Maya nın avantajları

Maya nın avantajları

rahatsız

iyi günler arkadaşlar

forumda araştırdım ama maya nın genel özellikleri veya avantajları ile alakalı bi detay bulamadım.tabi bu soru da biraz saçma gibi gelirse kusura bakmayın.bu soruya maya ile ilgilenen arkadaşlar ayrıntılı bi cevap verirse bizde maya hakkında başlamadan daha detaylı bi bilgi sahibi olabilriz.
ben 3dsmax zbrush ana program olarak yeterli derecede biliyorum.maya hakkında ise araştırmalarım sonucu.iyi bi kanıya vardım.
uzun soluklu projelerde animasyon ve film gibi maya kullanılıyor genellikle.
max e oranla daha profosyonel galiba .. içeriği ile

veya bunu max ten maya ya geçen arkadaşlar nasıl cevaplar ?

gorduğum diğer detaylar ara yüzü baya farklı galiba.
bide render olayı nasıl çözülüyor.mental ray çok iyi bi motor zaten filmlerde çok kullanılıyor.fakat zor gibi.yani benim gibi kullanıcılar hatta dünya çapında baktığımda iyi renderler pek goremedim.(bunda da amacım polemik değildir.)
sadece cevap arıyorum.
fakat bi çok filmde mental ile süper işler çıkartılmış ?....
(bunu yapabilen az sayıda profosyonelmidir.)
gibi sorulara cevabınız ne olur acaba maya ya geçmeye değermi
( ben şu an mental çalışıyorum.. bide eklim dedim )

2008-01-16 03:00:13

Cvp

Deadbeat

Maya dan max a geçen amatör olarak ben fikrimi söyleyim.


Max da modelleme yapmak işkence (şuan bile modelleme için maya kullanmayı düşünüyorum. bunu şöyle açayım)

Max da cut aracı sapıtıyor (perspective de)

Modelde bazı değişiklikler yaptıkdan sonra (yönü vs.) Simetrisini alabilmek için XFORM ile koordinatlarını sıfırlıyorsun. Böyle bi gereksizlik. Buda modellemeyi yavaşlatıyor.

Doğrumur bilmyorum ama.. Max MS-DOS sürümünden beri baştan yazılmamış. Sürekli üzerine birşeyler eklenerek yeni versiyon çıkartılmış.

Mayada ki history gibi bir sistem yok.Geriye dönük işlemler için MODIFIER kullanmak gerekiyor (1024 çözünürlükte pc kullanmayı sevdiğim için menüler hayli büyük. Bu yüzden EXPERT MODE da takılıyorum ve sürekli yan menüyü veya üst menüyü açmak istemiyroum (bu yüzden, history için modifier kullanmayı sevmiyorum)

Max da sevmediğim bir şey var o da. Atıyorum Connect ve Chamfer işini yapan tek bir TOOL eklendi (bu isteğe bağlı olarak 1 isinide yapabiliyor.) Bu yeni tool eklndiğinde eskiler silinmiyor. Ne gerek var anlamadım silinmeyecekse yeni tool a?

Snap olayı mayada tam olarak oturmuş. Ama maxda snap yapmak işkence :)

Maxın göçme problemini söylemeye gerek yok.

Daha fazla uzatmayayım. Modelleme yönünden MAYA hoşuma gidiyor (bir araç ile birden fazla şey yapabiliyorsunuz. Aynı şeyi max da yapmaya kalkınca fazladan 2-3 toola basmak zorunadsınız)

--

Mayada sevmediğim şey ise. SCRIPT (kod bilgisi) istemesi. Bırakma nedenim buydu aslında. Noise için bile Script yazmanız gerekiyor veya Ufak ışık effectleri için.
Programlama ile hiç aram iyi değil :P. ActionScript 2 yi bile elinize yüzüne bulaştıran ve kasma sürecinde uyku sorunu çektiğimden.. Kod işine hiç ısınamadım. Belli bir seviyeye gelip ilerleyememek çok kötü :)

Büyük projelerde MAYANIN ağırlıklı olarak kullanılma nedeni, projeye göre script ile mayaya istekleri doğrultusunad yön verilebilmesi sanırım.

