polygons to sudv.

polygons to sudv.

don QuIJote

arkadaşlar seçtiğim objeme polygons to sudv. convert işlemini uygulamak istediğimde ; sonuç alamıyorum yani obje aynı durumunu koruyor..convert işlemi olmuyor..nerde yanlış yapıyorum acaba...

2007-12-25 23:39:49

Cvp

esma_k

topolojide bir takım bozukluklardan kaynaklanıyor olabilir. daha önce benim başıma geldiğinde, non-manifold denen ve mükerrer yüzey oluşmasından kaynaklanan bir durumdu. maya 8.5 için; mesh>cleanup... kısmından tesselation tüm tikleri kaldırın. remove geometry kısmından nonmanifold geometry tikini işaretleyin ve temizleme işlemini gerçekleştirin. umarım sizin de işinize yarar.

2007-12-20 22:01:54

Cvp

don QuIJote

esma dediğini yaptım ilkten işe yaradı fakat sonradan sudv. to
polygons convert işlemin gerçekleştirmek istediğimde olmadı...bilmiyorum neden... işim yarıda kaldı...yardım edin..[S28]

2007-12-23 17:48:58

Cvp

esma_k

bu dertten kurtulamadığına üzüldüm kemal. üzerinde çalıştığın modeli bilmediğim için fazla fikir de yürütemiyorum aslına bakarsan. polygon base mesh ini yaparken yaptığın bir yanlıştan dolayı kaynaklanan bir durum gibi anladığım için non-manifold olması üzerinden tavsiyede bulunmuştum.

[url]http://www.henrykorol.com/Scripts/SubdToggle/[/url]

yukarıdaki adreste bir subd oluşturma script i var. birkaç yerde tavsiye edildiğini görmüştüm. istersen deneyebilirsin. umarım işine yarar.

bir de eğitim videosu takip ettiğini varsayarak, modelini baştan oluşturmanı ve daha temiz mesh oluşturmanı tavsiye ederim. eğer sorun bundan kaynaklanıyorsa, ilerde üretim için oluşturacağın her modelde benzer terslikler başına gelebilir.

kolay gelsin.

ekleme: bir forumda borislav petrov, her tutorial ı ikişer defa yapmak gerektiği tavsiyesinde bulunmuştu. yoksa ben de yeni öğreniyorum. biraz "ununu elemiş eleğini asmış" gibi yazdıysam özür dilerim.

2007-12-25 11:38:44

Cvp

kocc

Bu durumda hata neden kaynaklandigini script editor´u açarak hata veren ayni uygulamayi yaparsan hata neden olustugunu orda görürsün ,..
Bence polyglon sayisi (faces) çok yüksek oldugundan kaynaklaniyor sanirim. elinden geldigince parçalar seklinde çalis isin bittiginde hepsini en sonunda birlerstirirsin.

Mesela insan yapiyorsan kafa , gövde , kollar , eller , bacaklar , ayaklar bir parça olmasin hepsi ayri ayri olsun ve isin bittiginde hepsini combine yapip sonra vertex ´leri birlestirerek bir parça yaparsan hiçbir sorun yasamassin o zaman .
Yukardaki anlatilan cleanup´de bazen ise yariyor onuda herzaman kontrol et.

2007-12-25 23:39:49

Cvp

don QuIJote

esma önerilerin ve özellikle linkin için saol ...çalışmama yeniden başladım...bir gelişme kaydedersem buraya yazarımm...
adnan sende saol arkadaşımm önerilerin için...

2007-12-26 12:24:35