ik düzenlemesi

ik düzenlemesi

heLLfire

Elimde hazır bone bağlanmış bir karakter var, bu karaktere rig vermeye çalışıyorum, ama karakterin bazı yerleri mesela elleri vücudun bazı yerleri ile ilişkilendirilmiş durumda, yani gövdenin bir yerinden hareket ettirince el de bir miktar hareket ediyor, ben bunu kontrol etmek istiyorum, yani bu bağlantıyı bazen aktif yapıp bazen etkisiz yapmak istiyorum, zannedersem ik bağlantıları ile ayarlanıyor, ama nasıl olacağını bulamadım.

2008-03-02 16:31:24

Cvp

romeodesign

rig vermeye çalışıyorum derken? ne demek istediğinizi tam anlamadım...

ancak kinematik etkileşimini kaldırmak veya azaltmak için bunu uygulamak istediğiniz ikhandle´ı seçip sağda seçili ik nin parametrelerinden Ik blend değerini 0 yaptığınızda etkileşim kopacaktır...

ek olarak IK/FK olayını biraz araştırmanız gerek...

umarım doğru anlamışımdır kolay gelsin...

2008-03-02 22:00:15

Re:Cvp

heLLfire

[quote=2822] Yazan: romeodesign

rig vermeye çalışıyorum derken? ne demek istediğinizi tam anlamadım...

[/quote]

rig vermek = riglemek

belki yanlış yada tam açıklayıcı bir terim olmadı ama o an için yazarken bu şekilde yazdım anlaşılmıyacak birşey yok herhalde

neyse, yinede cevabınız için teşekkür ederim

anlatmak istediğim tam olarak şudur,
bu karakterde gövde hareket ettirildiğinde ayaklar yerinde duruyor, ayakları ayrıca hareket ettirmek gerekiyor, eller ise gövde ile beraber hareket adiyor, benim istediğim elleri de istediğim zaman sabitlemek, yani gövde hareket edince aynı ayaklardaki gibi eller de yerinde duracak, istersem onları ayrı olarak hareket ettireceğim, iyi çalışmalar.

2008-03-03 00:49:46

Cvp

romeodesign

anlaşılmıycak birşey var çünkü gayet te rigli bir karakteri riglemekten bahsediyosunuz...yanlış anlaşıldıysam özür dilerim...

söylediğinize göre eller ve kollar FK durumda bacaklar IK... kollardaki ikhandle ları seçip ik blend paremetresini 1 yapmanız gerek...

2008-03-03 01:53:50

Cvp

heLLfire

En basitinden youtube da arama yaptım rig test diye karşıma neler çıktı tahmin et , bone zaten bağlı olan karakterlerin animasyon testleri,

burada bi kavram karmaşası yaşıyoruz galiba, riglemek aynı zamanda anime etmek anlamına da gelr....

2008-03-03 11:30:35

Cvp

romeodesign

süpersin...

2008-03-03 15:04:57

Cvp

heLLfire

Teşekkür ederim.

2008-03-03 15:39:16

Re:Cvp

no_fear

[quote=2825] Yazan: heLLfire

burada bi kavram karmaşası yaşıyoruz galiba, riglemek aynı zamanda anime etmek anlamına da gelr....[/quote]

ne alaka???
anlayamadım.
riglemek bence insanın kendine yakışanı giymesidir.[:D]

şaka şaka [:P]
riglemek kinematik zincirleriyle bir donanım oluşturmaktır.bu insan olur, mekanik bir sistem olur v.s..
daha sonra animatör bu donanımın kabilityetlerinden yararlanarak aktör´ ü pozlandırır.

şimdi sen elindeki karkateri pozlandırmak istiyorsun.muthemelen elindeki karkater biped.dediklerinden anlaşıldığına göre karkaterin ayaklarına set planted key uygulanmış.yani sen bipedin com´ unu (pelvisin içindeki mavi nokta diger adı center of mass) aşagı çektiğinde dizler kırılıyor.
set planted keyi istediğin zaman key info rollout´ undan açıp kapayabilirsin.
örneğin karakterin bir kutuyu itmesini istediğin zaman elleri kutuya yaklaştırıp ellere teker teker set planted key uygulamalısın.

burda bir ders var zannedersem böyle bir şey yapmak istiyorsun.

http://www.frmtr.com/grafik-ve-3d-tasarim/377174-character-studio-ile-bipede-sinav-cektirin.html

2008-03-04 15:26:38