Animasyon konusundada MAYA daha ilerdeymiş önceleri (bu konu hakkında net bi bilgim yok ama. Dışardan görünen bu). Bu yüzdende maya daha fazla kullanılmaya başlamış diye düşünüyorum :P. Şuandada öndemidir bilemiyorum.

Fikrimi soracak olursan..
Herşey 2 programlada yapılıyor (gibi standart bir şey söyledikten sonra).
İngilizce problemi yoksa ve programlama bilgisi varsa maya daha avantajlı olabilir.

kolay gelsin.

2008-01-16 05:42:46

Cvp

powerRanger

bence araçları, iş akışı gibi konulardan maya nın avantajını veya dezavantajını tartışamayız. çünkü deadbeat in modelleme hakkında söylediklerini görünce biraz şaşırdım. (kendisine katılıyorum, ama şaşırdım) genelde maya polygon modelleme araçlarının zayıflıklarıyla eleştrilir. bu tür fikirler kişiden kişiye değişir. bence, onun yerine biraz daha geneli göz önünde almakta fayda var.

avantaj olarak:
- büyük oranda node-based (türkçe karşılığı ne ki bunun? diyagram üzerinde algoritmik düzenlemek gibi) olması.
- multi-platform olması. mac e ve linux a portunun olması, maliyeti ve performansı kat kat iyi yönde etkileyen faktörler.
- dosya formatı olarak kod düzeyinde düzenlenebilir bir seçeneğinin olması (maya ascii). standart kullanıcı için avantaj sayılmayabilir ama büyük prodüksiyonlarda hayat kurtardığına eminim.
- rakipleri piyasa mücadelesi vermeye başladığında büyük şirketlerde IRIX sistemlerin oturmuş olması. ILM ve benzeri şirketlerin "hadi, SGI sistemleri, tesisleri çöpe atalım. windows a ve 3d studio ya geçelim." diye kumar oynamaması.
- max kullanılan ilk filmlerin rezaletle sonuçlanması.
- yukardaki aklıma gelen sebeplerden dolayı insanların maya ya yönelmesi, geliştirmesi, eğitim materyali hazırlaması.
- maya 8 den sonraki sürümler için python script dilinin eklenmesi.
- yeni başlayanların maya kullanınca tek başlarına LOTR i yapacaklarını zannetmeleri. bir anlamda ürünün kendi kendini reklam edebilmesi.
- PLE (kişisel öğrenme sürümü) ın son derece makul olması. tabi, ülkemiz şartlarında işin rengi değişiyor :) max+vray den oluşan aynı renk-ton-ışık ayarlarındaki render çöplüğünden anlayacağınız gibi, 3. dünya ülkesinde yaşamak bazen insanlara bu konuda avantaj sağlıyor.
- tekrar olacak ama, eğitim materyallerinin mükemmel olması. deadbeat ın dediği gibi orta düzey ingilizceniz varsa, yaşadınız. biz ana dilimizin farklı olması yüzünden ilk bakışta pek algılayamıyoruz belki ama, script dilinin de ingilizceye yakın olması.

kısacası, esnek olması. amaca göre kodlanmaya daha açık olması.

dezavantaj olarak:
- autodesk tarafından satın alınması.
- öğrenme süresinin rakiplerine göre daha uzun olması. buna bağlı olarak, kuyunun dibinde altın var zanneden kullanıcın korkup kaçması.

daha birçok dezavantaj sayılabilir. ama ben saymam :)

render olayı için bir kere daha bakmanı öneririm gökhan. bir sürü link verilebilir ama tartışmayı sulandırmak yersiz. bizden biri diye linke bir göz atmak istersin belki.

[url]http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=121&t=563146[/url]

işin bir de PRMan boyutu var tabi. kullanmayı bilen varsa hepimizi bilgilendirir.

yine deadbeat in de dediği gibi, bu tür tartışmalarda mesaj sonunda babacan bir tavırla "önemli olan program değil, onu kullanan sanatçıdır." yalanına başvurulur. aslında egonu en çok tatmin eden program, sana en iyi uyum sağlayacak olandır.

