max maya import ve kaplama cağırma
max maya import ve kaplama cağırma
Max de modellediğim ve dokusunu(uv sini hazırlayıp texturesini )atadığım karakteri maya ya obj formatında export ettiğimde .
Maya da modeli import obj formatında çağırıyorum lakin kaplama nasıl gelecek Bu nu bilmiyorum.Bir de mayada import edilen krakter max in koordinatına göre ekranda çok buyuk gorunuyor ve mayanın koordinat sisteminin 0,0,0 noktasına nasıl getireceğim.
Mayacı arkadaşlara duyurulur.
Cvp
Max te hazirladiginiz model i mayaya yada baska herhangi bir programa sorunsuz sekilde import ettiginizde, UV de otomatik olarak gelir. Ancak kullandiginiz texture, modelle birlikte otomatik olarak gelmez. Bunun cokta onemi yok. Cunku UV modelle birlikte geldigi icin hazirladiginiz texture u blinn, lambert vb... shaderlara atamaniz yeterli.
Objenin buyuklugune gelince; maya import ederken objeyi oldugu gibi alir. Yani import icin ozel bir scale ayari yok. Bunu export ettiginiz programda yapmaniz gerekiyor. Max te nasil bir ayar var bilmiyorum ama, Cinema 4D de scale factor diye bir ayar var. Bunun gibi bir ayar varsa bu sekilde objenin buyuklugunu mayanin kullnadigi buyukluk olcusune gore ayarlamaniz gerekiyor. Oteki turlu maya da manual olarak buyuklugunu ayarlamaniz gerekiyor.
Cvp
Teşekkür ederim.
Cvp
max de modellediğim objeyi maya ya expoet etmek istiyorum ben de ama bir türlü yapamadım, FBX olarak export etmek gerekiyormuş ama o şekilde de yaptım olmadı, nasıl yapmam gerekiyor?