Objeyi Ele Nasıl bağlayabilirim...!!!

Objeyi Ele Nasıl bağlayabilirim...!!!

nimo

öncelikle herkeze selam maya 7.0 versyonu kulanan ben indirmiş olduğum karaktere bir kılıç modelledim ve bu kılıcın eli ile birlikte haraket etmesini istiyorum bu kılıcı karakterin eline nasıl bağlıya bilirim yani karakter bu kılıcı nasıl elinde tutacak bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim yanlız mayada yeni olduğumdan dolayı ayrıntılı bir şekilde yazılırsa yada resimli olarak bir anlatım sergilenirse çok memnun olacağım şimdiden çok teşekkürler

2007-12-13 12:00:59

Cvp

alperalyakut

Elinin oldugu kemige linklersen sorunu çözecegini düşünüyorum

2007-12-13 12:26:22

Cvp

nimo

bunu daha açık bir şekilde anlatırsanız çok sevinirim

2007-12-13 12:31:43

Cvp

memodin

Kemiği kılıcın parent´i yapacaksın. Bütün 3d programlarda aynıdır bu mantık.

2007-12-13 16:46:08

Cvp

Takashi

Alperalyakut´un çözümü doğru. Eğer kılıç sadece karakterin elinde duracaksa "Parent Constraint" kullanabilirsin. Ama karakter kılıcı elinden bırakacaksa veya fırlayıp düşecekse, bu tarz bir animasyon için daha kullanışlı bir kılıç rigi yapmak gerekebilir.

Örn: Pivotu kılıcın tutamaçına denk gelecek şekilde boş bir "node" oluşturmalı ve bu node´a "Freeze Transformation" yapmalısın. Bu node´u ele ait node´a "Parent Const." ile bağlayabilir ve Constraint´in Weight´i ile istediğin zaman etkileşime girebilirsin edebilirsin

2007-12-27 08:58:34

Cvp

nimo

teşekkürler

2008-01-06 12:46:52