2008-01-16 11:55:00

Cvp

rahatsız

Detaylı cevap için çok teşekkürler.
script konusu biraz kotu galiba çünkü max dekinde de çok zorluk çekiyorum.bu biraz üzdü açıkçası çünkü baya hevesim vardı.ama bi zaman denemeye değer diye düşünüyorum.açıklaman ve cevap iiçin tekrar teşekkürler iyi günler...

2008-01-16 12:01:27

Cvp

rahatsız

ilker sana da çok teşekkür ederim cevap için.kafamdaki bi çok soruya açıklık buldum.render konusunda ise haklı olabilirsin.ben zaten çok detaylı bilmiyorum.biraz fikir edinmekti amacım.zaten bi çok filmde çok iyi şekilde kullanılıyor.ingilizce zannedersem şart galiba.ben orta düzeyde anlayabiliyorum :D
maya yı zaten 1 hafta da da değilde 2-3 sene içinde oğrenebileceğimin farkındayım.bu arada da ingilizce yi ilerletmem gerekecek ayrıca.
detaylar için çok teşekkür ederim herkeze
kolay gelsin

2008-01-16 12:10:40

Cvp

rahatsız

bu arada attığın çalışma gerçekten çok güzel bi çalışma.özellikle bi türkün yapması da ayrıca gurur verici.
ilk msj da demek istediğim bunun biraz zor olduğu idi.yapılamadığını kastetmedim.fakat cvp lardan sonra anladımki çalıştıktan sonra bunlarda yapılabilir.

2008-01-16 12:14:07

Cvp

kocc

Bende max´tan maya´ya geçenlerdenim ,, aslinda önce softmage 3d´ye geçmistim nedenide o zamanlar 3d studio dos verziyonu vardi max diye birsey yoktu ve 3d studio amatörce ugrasanlar içindi ayni zamanlarda softimage film sirketlerinin vazgeçilmez programiydi (jurasic park ILM) bunu anlayinca hemen softimage´a geçtim ama ögrenmesi bihayli zordu birde kullanma kolayligi hiç yoktu yine arayis içindeydim tam o sirada MAYA dünyaya açildi (önce Poweranimator idi) hiç düsünmeden Maya´yi denemeye basladim , yilmadan usanmadan kurcaladim ve sevdim tam bana göre idi ,bir zaman sonra max , xsi , lightwave , houdini lanse edilmisti onlari tabiki denemem lazimdi ve denedimde ama bir türlü onlarda aradigimi bulamadim onun için maya ile devam ettim , son 1 sene içerisinde ZBRUSH bihayli aldi basini gidiyor tüm film sirketleri buna çok önem veriyor diye ögrendim bu nedenle Zbrush´ü ögrenmeye karar verdim 3 aydir iyi gelsitim ama devam ediyorum..

Diyecegim herkesin çalisma tarzi baskadir arayacaksin hepsini deniyeceksin ne zamanki seni tatmin eder ve iste bu tam bana göre dersin onun üzerinde odaklanacaksin , ben asla bu kötü veya bu en iyisidir demem çünkü kendini hangi programla iyi gelistirmissen onunla mucizeler yaratabilirsin .
Bu da çok önemli ne gibi isler için kullanacaksin , mesela ölçülerle çalisacaksan ve mimari içinse tabiki autocad denemelisin çünkü bu gibi isler için tasarlanmistir maya´da yada max´da olmaz demiyorum tabiki olur ama iskence çekersin hersey bundan ibaret..!!!

Bol sanslar..

2008-01-16 21:45:59

Cvp

powerRanger

yanlış bildiğim bazı ayrıntıları düzelttiğiniz için teşekkür ederim adnan bey. bir amatör olarak tecrübelerinizden yeni şeyler öğrendiğime çok sevindim. iyi çalışmalar.

2008-01-16 22:49:12

Cvp

kalimba

powerRanger yazın çok güzel olmuş eline sağlık.

2008-01-17 16:37:30

Cvp

alplionns

Alıştırma videolarının çok fazla olması....

2008-01-19 23:03:19