayi kaldir ve yeniden yükle bu çözüm getirmesi gerekir..

Basarilar...

2008-03-06 19:38:16